Почаевская икона божией матери

Для наших читателей: почаевская икона божией матери с подробным описанием из различных источников.

Много икон Богоматери с Младенцем было написано на протяжении христианства, но немногие из них дошли до настоящего времени. Священный почаевский лик Божьей Матери является звездой надежды для людей, потерявших веру в спасение, исцеление от болезней, лечить которые порой бессильны врачи.

Важно. Почаевская икона Божией Матери более полувека воскрешает, исцеляет, укрепляет и дарует веру всем истинно верующим православным людям.

Исторические сведения о появлении Святого Лика Богородицы

Шел 1559 год, когда греческий митрополит Неофит посетил Волынь на пути к патриарху Московскому. Никогда священник не покидал Константинополь без заветной святыни, родового изображения Богоматери с Младенцем, дарующей благословение на дальний путь.

Дворяне Гойские оказали иерарху теплый прием, за их чистосердечное гостеприимство он благословил хозяйку Анну Гойскую, вдову, образом Святой Матери с Младенцем, с которым до сих пор никогда не расставался.

Родовая молельня Гойских почти 30 лет хранила святой лик. Обитатели поместья неоднократно замечали дивное свечение, исходящее от святого изображения.

1597 год стал знаменательным для семьи Гойских. Филипп Козинский, родной брат дворянки Анны, полностью прозрел, страдая перед этим врожденной слепотой. После этого чудотворный лик несколько раз посылал знамения, исцеления приходящим к нему с молитвами членам семьи.

Благочестивая дворянка поняла, что святое изображение должно служить многим людям, передала икону в Почаев по дарственной.

Через некоторое время Андрей Фирлей, ставший наследником иконы, после смерти богобоязненной Анны, предъявил права на святой лик, забрал его из монастыря на целых 20 лет. Бог не простил такого глумления над изображением Богородицы, поразил супругу Фирлея душепомешательством.

Преподобный Иов Почаевский рекомендовал супругам вернуть святыню в монастырь, что они и сделали. После чего жена Андрея выздоровела.

100 лет Почаевский монастырь храним Царицей Небесной, пока не началась Збаражская война 1675 года. Турки плотным кольцом окружили монастырь, забрасывая его тучами стрел. Внезапно небо озарилось образом Божией Матери, окруженной полчищами ангелов, рядом стоящим Преподобным Иовом. Все стрелы, пущенные турками в Царицу Небесную, ангелов, стали возвращаться обратно, поражая врага его же оружием.

Турецкие полки позорно бежали от гнева Богородицы. Это было 5 августа, день, который поныне отмечается, как праздник иконы Божией Матери «Почаевская».

Наступил 1721 год, католики — униаты стали обладателями Святого образа Богоматери Почаевской,

Будучи под покровом униатов, Почаевская икона Божией Матери была коронована в 1773 году. Над головами Святой Марии и Младенца появились золотые короны.

1831 год принес православной церкви праздник — чудотворная святыня была возвращена под покров Почаева, Успенский собор Лавры освящается изображением Богородицы с Младенцев, окруженных святыми.

Украшения ризой из золота, инкрустирование драгоценными камнями, звездообразным киотом окончательно преобразовали святыню. С 1869 года изображение стало таким, каким его можно увидеть над царскими воротами Лавры.

Под сводами Лавры, которая принадлежит Московскому патриархату, по субботам звучит акафист Почаевской иконе Божьей Матери, воспоминание о чудесном возвращении зрения слепой от рождения девочки.

Почаевская икона Пресвятой Богородицы

Уникальность и отличительная особенность Святого лика Богородицы Почаева

Среди изображений Почаевской Божьей Матери, фото которых не всегда отображают одинаковый образ, есть отличительные черты, присущие только этому лику.

Святая картина выполнена неизвестным художником византийской школы, основой для нее случит липовая доска, укрепленная шпунтами из дуба. Для написания иконы использовалась темпера, краски на основе яичного желтка.

Отличием от множества изображений Богородицы, которая является православным людям поныне, узнать Почаевскую икону Богородицы легко по отпечатку стопы, расположенному в нижней части. Такого знака больше нет ни на одном образе.

Стопа символизирует след Царицы Небесной, оставленный Нею на горе, с которой началось строение Почаевской лавры.

Ценность изображения Богородицы в силе исходящей от нее благодати, Божией любви. Святой лик более полувека освящает Почаевскую лавру, даруя спасение и исцеление всему человечеству как православному, так и других верований.

Важно. Множество чудес подарила любящая свой народ Божья Матерь, являясь спасительницей в самых критических моментах нелегкой жизни.

Возникновение Почаевской лавры

По преданию, в конце 9 столетия ученики Святого Мефодия основались около речки Почайне, на пустынной горе, дав ей название почаевская.

В середине 13 столетия киевские иноки, бежавшие от Батыя, поселились на горе, имея благословения отцов-основателей Феодосия и Антония.

Оба монаха ночью увидели огненный столб, который не обжигал. Еще служители монастыря увидели Божью Матерь с короной на голове, со скипетром в руке. После исчезновения знамения на вершине горы остался отпечаток стопы, наполненный хрустальной водой.

Этот источник обладает чудодейственной силой. За святой водой приезжают паломники со всего мира, набирая ее для исцеления больных. По Божьей милости стопа-источник, находящаяся на самой горе, никогда не оскудевает.

Сегодня это место укрывает ковчег, окруженный решеткой.

Местонахождение Почаевской иконы

Ныне на горе построено шестнадцать храмов, в Успенском над центральным входом хранится Почаевская икона Божией Матери.

Под пение тропарей светлый лик опускается вниз при помощи шелковых лент, около него постоянно находится монах.

Это изображение обвито особой нежностью. Божья Матерь трепетно касается щеки Сына, подчеркивая этим особые отношения. Удерживая Его на правой руке, а левой Богоматерь заботливо укрывает босые ножки Младенца платом. Нежное сияние исходит от Божественного единства, озаряясь золотыми лучами оклада.

По низу образа расположены святые, пророки и мученики:

  • справа можно видеть пророка Илию, покинувшего землю живым на огненной колеснице и Мину — мученика из Флоренции;
  • слева — Стефана, который первый пострадал за Иисуса, а также Прп Авраамия, положившего свою жизнь при обращении язычников;
  • центр основания украшает Великомученица Катерина, отказавшаяся от богатого замужества, посвятившая свою жизнь Иисусу, за что была казнена;
  • по бокам от нее стоят святые Параскева, Ирина, погибшие за веру вместе со своими семьями в разное время.

Значение образа Почаевского образа Богоматери несет глубокий смысл, выражая не только благоговейное отношение между Матерью и Сыном, но и между Богом Отцом и всем человечеством.

Главное чудо, дарованное Милостивой, как еще называют Царицу Небесную, заключается в исцелении человеческих душ, обращении их в православную веру.

Богородица Почаевская, значение изображения которой трудно переоценить, спасла монастырь от закрытия во время войн, в хрущевский жесткий период по отношению к православной вере. Существует поверье, что конец света не наступит, пока оплотом христианства, будет Почаевская Лавра, оглашаемая Литургией.

Явление Богородицы на горе Почаевской

Чудеса и исцеления, дарованные Матерью Божией

При чтении молитвы перед ликом Почаевской Богородицы, искренне уверовавшие во Христа люди, получают ответы на свои просьбы.

Ни единожды Царица Небесная даровала людям:

  • исцеление от недугов;
  • освобождение от бесов и зависимостей;
  • укрепление веры и наставление на путь истинный;
  • избавление от плена;
  • защиту дома от злых людей и воров.

Чудеса исцеления начались с момента появления светлого лика в доме дворянки Гойской.

  • Как писалось выше, первым чудом было прозрение слепорожденного мужчины.
  • Не прекращалась милость Богородицы во время нахождения иконы во владении униатов.

Граф Потоцкий настолько рассердился на своего кучера за небрежность, что решил его пристрелить. По недосмотру слуги лошади графа понесли так, что коляска оказалась перевернутой.

Казалось бы, что уже ничего не спасет перепуганному кучеру, которому ничего не оставалось, как только молиться. Бедный слуга буквально вцепился взглядом в Почаевскую гору и вознес горячую молитву Божией Матери.

И чудо произошло. Выстрелы звучали один за другим, но не касались кучера.

Это событие настолько потрясло графа Потоцкого, что он не только уверовал в силу Богоматери, но и сделал пожертвования, на какие был возведен Свято-Успенский собор.

  • 1664 год подарил новое чудо. Умер сын помещика Жабокритского. В скорби и горе молилась бабушка за внука перед святой иконой всю ночь, а на утро мальчик открыл глаза и попросил кушать.
  • Современный мир не оставлен милостью Царицы Небесной. Святой лик дарует слух глухим. Мальчик Юра оглох после перенесенной инфекции. Врачи прописали лечение на длительное время. Всего ночь провел ребенок в палате, держа около себя изображение Богоматери, подаренную бабушкой, на утро был выписан, как здоровый.
  • Анна Якимчукова была слепа от рождения, приехала из Каменецка-Подольского к святой горе, омыла свои глаза водой из чудотворной стопы и сразу начала видеть.
  • Каждый православный, приходящий с молитвой к чудотворному образу, видит под ним костыли. Это своеобразный памятник чудесному исцелению монахини в 1950 году, приехавшей из Оренбурга. Она подошла к изображению Богоматери, волоча ноги, при сопровождении помощницы, а ушла из него самостоятельно, оставив костыли под иконой.

У святыни звучат молитвы об освобождении из плена.

  • Во время войны турки пленили монаха. День и ночь сокрушался пленник, молясь Богородице, обращаясь к Ней с просьбой об освобождении. Все случилось чрезвычайно быстро. Из подвала, где монах был закован кандалами, он оказался на подворье Почаевской лавры среди нарядно одетого народа.
  • Освобождает священный лик от плена духовного. В домах, где хранится чудотворный образ, исчезают ссоры, злость и вражда.

Чудотворные списки Святого образа

  • Первый список Святого изображения хранится в этой же лавре. В отличие от светлого лика Богородицы и Младенца, представленных в сиянии золотых лучей, этот список изображает Божью Матерь с Младенцем, а под ними отпечаток стопы. Эта икона в свое время спасла Киев от холеры.
  • Этот же холерный 1848 год по милости Богородицы даровал спасение Тобольскому краю от черной болезни. Список чудотворного образа хранит Иоанно — Веденский женский монастырь.
  • Бережет список святыни московскую церковь Святого Димитрия Солунского, охраняя Тверские ворота.
  • Поклонится списку Богородицы приходят люди в Троицкий собор, расположенном при Свято-Данииловом монастыре.
  • Лефортовская Петропавловская церковь хранит еще один список святого лика.

Немало списков чудотворной иконы хранятся во всем мире, где есть православные церкви. В этом перечне не только Россия, Украина, но и Босния, Сербия, Болгария, другие страны.

Важно. Успение, Рождество Пресвятой Богородицы, 5 августа, день спасения Царицей Небесной храма от турков, являются праздниками, когда святая икона возглавляет крестный ход, совершаемый в Лавре.

Посмотрите видео с молитвой перед Почаевской иконой

почаевская икона божией матери

Пе́снь 1

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.

Бо́жию Ма́терь воспои́м, ве́рнии, моле́ния к Не́й принося́ще и чудотво́рному Ея́ о́бразу покланя́ющеся ве́рою и любо́вию.

О, Влады́чице, убо́гия хвалы́ на́шея не отве́ржи и грехо́вныя нищеты́ не возгнуша́йся, но припа́дающия лю́ди приими́, я́ко Блага́я, Блага́го же Роди́тельница.

Гора́ Поча́евская, пре́жде те́мная и безве́стная, явле́нием Твои́м, Влады́чице, Сина́ю уподо́бися: та́мо бо о́гнь, купину́ не опаля́яй, Тебе́ прообразова́ше, зде́ же Сама́, во огни́ зри́мая, христиа́ном яви́лася еси́.

О́чи ва́ши блаже́ни, о, па́стырие о́вчии, Влады́чицу на горе́ Поча́евстей узре́вшии и те́м ча́сти вифлее́мских па́стырей сподо́бльшиися. Те́мже у́бо блаже́ни су́ть христиа́не, сего́ не ви́девшии, но ве́рою ме́сту тому́ покланя́ющиися.

Ро́ди росси́йстии и от вся́каго язы́ка ве́рнии, соше́дшеся к ме́сту явле́ния Влады́чицы, чудотво́рному Ея́ о́бразу поклони́мся и о свои́х согреше́ниих воспла́чем, о милосе́рдии же Госпо́дни возра́дуемся.

О́гненный сто́лп, Влады́чице, Тебе́ и́ноком и па́стырем явля́ше, на́м же о́гнь ре́вности вложи́ в ду́шу, е́же ве́ру и́стинную храни́ти, от вся́каго же глаго́ла ерети́ческаго отвраща́тися и грехо́вную отрева́ти пре́лесть от серде́ц на́ших.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Да́р свяще́нный, страннопри́имства мзду́, прия́т христолюби́вая А́нна ико́ну Твою́, Влады́чице, руко́ю святи́теля, от нея́же исцеле́ние бра́ту своему́ сле́пу рожде́ну ви́девши, сию́ во оби́тель Поча́евскую на о́бщую по́льзу да́рствует.

Ико́ну Поча́евскую Пречи́стыя Богоро́дицы лобыза́им, ве́рнии, и, покая́ние о гресе́х на́ших прине́сше, здра́вия, и от ну́жд избавле́ния, и во все́х благи́х начина́ниих по́мощи от Влады́чицы воспро́сим.

Цве́т прекра́сный на дре́ве благосенноли́ственнем яви́ся чудотво́рная ико́на Богоро́дицы на святе́й горе́ Поча́евстей: проси́те, ве́рнии, и да́стся ва́м, по глаго́лу Христо́ву, милосе́рдия да́р, житию́ ва́шему потре́бный.

Е́же вре́менному житию́ потре́бно быва́ет, о, бра́тие, вма́ле поле́зно е́сть, и сия́ да́рствует на́м Госпо́дь, по моли́тве Ма́тере Своея́. Оба́че терпя́щия па́че си́х блажи́т и ве́чною ра́достию на Небеси́ награжда́ет, ю́же на́м дарова́ти, Влады́чице, помоли́ся.

Поча́евская це́рковь, чудотво́рный сле́д стопы́ Твоея́, Богоро́дице, покрыва́ющая и ико́ну Твою́ храня́щая, а́ки Небе́сный вхо́д ве́рным явля́ется, в не́йже моля́щимся помози́, о, Влады́чице, земна́я попече́ния отложи́ти, и еди́наго, е́же на потре́бу, жела́ти, и в моли́тве те́пле проси́ти.

О́ле безу́мия иконобо́рцев, и́же ико́ну Твою́, Влады́чице, от Поча́евския оби́тели плени́ша и, поруга́нию предаю́ще, ка́ру Бо́жию а́бие на ся́ наведо́ша, беснова́нием же обличе́нней бы́вшей жене́, у́жасом мно́гим содержа́хуся.

Седа́лен

Река́, оби́льно теку́щая, поко́ю не навы́че, ниже́ преста́ти от тече́ния во́днаго возмо́жет, та́ко и моле́ния Твоя́, Влады́чице, о лю́дех при́сно возноси́мая, не престаю́т, но пра́ведныя от паде́ний храня́т, па́дшия же на покая́ние возставля́ют. На́м же, Твоему́ о́бразу покланя́ющимся, сугу́бую умиле́ния благода́ть да́руют и вопи́ти Тебе́ со Арха́нгелом и Елисаве́тою воздвиза́ют: благослове́на Ты́ еси́ в жена́х, и Твоего́ чре́ва Пло́д благослове́н е́сть.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Часу́ и дни́ прише́дшу возвраще́ния ико́ны Твоея́ во оби́тель Поча́евскую от иконобо́рцев, сию́ плени́вших, возра́довася преподо́бный И́ов со бра́тиею, ту́ю лобыза́юще; ны́не же на вся́к де́нь и ча́с приходя́щии во оби́тель Твою́ христиа́не ту́юже ра́дость и ве́ру пред не́ю свиде́тельствуют.

А́з, гре́шный, ле́ностию порабоще́н, о, Влады́чице, блага́го Бо́га при́сно грехи́ свои́ми прогневля́ю, ниже́ о́чи свои́ возвести́ к Нему́ дерза́ю, но ко Твоему́ припа́даю чудотво́рному о́бразу, пред ни́мже ка́ющиися проще́ние от Тебе́ прия́ша, и вопию́: Го́спода, Сы́на Твоего́, уми́лостиви и мне́ предста́тельством Твои́м.

Еда́ обря́щется толи́ко окамене́нный се́рдцем и безу́мен му́ж, и́же не умили́тся, в це́ркви Поча́евстей предстоя́й и святы́ням Твои́м, Влады́чице, покланя́яйся, чудеса́ же, от ни́х бы́вшая, помышля́яй и ве́рою моля́щияся ви́дяй наро́ды?

Ви́дени бы́ша мно́зи, исцеле́ннии пред ико́ною Твое́ю, Влады́чице, слепи́и и хро́мии, слы́шани бы́ша глуси́и и неми́и, возглаго́лавшии: та́мо бе́сныя, во́ды от стопы́ Твоея́ пию́ще, от бесо́в свобожда́хуся. Те́мже и мою́ приими́ моли́тву, е́же от бесо́вских страсте́й свободи́тися и све́т спасе́ния Христо́ва вы́ну созерца́ти.

Сы́й во узи́лищи земли́ ту́ркския плене́н, и́нок Твое́ю си́лою, Влады́чице, на возду́се в го́ру Поча́евскую принесе́ся, у́бо и мене́, во у́зах страсте́й су́ща, ны́не, в де́нь сла́вы Твоея́, от те́х свободи́ и ли́ку ве́рою и любо́вию пою́щих Тя́ сопричти́.

Ко Твоему́ чудотво́рному о́бразу прите́к, Влады́чице, и водо́ю от сле́да стопы́ Твоея́ омы́вся, сля́ченный неду́гом ю́ноша а́бие исцеле́, слепа́я же отрокови́ца, зде́ принесе́нная, прозре́, и предуме́рый младе́нец воскре́се, у́бо и мене́, припа́дающа, от смертоно́снаго уны́ния воздви́гни и душе́вныя мои́ отве́рзи о́чи.

Пе́снь 5

Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны́, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

А́ще и все́х грешне́йший е́смь от те́м люде́й, ко Твое́й, Влады́чице, ико́не припа́дающих, а́ще и вси́ ве́рою свое́ю мя́ превзыдо́ша, оба́че и мене́, окая́ннаго, не отри́ни от Твоего́ заступле́ния, ми́лостей бе́здну лю́дем во оби́тели Твое́й яви́вшая.

Я́коже ко все́м призыва́ющим Тя́ ми́лостива явля́ешися, издале́ча ико́не Твое́й мы́сленно покланя́ющияся слы́шиши, и та́ко о́трочища не́коего, по моли́тве пра́бабы его́, воскреси́ла еси́, и ны́не, о, Влады́чице, ко все́м, от конца́ земли́ Тебе́ моля́щимся, благоуве́тлива бу́ди.

Се́, Влады́чице, люде́й мно́гая мно́жества, на святу́ю го́ру Твою́ притека́юще, ми́лости Твоея́ получи́ти и́щут, ве́рнии вку́пе с малове́рными, пра́веднии и гре́шнии, с ни́миже и Це́ркви Святе́й чужди́и примета́ются, все́х у́бо поми́луй, все́м све́т и́стинный ве́ры яви́ во спасе́ние.

Почто́ а́з, гре́шный, Пречи́стей Богома́тери покланя́яся и испра́вити житие́ свое́ обещава́я, па́ки на пре́жняя прегреше́ния обраща́юся? Увы́ мне́! Еда́ зле́йший е́смь неве́рных ага́рян, и́же на горе́ Поча́евстей покая́ние прине́сше, до́брии христиа́не соде́яшася?

А́ще и лю́ти бы́ша ага́ряне ту́ркстии, святу́ю оби́тель Твою́, Влады́чице, осажда́юще, а́ще и стре́лы в Тя́, на Небеси́ я́вльшуюся, пуща́ти дерзну́ша, но си́м на главы́ и́х возвраща́ющимся, се́рдцем сокруше́нным пока́яшася и си́лу Твою́ испове́даша.

Со И́овом преподо́бным на Небесе́х Тебе́ зря́ще, Влады́чице, ага́ряном смяте́нным и бежа́щим, и́ноцы Поча́евстии пе́снь воспе́ша Ти́ досто́йную, со уго́дником Тебе́ благодаря́ще те́пле.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, Многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.

И́же от ага́рян Тя́, Влады́чице, на Небесе́х узре́ша, дру́г дру́га вопроша́ху: что́ е́сть виде́ние сие́ ужа́сное? И о́ви, смяте́ни бы́вше, дру́г дру́га убива́ху, о́ви же, ве́ру в се́рдце свое́ прие́мше, Креще́ния тре́боваху, по си́х же и́ноцы бы́ша чрез все́ житие́, си́лу Твою́ воспева́юще.

И́ноки и мирски́я лю́ди, Твоему́ заступле́нию ве́рующия, Влады́чице, обогати́ духо́вными дарова́ньми, малове́рныя же просвети́ и озари́, я́коже тогда́ неве́девшия Христа́ ага́ряны в позна́ние Его́ привела́ еси́.

Сохрани́ша па́мять Твоего́ заступле́ния, Влады́чице, ага́ряне, в зе́млю ту́ркскую возвра́щшеся, и ча́дом свои́м о явле́нии Твое́м па́мять преда́ша. Кольми́ па́че на́м, христиа́ном, чудеса́ Твоя́, на горе́ Поча́евстей бы́вшая, па́мятовати подоба́ет?

О́бразу Твоему́ мы́сленно припа́дая, во глубо́кий кла́дязь впады́й му́ж от несумне́нныя сме́рти спасе́ся и, невреди́м из глубины́ подъя́т бы́в, Твое́ пропове́даше милосе́рдие.

Хоте́л бы́х и а́з, Влады́чице, ве́ре спасе́нных Тобо́ю люде́й подража́ти, хоте́л бы́х и а́з Твое́ заступле́ние в житии́ мое́м улучи́ти, но за мно́жество прегреше́ний мои́х оскудева́ет моя́ ве́ра. Сию́ у́бо укрепи́ во мне́, Влады́чице, вопию́щем: ве́рую, помози́ моему́ неве́рию.

Ро́в прельще́ний лати́нских чрез сто́ и де́вять ле́т поглоти́ оби́тель Поча́евскую, но Твои́м, Богоро́дице, заступле́нием па́ки та́я к высоте́ Правосла́вия изъе́млется и ла́вра имену́ется. Сию́ у́бо в Правосла́вней ве́ре непоколеби́му соблюди́ да́же до часа́ втора́го прише́ствия Сы́на Твоего́ и Бо́га.

Конда́к, гла́с 1

Исто́чник исцеле́ний и ве́ры Правосла́вныя утвержде́ние Поча́евская Твоя́ ико́на, Богоро́дице, яви́ся, те́мже и на́с, к не́й притека́ющих, от бе́д и искуше́ний свободи́, ла́вру Твою́ невреди́му сохрани́, Правосла́вие во о́крест стоя́щих страна́х утверди́ и грехи́ разреши́ моли́твенник Твои́х: ели́ка бо хо́щеши, мо́жеши.

И́кос

Воста́ните от гро́б ва́ших, и́ноцы поча́евстии, и рцы́те на́м: коли́ких чуде́с Пресвяты́я Богоро́дицы бы́сте зри́тели и свиде́тели, ка́ко ме́ртвии пред Тоя́ ико́ною воскреса́ху, ка́ко де́мони от му́чимых люде́й отбега́ху, ка́ко неду́жнии та́мо исцеля́хуся, ка́ко неве́рнии ве́роваху, ка́ко хули́тели та́мо ка́яхуся? Сия́ бо ди́вная быва́ху челове́ком и А́нгелом. Мы́ же, вся́ сия́ бы́вшая и додне́сь быва́емая воспомина́юще, со стра́хом и умиле́нием ко святе́й ико́не Пречи́стыя Богома́тере моли́твенно припа́даем и глаго́лем си́це: о, ми́лостей бе́здно и благодея́ний сокро́вище, грехи́ разреши́ моли́твенник Твои́х: ели́ка бо хо́щеши, мо́жеши.

Пе́снь 7

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы в Вавило́не иногда́ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Ака́фистово пе́ние возноша́ху пред ико́ною Твое́ю, Пречи́стая, правосла́внии лю́дие, егда́ оби́тель Поча́евская Це́ркви возвраще́на бы́сть, те́м у́бо оставле́ние грехо́в испроси́, на́м же, моля́щим Ти́ ся́, на враги́ посо́бствуй.

Наро́да правосла́внаго ду́ши упоко́ити моли́ся, Влады́чице, вку́пе же и все́х, о возвраще́нии ла́вры Твоея́ из ерети́ческаго пле́на потруди́вшихся, на́м же, к Тебе́ прибега́ющим, пода́ждь единомы́слие и ми́р.

И ны́не наро́ду на́шему ми́лостива бу́ди, Влады́чице, и ми́р пода́ждь, покаря́ющи противобо́рствующия враги́ и супоста́ты.

Пред Твое́ю ико́ною, Богоро́дице, правосла́вным христиа́ном возвраще́нною, па́ки исцеле́ния приима́ти ве́рнии навыко́ша: не у́ исте́кшу бо еди́ному ле́ту от того́ дне́, уже́ четы́рми чудесы́ Це́рковь Христо́ву просла́вила еси́ во утеше́ние лю́дем.

Рая́ Небе́снаго сподо́би ны́, Влады́чице, святу́ю ла́вру Твою́ а́ки земны́й ра́й почита́ющия и Твоя́ ми́лости те́плою ве́рою воспева́ющия.

Авраа́м Госпо́день де́нь издале́ча ви́де, и ра́довася, и ча́янием того́ дне́ живя́ше; узре́вши же издале́ча Твою́ Поча́евскую це́рковь не́кая хрома́я жена́ и упова́нием Твоея́ по́мощи испо́лнившися, а́бие исцеле́ и, а́ки еле́нь, воспряну́вши, ко оби́тели Твое́й поспеша́ше.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и А́нгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Во гра́д Ки́ев от преде́л ура́льских прише́дшей жене́ бе́сней яви́ся Богоро́дица со преподо́бным И́овом и на го́ру Поча́евскую ту́ю призыва́ше, иде́же здра́вие е́й пода́вши, сла́вити научи́ Свое́ заступле́ние.

Омы́в очеса́ свои́ в купе́ли Силоа́мстей, прие́млет слепорожде́нный зре́ние Христо́вым веле́нием; омы́вшися же от воды́ сто́пныя в це́ркви Поча́евстей, исцеле́ слепа́я отрокови́ца. У́бо и на́ше стра́стное ослепле́ние исцели́, Влады́чице, водо́ю от сле́да стопы́ Твоея́ с ве́рою кропя́щихся.

Сию́ отрокови́цу исцеле́ну узре́вши, пра́баба ея́ а́бие прельще́ния уни́тскаго отрица́ется и Правосла́вную испове́дует ве́ру, в не́йже утверди́ и ны́, рабы́ Твоя́, о, Влады́чице.

Лю́дие Бо́жии, на го́ру Твою́, Влады́чице, притека́ющии, обе́ты по́двиг благочести́вых та́мо прино́сят, я́же де́лы испо́лнити помози́ и́м, Богоро́дице.

А́нгели на Небеси́ Твою́ сла́ву непреста́нно воспева́ют, Богоро́дице, на земли́ же челове́цы ко Твоему́ заступле́нию притека́ти не престаю́т, и́хже воздыха́ния не отри́ни, я́ко Блага́я, па́че же на ме́сте явле́ния Твоего́ те́х моле́ния услы́ши.

Ве́лия Твоего́ заступле́ния си́ла, о, Влады́чице, его́же ра́ди Сы́н Тво́й и Бо́г на́ш гре́шным проще́ние да́рует, подвиза́ющимся же кре́пость и уныва́ющим утеше́ние.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Вои́стину Богоро́дицу, Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с Безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

Не то́чию еди́н по еди́ному подвиза́ются христиа́не на го́ру Поча́евскую, но и от сугу́бо свяще́ннаго гра́да Ки́ева совоку́пльшеся ве́рнии, по́мощь от сея́ чудотво́рныя ико́ны в годи́ну бы́вшаго губи́тельства испове́даша и, подо́бие ея́ написа́вше, во святу́ю ла́вру сие́ принесо́ша.

У́бо и во гряду́щая ле́та спаса́й на́с, Влады́чице, от губи́тельства и междоусо́бныя бра́ни, от гла́да же и о́гненнаго запале́ния, зане́ оскуде́вшей кре́пости ду́ш на́ших, уны́ния исполня́емся в беда́х, неразу́миви су́ще.

Ю́жский преде́л земли́ росси́йския Поча́евскую ико́ну Влады́чицы и святу́ю ла́вру Ея́, я́ко диади́му ца́рствия, храни́т и си́ми хва́лится; оба́че же и Се́верский, во гра́де тобо́льстем, чудотво́рное подо́бие тоя́жде Поча́евския ико́ны моли́твою и́ноков себе́ испроси́.

Ру́сскую зе́млю, о, Влады́чице, я́ко безпреде́льное горы́ Твоея́ подно́жие, от бе́д и искуше́ний свободи́ и во благоче́стии ту́ю сохрани́ до сконча́ния ве́ка.

Уже́ несты́дно подня́вшимся ху́льным гла́сом посреде́ христиа́нскаго жи́тельства, не оста́ви, Богоро́дице, ра́б Твои́х в те́х прельще́ния впа́сти, но ве́ру несумне́нну возгрева́й в сердца́х на́ших вы́ну.

Се́ вре́мя заступле́ния Пресвяты́я Богоро́дицы прии́де, умно́жившимся собла́зном, се́ вре́мя на́ших к Не́й воздыха́ний. О, бра́тие! Рце́м у́бо от всего́ се́рдца на́шего: Влады́чице! Помози́ лю́дем Твои́м.

почаевская икона божией матери

Кондак 1

Взбранной Воеводе родов христианских и страны нашея известней Избавительнице хвалебныя песни принесем, вернии, на святей горе Ея собравшеся; Ты же, яко имущая милосердие неизреченное, о, Владычице Богородице, моления нашего, пред чудотворным Твоим образом возносимаго, не отвержи, да в умилении сердец зовем Ти:

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Икос 1

Архангел Гавриил первее «Радуйся!» тебе приношаше, Владычице, егда зачатие Сына Божия благовествоваше, по преславнем же Успении Твоем вся Небесныя силы туюжде хвалу на Небеси Тебе непрестанно приносят; како убо мы, грешнии, своя гласы с гласы Безплотных совокупити дерзнем? Обаче, милосердие Твое ко всем кающимся поминающе, устне наша со страхом и любовию отверзаем, глаголюще сице:

Радуйся, милости бездно; радуйся, любве неистощимое море.

Радуйся, рода христианскаго благая Предстательнице; радуйся, обители Почаевския стено нерушимая.

Радуйся, православныя люди на гору Почаевскую узами любве привлекающая; радуйся, всякую печаль от душ их отгоняющая.

Радуйся, Еяже чудотворный образ, яко звезда, от горы Почаевския нас путеводствует; радуйся, Ейже возносимыя молитвы страстныя прилоги вскоре отражают.

Радуйся, явлением Своим на горе сей люди утешившая; радуйся, след стопы Твоея на ней нам оставившая.

Радуйся, верных присное дерзновение; радуйся, сумнящихся доброе утверждение.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 2

Видевше пустынницы почаевстии и простец Иоанн Босый Пресвятую Богородицу на скале во огненном столпе явившуюся, след стопы Ея облобызаху и водою, зде от камени истекшею, окропляяся, вопияху Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум недоразумеваемый о явлении Твоем, Владычице, ищуще, в сицевом уповании утверждается, яко первее от агарян, послежде от еретиков оплот Православия на горе Почаевстей утвердити благоволила еси, сего ради в Твой святый храм приходяще, теплою верою сердца наша исполняем, глаголющи:

Радуйся, истинныя веры утверждение; радуйся, зловерия явное обличение.

Радуйся, древле в неопалимей купине синайстей известившаяся; радуйся, христианом в столпе огненном зде явившаяся.

Радуйся, яко в пещи горящей, росою спасеннии, Авраамстии отроцы Тя предвозвестиша; радуйся, яко водою от следа стопы Твоея исцеленнии благодать Твою проповедаша.

Радуйся, землю нашу, древле от агарян разоренную, явлением Твоим тогда утешившая; радуйся, и ныне многими знаменьми молящияся зде ободряющая.

Радуйся, кающихся скорое услышание; радуйся, подвизающимся помощь и прибежище.

Радуйся, и неведущих вразумление; радуйся, и малодушных укрепление.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 3

Силу сугубыя благодати явила еси, Владычице, на горе Почаевстей, егда место явления Твоего по триех стех летех чудотворною иконою Своею обогатила еси, юже рукою святителя Неофита Эллина, из Москвы грядущаго, первее боярыне Анне даровала еси, потом же от нея во обитель Почаевскую прияла еси, радующимся людем и поющим Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи в дому своем икону Твою, Владычице, боярыня Анна и исцеление от нея слепорожденному брату своему Филиппу бывшее уведевши, абие духом ревности о славе Твоей возгореся и обитель из камене во имя пречестнаго Успения Твоего пустынником почаевским устрояет, в ней же чудотворному образу Твоему поклоняющися взывает сице:

Радуйся, сокровище богатное в Твоей святей иконе нам преподавшая; радуйся, святителя рукою дарованным образом Твоим землю нашу освятившая.

Радуйся, души наша от земнаго богатства отвращающая; радуйся, Славу Божию пети нас научающая.

Радуйся, яко чудеса Твоя зряще, к Небеси сердцы своими восхищаемся; радуйся, яко во обители Твоей, аки в преддверии рая обретаемся.

Радуйся, православныя люди иконою Твоею утешившая; радуйся, от всех стран молящияся люди во обитель Почаевскую призывающая.

Радуйся, Еюже вера умножается; радуйся, Еюже уныние отгонится.

Радуйся, иноков почаевских присное Радование; радуйся, мирских людей непостыдное Упование.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 4

Буря еретическаго неистовства на святую обитель Твою устремившися, Владычице, святую икону Твою рукою злых иконоборцев пленивши и на злохуление тех подвигши, вскоре гневом Божиим удержана бысть, егда невидимая сила безстудне пиршествующия хульники, аки Артаксеркса и Ирода, сляче и в недуг вверже, над святынею Твоею ругавшихся и не уведевших пети: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаша иноцы почаевстии и вси православнии людие, яко святая икона Твоя по седминадесяти летех еретическаго пленения во святую обитель от посрамленных хулителей возвращается, абие на сретение ея изыдоша и плач свой на радость преложше, вопияху Тебе:

Радуйся, христианом прибежище; радуйся, еретиков обличение.

Радуйся, обитель Почаевскую иконы Твоея до конца не лишившая; радуйся, злохуление иконоборцев посрамившая.

Радуйся, яко в бедах не унывати и нас научаеши; радуйся, яко правосудию Божию веровати нам повелеваеши.

Радуйся, Еюже Православие во стране нашей утвердися; радуйся, Еюже и вся вселенная воплощенную Истину прияти сподобися.

Радуйся, долготерпению Божию подражающая; радуйся, в терпении люди Твоя утверждающая.

Радуйся, яко смиреннии Тобою утешение приемлют; радуйся, яко горделивии Тобою смиряются.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 5

Боготечная звезда ищущим спасения явилася еси, Владычице, к Солнцу Правды сих приводящая, якоже бо в земнем житии Твоем о людех предстательница к Сыну Твоему в Кане Галилейстей показалася еси, тако и по преславном Твоем на Небеса отшествии моления о верных, от конец земли приносимая, к Сыну Твоему возносиши и зде, на горе Почаевстей, исцеления многоразличная от Него людем подаеши, вопиющим Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видеша людие, на гору Почаевскую, якоже в древняя, тако и в последняя лета притекающии, множества исцелений, Тобою подаваемая, в желании спасения души своя утверждаху и о гресех своих покаяние теплое приношаху, вопиюще Тебе:

Радуйся, слепых прозрение и хромых исцеление; радуйся, бесных от демонов избавление.

Радуйся, плененнаго инока во обитель Твою на воздусе чудесне возвратившая; радуйся, младенца Симеона предумерша по молитве старицы воскресившая.

Радуйся, яко в сих знамениих сила древних чудес Твоих людем паки явися; радуйся, яко исцеления от святыя иконы Твоея и в последняя дни не оскудеша.

Радуйся, во всем мире источник исцелений от святых икон Твоих подающая; радуйся, паче сих духовными дарованьми молящияся обогащающая.

Радуйся, Еюже православнии роди хвалятся; радуйся, к Еяже помощи и маловернии притекают.

Радуйся, земнородных упование; радуйся, Небесных чинов радование.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 6

Проповедницы славы Пречистая Девы явишася агаряне на обитель Почаевскую нашедшии и видения Пречистая Богородицы с преподобным Иовом первее не уразумевшии; егда бо стрелы, от них пущаемыя, паки на ня устремишася, абие силу Владычицы проразумевше и покаяние о безумии своем принесше, верою возопиша: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия видение Твое, Владычице, на горе Почаевстей, егда братия обители, зело от агарян осаждаеми, с велиим воплем моление пред святою Твоею иконою и пред ракою преподобнаго Иова возношаше, егда же братия агаряны, видением сим смятенныя и бежащия, виде, абие с веселием воспе Тебе сице:

Радуйся, Избавительнице наша и спасение; радуйся, рода христианскаго присное вспоможение.

Радуйся, нечестивыя враги от Твоея святыни отгнавшая; радуйся, в покаяние их приводящая.

Радуйся, Еяже и невидимии спасения нашего врази трепещут; радуйся, Ейже Святии Ангели и преставльшиися праведницы на Небеси покланяются.

Радуйся, преподобнаго Иова в молитву с Собою приемшая; радуйся, агаряны ко Святому Крещению видением Своим приведшая.

Радуйся, яко Тобою вернии страх смертный в конец отложиша; радуйся, яко Тебе ради нецыи от агарян богобоязненнии иноцы зде явишася.

Радуйся, истины присное изъявление; радуйся, заблуждающимся доброе вразумление.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 7

Хотящи желание вечнаго живота возгрети в сердцах христианских, Пресвятая Богородица болящия чудесы Своими исцеляет, бесы изгоняет, плененныя свобождает, мертвыя воскрешает, да мы вси, силу Божию уразумевше, земная возненавидим и о душах своих попечение приложим, непрестанно вопиюще Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новыя и тягчайшия беды претерпе обитель Почаевская, егда вкупе со всею страною от Православия лестию отторженная во обладание еретиков вдадеся, обаче прошедшим стом и десятим летом паки православным христианом вдана бысть, в нюже православнии иноцы, пришедше и святыя мощи преподобнаго Иова из-под спуда изъемше, к чудотворному образу Владычицы припадаху, глаголюще:

Радуйся, Православия защитнице; радуйся, еретиков обличительнице.

Радуйся, обитель Твою до конца не оставившая; радуйся, страху Божию нас научающая.

Радуйся, яко предстательством Твоим страна Волынская паки ко Православию возвратися; радуйся, яко от лет древних мнози еретицы Твоим вразумлением исправишася.

Радуйся, во святую Лавру Твою верных на молитву паки призывающая; радуйся, и неверныя зде поклонятися православней святыне научающая.

Радуйся, Юже праведницы и праведнии непрестанно воспевают; радуйся, к Нейже и падшии в покаянии притекают.

Радуйся, отступников к вере возвращение; радуйся, прельщаемых к свету истины возведение.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 8

Странное чудо зрим о Тебе, Богомати, елико бо телеснии недузи святыя Твоея иконы целованием и воды почаевския кроплением исцеляются, тако и душевныя страсти видением святыни Твоея отъемлются, вера утверждается и умиления сердца наша исполняются, поющих Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Весь аз недостойный грехами исполнихся, мирскому разсеянию вдався и о души своей вознерадев, обаче на святую икону Твою, Владычице, взирая, и просвещение от нея безчисленным людем, зде приходящим, видя, паки на путь спасения устремляюся и в радости сердца воспеваю Ти сице:

Радуйся, чистоты сокровище; радуйся, милостей бездно.

Радуйся, к Сыну Твоему о верных моления выну приносящая; радуйся, моления грешных не отвергающая.

Радуйся, яко Тобою мнози отчаяния греховнаго избегоша; радуйся, яко призывающии имя Твое от падения страннаго восташа.

Радуйся, Еюже иконоборная ересь во вселенней посрамися; радуйся, Еюже истинная вера Волынской стране возвратися.

Радуйся, к подвигу целомудрия души возводящая; радуйся, обидящим прощати научающая.

Радуйся сердец наших умиление; радуйся, душ наших упование.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 9

Всякия отступства и еретическая блуждания покаявшемуся народу земли Волынския отпустила еси, Владычице, и паки источник исцелений от чудотворныя Твоея иконы, от следа стопы Твоея на горе Почаевстей в православной Лавре Твоей людем открыла еси, токмо аще покаяние о гресех своих принесут Богу и, о Твоей помощи не сумнящеся, возопиют Ему: Аллилуиа.

Икос 9

Вития славы Твоея явишася, Владычице, слепии и хромии исцеление от Твоея иконы, православным людем возвращенныя, приявшии, яко и еретической жене некоей болящей, Тя в помощь призвати и по исцелении истинную веру исповедати и облобызати, нам же вопити Тебе сице:

Радуйся, Царя Небеснаго умоление; радуйся, земных присное предстательство.

Радуйся, от лютерских заблуждений жену некую недуга исцелением отвратившая; радуйся, вся люди во истине Православия уверившая.

Радуйся, яко Тебе ради православнии людие столькраты прельщения агарянская победиша; радуйся, яко Тебе ради и совращеннии от латын паки православную веру облобызаша.

Радуйся, к Нейже вси живущии молитвенно очи воздвизают; радуйся, Юже и молящиися о упокоении умерших в помощь призывают.

Радуйся, и от житейских нужд притекающия к Тебе изъемлющая; радуйся, паче сих всякия нужды претерпевающим крепость дарствующая.

Радуйся, христолюбивому воинству во бранех вспоможение; радуйся, на демоны воинствующим благое наставление.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 10

Спасти хотящи Пречистая Богородица препростую некую старицу, во ослеплении латынстем бывшую и внуку малую имущую, Православием убо просвещенную, но телесными очесы слепотствующу, сима обема благое желание влагает, еже на горе Почаевстей чудотворному Ея образу поклонитися, идеже абие слепую отроковицу чудесне исцеляет и старицу православную веру исповедати научает, вопиющую Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стена нерушимая истинныя веры явилася еси, Владычице, зане, якоже нечестивии еретицы от прославления Тебе, яко Истинныя Богородицы, со упорством отвергошася, тако и православнии в вере Твоей тверди пребыша и от молитв, непрестанно Тебе приносимых, николиже отвратитися восхощут, и сих ради еретических глагол во ушеса своя приимати не дерзнут, но сердцем благодарным восхваляти Тя не престанут, глаголюще:

Радуйся, христианом отрадо и утешение; радуйся, ангельским чином славо и поклонение.

Радуйся, от льстивых глагол еретических нас отвращающая; радуйся, памятованием милостей Твоих умы наша к Богу возносящая.

Радуйся, святыя Апостолы ко Успению Твоему на облацех воздушных призвавшая; радуйся, и грешныя люди в той день на гору Почаевскую в тысящах и тмах на всяко лето собирающая.

Радуйся, Еяже ради христиане трудность пути, аки сладкое упокоение, подъемлют; радуйся, Еяже ради и ленивии подражати им тщатся.

Радуйся, иноком сладость мирскую забыти благодатию Твоею пособствующая; радуйся, вспять озирающияся сновиденьми грозными устрашающая.

Радуйся, Церкве Христовы лучшая диадимо; радуйся, страны нашея щите неодолимый.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 11

Пение благодарное о Твоих, Владычице, благодеяниях во всем мире от христиан возносимое, аки фимиам, к Небеси непрестанно восходящий, помышляюще, и наша убогая хваления не отвратити Тебе просим, еще же и благодать покаяния даровати Тебе молим, со упованием поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Свет живота временнаго и вечныя жизни упование явилася еси, Владычице, человеку некоему в Бессарабии умрети имущему, но внезапу, по вкушении воды от святыни Почаевския, здраву бывшему, еже сродницы его видевше, со страхом и умилением Тебе воззваша:

Радуйся, болящих исцеление; радуйся, скорбящих слышание.

Радуйся, Тобою бо смерть пришедшая отгнася; радуйся, Тобою бо вера несуменная нам даровася.

Радуйся, яко предвещание Гавриила пред очию нашею сбывается; радуйся, яко от всех родов, по глаголу Твоему, ныне и присно ублажаешися.

Радуйся, гору Почаевскую, яко место пребывания Твоего освятившая; радуйся, аки вторый Назарет тую явившая.

Радуйся, Яже никогоже упования отвратившая; радуйся, всех молитвы тепле приемлющая.

Радуйся, здравие нам подавающая; радуйся, ко спасению нас возводящая.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 12

Благодать исцелений и умиления молитвеннаго от Твоея, Владычице, иконы источаемая, да не вотще душам нашим будет, аще бо грех ради во окамененное безчувствие впадохом, обаче, яко имущая власть мертвыя воскрешати, и наше пробуди душевное омертвение и помыслом лучшим сердца наша озари, да, греховную прелесть возненавидевше, воспоем Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоя чудеса во обители Почаевстей явленная, молим Тя, Владычице, лица Твоего от страны нашея не отврати, но и всем приходящим на святую гору Твою и милости от Тебе ищущим во благое прошение исполни, да вси воспоют Ти сице:

Радуйся, всеправеднаго Бога умилостивление; радуйся, христиан ко Христу дерзновение.

Радуйся, торжество веры в Лавре Твоей являющая; радуйся, сердца человеков любовию распаляющая.

Радуйся, яко древним чудесем подобное зде видети людие сподобишася; радуйся, яко гора сия, аки вторый Синай, в странах христианских прославися.

Радуйся, Бога, на земли явльшагося, во чреве Твоем понесшая; радуйся, человеки молитвою Твоею к Богу возносящая.

Радуйся, икону Твою, яко проповедницу спасения во обители Твоей оставившая; радуйся, след стопы Твоея, целебною водою исполняемый, чудесы прославившая.

Радуйся, с небесных высот на рабы Твоя призирающая; радуйся, на благия деяния верныя наставляющая.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 13

О, Всепетая Мати Христа Бога, вся роды христианския любовию Себе всыновившая, достойныя похвалы воспети Тебе недоумеем мы, грешнии, обаче, любовию Твоею побеждаемии и к Твоему чудотворному образу очи своя возносяще, молим Тя: в борении и нуждах наших не остави чад Твоих, заступлению Твоему тепле верующих и Сыну Твоему вопиющих: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й «Архангел Гавриил…» и кондак 1-й «Взбранной Воеводе…».

Молитва

К Тебе, о, Богомати, молитвенно притекаем мы, грешнии, чудеса Твоя, во святей лавре Почаевстей явленная, поминающе и о своих сокрушающеся прегрешениих. Вемы, Владычице, вемы, яко не подобаше нам, грешным, чесого просити, токмо о еже Праведному Судии беззакония наша оставити нам. Вся бо нами в житии претерпенная, скорби же, и нужды, и болезни, яко плоды падений наших прозябоша нам, Богу сия на исправление наше попущающу. Темже вся сия истиною и судом Своим наведе Господь на грешныя рабы Своя, иже в печалех своих к заступлению Твоему, Пречистая, притекоша и во умилении сердец к Тебе взывают сице: грехов и беззаконий наших, Благая, не помяни, но паче всечестнеи руце Твои воздвигши, к Сыну Твоему и Богу предстани, да люте содеянная нами отпустит нам, да за премногая неисполненная обещания наша лица Своего от рабов Своих не отвратит, да благодати Своея, спасению нашему пособствующия, от душ наших не отымет. Ей, Владычице, буди спасению нашему Ходатаица и, малодушия нашего не возгнушавшися, призри на стенания наша, яже в бедах и скорбех наших пред чудотворным Твоим образом возносим. Просвети умиленными помыслы умы наша, веру нашу укрепи, надежду утверди, любве сладчайший дар сподоби нас прияти. Сими убо, Пречистая, дарованьми, а не болезньми и скорбьми живот наш ко спасению да возводится, но, от уныния и отчаяния души наша ограждающи, избави нас, маломощных, от находящих на ны бед, и нужд, и клеветы человеческия, и болезней нестерпимых. Даруй мир и благоустроение жительству христианскому предстательством Твоим, Владычице, утверди Православную веру в стране нашей и во всем мире. Церковь Апостольскую и Соборную умалению не предаждь, уставы святых отец на веки непоколебимы сохрани и всех к Тебе притекающих от рова погибельнаго спаси. Еще же и ересию прельщенных братий наших или веру спасительную в греховных страстех погубивших паки ко истинней вере и покаянию приведи, да вкупе с нами, Твоему чудотворному образу покланяющеся, Твое предстательство исповедят. Сподоби убо нас, Пресвятая Госпоже Богородице, еще в животе сем победу истины Твоим заступлением узрети, сподоби нас благодатную радость прежде кончины нашея восприяти, якоже древле насельники Почаевския Твоим явлением победители и просветители агарян показала еси, да вси мы благодарным сердцем вкупе со Ангелы, и пророки, и апостолы, и со всеми святыми, Твое милосердие прославляюще, воздадим славу, честь и поклонение в Троице певаемому Богу Отцу, и Сыну, и Святому Духу, во веки веков. Аминь.

Почаевская икона Божией Матери — почитаемая в православной и католической церкви икона Богородицы. Считается верующими чудотворной, празднование иконе совершается 31 марта, 23 июля и 8 сентября (по юлианскому календарю)

История иконы

Почитаемая чудотворной древняя Почаевская икона хранится в Успенской Почаевской лавре на западе Украины в городе Почаеве Тернопольской области. По преданию, она была подарена инокам дворянкой Анной Гойской, которая в 1559 году получила её в дар от проезжавшего мимо Почаева митрополита Неофита, будущего патриарха Константинопольского.

Спустя некоторое время икону забрал из монастыря наследник Анны Гойской кальвинист Анджей Фирлей. Образ находился у него около 20 лет и в 1644 году вернулся в обитель. Предание связывает с возвращением историю о том, что жена Андрея стала бесноватой и по совету Иова Почаевского, чтобы получить исцеление, вернула икону в монастырь.

Около 1721 года монастырь вместе с иконой перешёл во владение униатов. В 1773 году лики младенца Христа и Богородицы были коронованы присланными папой Климентом XIV двумя коронами из золота. В 1831 году монастырь и икона были возвращены православным, монастырь получил статус лавры.

В настоящее время икона находится в Успенском соборе Почаевской лавры, ежедневно перед ней читается акафист.

Чудеса, связанные с Почаевской иконой

  • избавление Успенской Почаевской лавры от турецкой осады 20-23 июля 1675 года

Наиболее известное чудо, приписываемое иконе:

Утром 23 июля с восходом солнца татары держали последний совет о штурме обители, игумен же велел петь акафист Божией Матери. С первыми словами «Взбранной Воеводе» над храмом внезапно явилась Сама Пречистая Богородица… Преподобный Иов находился близ Божией Матери, кланяясь Ей и молясь о защите обители. Татары приняли небесное воинство за привидение, в смятении стали стрелять в Пресвятую Богородицу и преподобного Иова, но стрелы возвращались назад и ранили тех, кто их пускал. Ужас охватил неприятеля. В паническом бегстве, не разбирая своих, они убивали друг друга. Защитники монастыря устремились в погоню и захватили многих в плен.

  • чудеса периода захвата лавры униатами

В униатский период Почаевской лавры (1721—1832 годы) от иконы засвидетельствовано, по утверждению Русской церкви, 539 чудотворений. Возвращение лавры православным отмечено, по преданию, исцелением слепой девочки Анны Акимчуковой. В память об этом событии установлено еженедельное, по субботам, чтение соборного акафиста перед чудотворной иконой.

Иконография

Относится к иконографическому типу Умиление. Изображение Богородицы поясное. На правой руке она держит младенца Иисуса, а на левой плат, которым прикрыты ноги и спина Христа. Левая рука Иисуса лежит на плече Богородицы, а правой он благословляет.

На иконе имеются греческие надписи, а на полях миниатюрные изображения святых: пророка Илии, святителя Мины, первомученика Стефана, преподобномученика Авраамия, великомучениц Екатерины, Параскевы и Ирины.

См. также

  • Холмская икона Божией Матери

Примечания

Ссылки

  • Почаевская икона Божией Матери
  • Чудеса от Почаевской иконы Божией Матери, явленные за время пребывания её в Даниловом монастыре

Литература

  • Тальберг Н. Д. Пространный месяцеслов Святых в Земле Российской просиявших. В каких нуждах каким иконам надлежит поклонятся. — Репринтное воспроизведение издания. — СПб.: Вера, 1997. — С. 437-440.

Почаевская икона Божьей матери известна в православном мире. 5 августа и 21 сентября во всех приходах совершаются торжественные богослужения в её честь. Это одна из святынь народов славянских государств. Вместе с православными к ней приходят на поклонение люди и других вероисповеданий.

Икона Божьей Матери «Почаевская»

С древних времён к ней обращал свои молитвы народ в поисках утешения и избавления от житейских напастей. Не только верующие прихожане приходят помолиться перед святой иконой Божьей Матери. Есть люди, которые редко посещают церковь или совсем не верят в Бога, но оказавшись в трудной жизненной ситуации, ищут заступничества перед этим образом. Некоторые проделывают долгий паломнический путь, дабы совершить молебен Почаевской Божьей Матери.

История иконы

Два черноризца пришли на Почаевскую гору и обрели пристанище в пещере. Свою жизнь они проводили в посте и славословии. Денно и нощно отшельники пребывали в молитвенном служении, освящённые благодатью Божьей. Как-то ночью один из иноков молился на вершине горы. Неожиданно перед ним вырос столб огня. Небесная Заступница стояла на огромном валуне, объятая свечением. В Её руках был царственный скипетр, а на голове корона.

Таким чудесным образом Матерь Божья указала место, на котором следовало устраивать обитель. Монах призвал к себе собрата, и они вдвоём наблюдали божественное чудо. Это явление Богоматери заметил и пастух, который был со своим стадом недалеко от горы.

Утром отшельники обнаружили на валуне, где стояла Пресвятая Матерь Спаса нашего, след от Её стопы. Он был наполнен чистой родниковой водой. Количество влаги никогда не уменьшается и имеет чудесное свойство вылечивать болезни. На некоторых списках иконы Почаевской Богоматери изображается этот оттиск. Произошедшее событие датируется 1340 годом, после которого на Почаевской горе стал создаваться монастырь.

В 1595 году по России путешествовал митрополит Неофит. После длительной и утомительной дороги путник решил отдохнуть в поместье Анны Ерофеевны Гойской. В благодарность за гостеприимный приём, оказанный ему помещицей, Неофит одарил её иконой Царицы Небесной. После отъезда митрополита стали происходить странные вещи. Сначала дворовые люди заметили свечение, окружавшее образ, а затем начали совершаться чудеса.

Однажды брат помещицы Филипп Козинский, будучи слепым с самого рождения, прозрел во время молитвы перед иконой. Побоявшись держать исцеляющий образ в своём жилище, помещица проводила святыню с молебнами и зажжёнными свечами в Почаевскую обитель. Крестный ход сопровождался множеством православных людей. Монахи с благодарностью приняли икону на вечное сохранение. Это произошло в 1597 году. Вскоре строится церковь в честь Успения Богоматери. Здесь была размещена святыня.

После кончины Анны Гойской её владения наследовал лютеранин Андрей Фирлей. Со своими единоверцами в 1623 году он захватил монастырь и, разграбив приходскую ризницу, похитил чудотворную икону. Своей супруге святотатец приказал глумиться над церковной утварью. Его жена произносила кощунственные речи в отношении православия. За своё богохульство она была наказана. Злой дух овладел ею и мучил до тех пор, пока икона не была возвращена монахам. От образа Пречистой продолжали совершаться чудеса, и множество людей приходило в обитель, чтобы найти спасение и милосердие Божье.

В 1675 году во время Збаражской войны турецко-татарское воинство, руководимое ханом Нурредином, окружило монастырь. На рассвете 5 августа, уповая на милость Божью, иноки, возглавляемые игуменом Иосифом Добромирским, воспели акафист Пресвятой Богородице. В этот миг явилась Небесная Заступница в блистающем облачении, сопровождаемая ангелами с обнажёнными мечами. Около Неё стоял преподобный Иов, мощи которого были упокоены в монастыре. Святой кланялся Пречистой и умолял уберечь обитель от погибели.

Осаждающие начали стрелять из луков в небесных защитников, но стрелы отскакивали от Небесного Воинства и уничтожали самих лучников. Великий страх обуял басурман, осаждавших монастырь. Турки начали разбегаться, в панике поражая своих собратьев. Русские воины и монахи перешли в наступление и пленили множество захватчиков. Поражённые милостью победителей и жизнью затворников, пленники приняли православие. В ознаменование одержанной победы в этот день проходит празднование Почаевской иконы Божьей Матери.

С 1721 по 1831 год Почаевским монастырём управляли католики. В 1733 году глава католической церкви Климент прислал две золотые короны, которые закрепили над головами Христа и Божьей Матери. Рим официально признал икону чудотворной. За время правления униатов было зафиксировано 539 случаев исцеления, произошедших от этого образа. В 1831 году Почаевский монастырь был возвращён России и стал именоваться лаврой.

Когда в 1941 году началась Отечественная война Почаев попал под фашистскую оккупацию. Протодиакон по имени Стратоник совершил мужественный поступок. Он спрятал чудесную икону в своём доме, не допустив поругания над святыней немецкими захватчиками. После освобождения города икона вернулась в обитель, и под Её сенью иноки начали восстановление своих храмов.

Как выглядит икона Божьей Матери «Почаевская»

Почаевская икона Божьей Матери выполнена в византийской манере масляными красками на доске из липы. Внизу она подбита дубовыми рейками, предохраняющими от изгибания. Её размеры 23 см на 30 см. Иконография определяет её по типу как Елеуса или Умиление. Когда-то святое изображение покрывал тонкий слой серебра. Теперь его заменяет риза из небольших жемчужин. Оклад иконы, напоминающий звезду, украшен драгоценными камнями. Спаситель сидит на правой руке Богоматери и тесно прижимается щекой к Её щеке. Иконы этого типа олицетворяют безграничную любовь и милосердие Бога к человечеству.

В своей руке Мария удерживает покрывало, прикрывающее спину и ноги Спасителя. Левая рука Младенца располагается на плече Богоматери, а правой Христос благословляет всех приходящих к нему христиан. Головы Богоматери и Иисуса украшают короны. На иконе представлены лики нескольких святых. В её правой части расположены фигуры ветхозаветного пророка Илии и флорентийского мученика Мины, а с левой стороны находятся образы первого христианского страстотерпца Стефана и преподобного Авраамия. В нижней части иконы изображены святая Параскева, великомученица Екатерина и святая Ирина.

Где находится икона

В украинском городе Почаеве более четырёх веков реликвия сохраняется монахами Почаевской Лавры. Совсем недалеко от ковчега, ограждающего Цельбоносную стопу Богоматери, располагается икона Божьей Матери «Почаевская». Она подвешена над Царскими воротами в Свято-Успенском соборе. Возле Неё всегда дежурит монах. Когда поются тропари, икону опускают до уровня человеческого роста, чтобы все присутствующие на службе могли подойти к Ней. Списки Божественного лика находятся в храмах многих российских городов.

В чём помогает икона и молитва, их значение

Иногда задаётся вопрос: «Почаевская икона Божьей Матери в чём помогает?» Когда человека поражает тяжёлый, а порой и неизлечимый недуг, или в его жизни наступает трудный период, тогда он обращается к Почаевской Божьей Матери. Святая реликвия помогает человеку прозреть и телесно и душевно. Божественный лик приходит на помощь в борьбе с дьявольскими соблазнами, избавляет от сомнений, укрепляет веру в Бога.

Искренняя молитва может побороть болезни сердца и сосудов, способствует излечению опорно-двигательного аппарата. Чтобы представить значение этой иконы, следует привести несколько случаев Божественной помощи страждущим, которые зафиксированы в монастырских книгах за многовековую историю православной обители.

  1. В семнадцатом столетии мальчика, страдавшего от бельма на глазу, привезли в Лавру. Больной глаз был омыт водой, взятой из отпечатка стопы Богоматери. На следующий день наступило прозрение, но вскоре ребёнок скончался. Его бабушка стала усердно молиться перед святым образом, и мальчик был воскрешён.
  2. Монастырское поселение много раз подвергалось набегам татарских войск. После одного такого нападения в плену оказался молодой инок. Попав в рабство, он принуждён был выполнять тяжёлые работы. Казалось бы, так и закончится его жизнь на чужбине. Однажды в праздник Успения Пресвятой Богородицы юноша предался молитве, стоя на коленях. Мысленным взором он внимательно смотрел на икону Почаевской Богоматери, которую хорошо запомнил, когда жил в обители. Инок так усердно и долго молился о своём возвращении в Лавру, что, в конце концов, уснул. Проснувшись, он понял, что сидит перед монастырскими воротами, а рядом валяются его оковы.
  3. В 1950 году в Почаевской Лавре чудесное исцеление от давнишнего недуга получила монахиня Варвара, приехавшая сюда из Оренбурга. Почти 50 лет она была способна передвигаться только с помощью костылей из-за болезни ног. После того как монахиня с горячей молитвой приложилась к лику Пречистой, силы стали приливать к больным ногам. Домой инокиня возвращалась без костылей, которые остались стоять рядом с чудотворной иконой.
  4. Граф Потоцкий посчитал своего возницу виновным в том, что лошадь взбесилась и опрокинула экипаж. Он уже вынул пистолет, желая застрелить своего крепостного. Но тот развернулся к Почаевскому монастырю и вознёс молитву Почаевской Матери Божьей. Пистолет в руках графа не выстрелил ни разу.

О значении почаевской иконы Божьей Матери говорит и тот факт, что украинской церковью учреждён орден в её честь. Им награждаются священнослужители и миряне за заслуги перед Церковью.

О чём просят в молитве Почаевской Богоматери

Уповая на помощь и заступничество Божьей Матери, верующие просят:

  • Об избавлении из плена или тюрьмы.
  • О вылечивании хронических заболеваний.
  • О вразумлении грешных людей, о недопущении грязных помыслов.
  • О благополучии и покое в семье, о сохранности жилья и имущества.
  • О заступничестве за Землю Русскую.

Икона Почаевской Богородицы особо почитается служащими пограничных войск.

Приходя на поклонение к иконе Божьей Матери, православные христиане обращают к Ней свои молитвы.

  • К Тебе, о, Матерь Божья, с молитвой обращаюсь я, грешный, и чудеса Твои, в лавре святой Почаевской явленные поминаю, и о прегрешениях своих сокрушаюсь. Ведаю, Небесная заступница, что не подобает мне, грешному, чего просить, а только Праведного Суда.
  • «Царица Богородица, силами Небесными и земными ублажаемая! Обрати Свой милосердный взгляд на народ, стоящий перед священной иконой Твоей и прилежно молящийся, и заступись перед Сыном Твоим и Богом нашим, дабы никто не ушёл без надежды своей, но примет от Тебя в чистоте сердца своего по потребе своей в исцеление души своей и в здравие тела.
  • Сохрани, Богородица, возлюбленную эту обитель имени Твоего с древних лет исцеляя от чудотворной иконы Твоей и неоскудевающего родника в следе стопы Твоей открытого. Спаси от нападений вражьих, как спасла явлением Твоим от набега агарянского, и да будет славно Пресвятое имя Отца, и Сына, и Святого Духа, и Твоё всеславное Успение во веки веков. Аминь».

Оценка 5 проголосовавших: 3
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here