Икона достойно есть

Для наших читателей: икона достойно есть с подробным описанием из различных источников.

Среди многих сотен образов Богородицы совершенно особое почитание заслужили те, что произошли с Афонской горы. С иконой «Достойно есть» связана невероятная история, которую бережно сохранило церковное предание. Неразрывная связь с известной молитвой придает глубокое значение и образу, и самим словам хвалебной песни.

икона достойно есть

История святого образа

История дошла к нам из глубины веков: жил в афонской пещере монах, однажды ушел он на службу, а молодого послушника оставил в келье. Время было вечернее, вдруг в дверь постучали. Юноша не удивился — гора Афон населена монахами, бывают здесь и паломники, иногда они просятся на ночлег друг к другу. Гости вместе стали молиться. Когда монахи начали величать Богородицу, гость предложил к традиционным стихам добавить слова:

  • «Достойно есть…»

Все это произошло перед иконой Божией Матери, которая стала излучать чудесный свет. Молодой инок попросил записать прекрасные слова. Когда не оказалось бумаги, гость начертал их прямо на камне. Он попросил научить этой молитве всех христиан. Сотворив это чудо, гость исчез. Все православные сегодня наизусть знают хвалебную молитву, которая затем стала частью богослужения.

Прозорливый старец потом сказал, что в келью к нему наведался сам архангел Гавриил. Икону с тех пор стали именовать первыми словами ангельской песни. Образ был перенесен в монастырский Успенский храм (Карея), где пребывает до настоящего момента. По вере многие получают перед ним исцеление от духовных и телесных болезней.

Храм иконы «Достойно есть»

Прошло уже почти тысячелетие с того чудесного визита, а икона «Достойно есть» («Милующая») все еще находится на Афонской горе. Только несколько раз монахи вывозили ее в Грецию, чтобы дать верующим возможность поклониться святыне — посетила Царица Небесная Афины, Салоники, Кипр. Обычно же стоит она в алтаре соборного храма. Дважды в год монахи устраивают крестный ход вокруг острова, и те иноки, которые на него не приходят, бывают наказаны свыше (то пожар случался, то грабеж).

Списки иконы были отправлен и в Россию. Один находился в Санкт-Петербурге, там действовал храм Милующей Иконы, который в настоящее время находится на реставрации. Другой список подарен подворью Троице-Сергиевой Лавры. Сделали его иноки Никольского скита. Прославилась чудесами копия, находившаяся в Вятской губернии. Имеется образ в иерусалимской духовной миссии. Москвичи могут поклониться иконе в Даниловом монастыре (она находится в соборе), в Ильинском храме (Обыденский переулок).

В чем помогает икона «Достойно есть»

Человек во время жизненного пути не одинок — по крайней мере, верующий. Рядом с ним всегда пребывает Ангел-хранитель, Божия Мать и Сам Господь. Обращаться за помощью надо при помощи молитвы, традиционно православные делают это возле святых икон. В чем помогает икона «Достойно есть»:

  • успешно завершить начатое предприятие (можно заказать молебен);
  • обрести здоровье;
  • наладить отношения в семье;
  • получить прощение грехов — даже очень тяжких, называемых смертными.

Прибегать к Божией Матери можно даже в самых безнадежных ситуациях, потому что она известна своим терпением, усердием в молитве, всепрощающим отношением к грешникам.

Смысл и значение иконы

Размышляя о значении иконы «Достойно есть», надо сначала внимательно вдуматься в слова похвалы. Всего два коротких стиха, но в них заключена целая богословская программа.

  • Достойно славить Тебя, непорочную и блаженную Божию Мать.
  • Слава твоя больше, чем Серафимов, ты достойная высшего почитания, чем Херувимы.
  • Ты родила Бога-Слово, не нарушив чистоту.
  • Мы величаем Тебя как Богородицу.

Таков смысл стихов, которые верующие привыкли слышать на церковнославянском языке (хотя оригинал звучал на греческом).

По мнению искусствоведов, оригинальная икона, перед которой впервые была произнесена новая молитва, являлась обычным поясным изображением Богородицы. Младенец сидел на правой руке, прильнув к Матери. После произошедших событий в образ были внесены соответствующие коррективы. На полотне появились фигуры ангелов — на уровне голов слева и справа. Они простирают руки к Христу и св. Марии.

Ангелы указывают на то, что молитва была прислана прямо с небес на грешную землю, как милость. Ведь повторяя такую короткую и приятную для слуха молитву, можно спасти свою душу, да и многих вокруг. Как говорил один старец, если спастись самому, вокруг спасутся тысячи. Недаром второе название иконы «Достойно есть» — «Милующая».

Головы Богородицы и Младенца украшены коронами. Взгляды обоих направлены на свиток — его держит Христос в правой руке. На нем написаны слова библейского пророчества о Спасителе — Царе мира.

Другие варианты иконописи

Икона Божией Матери «Достойно есть» становилась и сюжетом для храмовых росписей в 17 в. Там сюжет разворачивался, как правило, более пространно, поскольку авторы не были жестко ограничены размером доски. Богородица здесь изображена уже в полный рост, держащей Богомладенца на руках. Вокруг присутствует ангельский мир, святые. Над Божией Матерью в облаках предстает Бог-Отец (позже постановлением одного из соборов изображать Первое лицо Святой Троицы в виде старца было запрещено).

Вокруг Св. Марии писался также текст молитвы «Достойно есть». Изображался такой сюжет и на сосудах, которые называются панагиарами. Предназначались они для хлеба, освященного в честь Богородицы. После трапезы в монастырях его раздавали каждому монаху.

Как и что просить у иконы

О чем молиться иконе «Достойно есть»? Мысли любого верующего должны быть направлены, в первую очередь, на спасение своей души. Помиловать, спасти от вечного огня — вот о чем надо умолять Царицу Небесную и Господа Христа. Только потом можно просить о каких-то бытовых нуждах. Никогда не следует жаловаться на других, требовать их наказать, пытаться заставить близких поступать по-своему при помощи молитвы. Это уже больше похоже на колдовство, а не на молитву, угодную Господу.

Молиться следует, прежде всего, об исправлении собственных недостатков.

  • Гордыня. Начало многих других отрицательных качеств, «мать всех грехов», как говорят святые отцы. Высокомерное отношение к другим мешает увидеть достоинства, искренне любить, уважать близких.
  • Лень. Современные люди настолько изнежены, что часто малейшие препятствия кажутся им непреодолимыми. Царица Небесная при жизни много работала (обычную воду в древнем Израиле приходилось носить издалека), поэтому она научит трудолюбию, терпению, пошлет сил.
  • Гнев. Признак того, что человек не примирился с собой, а значит, и с Господом. Может перерасти в зависть, нетерпение, злобу к окружающим. Необходимо молиться особенно усердно, Господь усмирит будущие в душе страсти.

Сначала надо прочитать молитвы, специально написанные для почитания пресвятой иконы «Достойно есть». Не стоит забывать и о песнопении, давшем иконе название. Если нет слуха, петь необязательно. Простого чтения будет достаточно.

Молитва «Достойно есть» также может использоваться совершенно самостоятельно, читать ее можно в дороге, в моменты, когда выдается свободная минутка. На чтение по четкам необходимо брать благословение. Обычно священники лишь поощряют желание молитвенных подвигов, если оно возникает. Только надо приготовиться к тому, что демоны будут всячески препятствовать укреплению этой новой привычки. Нельзя сдаваться, надо молиться ежедневно. Тогда Господь обильными дарами благословить всю земную жизнь.

Молитва перед образом Пресвятой Богородицы «Достойно есть» Молитва

О, Пресвятая и Премилостивая Владычице Богородице! Припадая ко святей иконе Твоей, смиренно молимся Тебе, вонми гласу моления нашего, виждь скорби, виждь беды наша, и яко любвеобильная Мати, потщися на помощь нам беспомощным, умоли Сына Твоего и Бога нашего: да не погубит нас за беззакония наша, но явит нам человеколюбно Свою милость. Испроси нам, Владычице, у благости Его телесное здравие и душевное спасение и мирное житие, земли плодоносие, воздуха благорастворение, и благословение свыше на вся благая дела и начинания наша. И якоже древле призрела еси милостиво на смиренное славословие послушника Афонскаго, воспевавшаго Тя пред Пречистою иконою Твоею, и послала еси к нему Ангела научити его пети песнь небесную, еюже славословят Тя Ангели, тако и ныне приими наше усердное молитвословие, Тебе приносимое. О, Царице Всепетая, простри ко Господу богоносныя Твоя руце, имиже Богомладенца Иисуса Христа носила еси, и умоли Его избавити нас от всякаго зла. Яви, Владычице, Твою милость к нам: болящия исцели, скорбящие утеши, бедствующим помози, и сподоби нас благочестно житие сие земное совершити, христианскую непостыдную кончину получити, и Небесное Царствие наследити, Матерним ходатайством Твоим к рождшемуся от Тебе Христу Богу нашему, Емуже со Безначальным Его Отцем и Пресвятым Духом, подобает всякая слава, честь и поклонение, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Похвала

Достойно есть яко воистину блажити Тя Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.

Что нужно знать про икону «Достойно есть»

Икона «Достойно есть» — значение, в чем помогает, история was last modified: Июнь 30th, 2017 by Bogolub

24 июня. ПРАВМИР. Праздник в честь иконы Божией Матери «Достойно есть» («Милующая»).

Празднование

Один из самых известных образов Богородицы, ходатайствующей за нас перед Своим Сыном и нашим Господом Иисусом Христом – это икона Божией матери “Достойно есть” (празднование 24 июня). Этот образ Богородицы еще называют Милующая. Ведь именно великая милость Девы Марии позволяет Пресвятой Владычице просить за нас, недостойных и грешных людей, Бога.

Первообраз иконы “Достойно есть” находится в самом сердце святой горы Афон. в Успенском храме в Карее хранится чудотворная икона Божией Матери Милующая. Карея – столица монашеского государства. С иконой “Достойно есть” связана чудесная история. Согласно преданию, один из молодых послушников в уединенной келье мысленно желал доброго пути старцу, спешащему к всенощной службе в монастырь в Карее. Он затеплил новую свечу перед иконой “Достойно есть” и стал молиться. Вдруг он услышал стук в дверь. Безбоязненно открыв незнакомцу, хотя гостей в уединенной келье послушник не ждал, он увидел человека в монашеском одеянии. Тот смиренно попросил позволения войти в келью. Оба они преклонили колени перед иконой “Достойно есть”. Их голоса звучали слаженно, но, когда настало время славить Богородицу, между молодым послушником и незнакомцем возникли разногласия. Послушник очень удивился новым словам молитвы. Незнакомец сказал: “не так у нас величают Божию Матерь”. И произнес свой текст молитвы. Когда молодой послушник огорченно сказал, что ему некуда записать текст молитвы «Достойно есть», ангел, явившийся юноше в образе монаха, просто начертал его перстом на камне и растворился в воздухе.

икона достойно есть

Икона “Достойно есть”: история

История иконы “Достойно есть ” относится к X веку. Она появилась на Афонской горе. Образ был написан в скиту апостола Андрея Первозванного. По иконографии образ Богородицы Милующая представляет собою поясное изображение Пречистой Девы, на правой Ее руке восседает прильнувший к Ней Младенец со свитком в руке.

Списки с чудотворной иконы “Достойно есть” хранились в  Санкт-Петербурге, в Галерной гавани. Ведь именно  там находится выстроенный в честь Милующей Богоматери знаменитый псевдовизантийский храм. 16 июня 1999 года на московское подворье Троице-Сергиевой Лавры со Святой Горы Афон был доставлен еще один список, сделанный теми же изографами – насельниками афонского Никольского скита (“Белозерки”), что писали и образ Иверской иконы, подаренный святогорцами восстановленной Иверской часовне в Москве.

Читайте также – Достойно есть. Молитва

В чем помогает икона Божией матери «Достойно есть»

Перед иконой “Достойно есть” можно молиться о помощи в любых праведных делах. Часто люди, совершившие страшные грехи, обращаются с покаянием к Господу именно перед образом Милующая, уповая на милость Богородицы и Спасителя нашего.

Не существует образов, которые отдельно “ответственны” за те или иные прошения”, но считается, что перед иконой “Достойно есть” часто молятся и о помощи в семейных делах. Ведь и мы должны проявлять милость к нашим близким людям даже, если нам кажется, что они поступили с нами несправедливо.

икона достойно есть

Молитвы перед иконой «Достойно есть»

Текст молитвы «Достойно есть» (перевод)

Поистине достойно прославлять Тебя, Богородицу, всегда блаженную и непорочную и Матерь Бога нашего. Ты достойна большей почести, чем Херувимы, и по славе Своей несравненно выше Серафимов, Ты без нарушения чистоты родила Бога-Слово, и как истинную Богородицу мы Тебя величаем.

«Достойно есть» на церковнославянском языке

  • Досто́йно є҆́сть ꙗ҆́кѡ во и́стинꙋ бл҃жи́ти тѧ̀, бг҃оро́дицꙋ, прⷵнобл҃же́ннꙋю и҆ пренепоро́чнꙋю и҆ мт҃рь бг҃а на́шегѡ. чⷵтнѣ́йшꙋю херꙋві́мъ и҆ сл҃внейшꙋю безⸯ сравне́нїѧ серафі́мъ, безⸯ и҆стлѣ́нїѧ бг҃а сло́ва ро́ждшꙋю, сꙋ́щꙋю бг҃оро́дицꙋ, тѧ̀ велича́емъ.
  • Досто́йно есть я́ко вои́стину блажи́ти Тя, Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.

Оригинал молитвы «Достойно есть» на греческом языке

Ἄξιόν ἐστιν ὡς ἀληθῶς μακαρίζειν σε τὴν Θεοτόκον, τὴν ἀειμακάριστον καὶ παναμώμητον καὶ μητέρα τοῦ Θεοῦ ἡμῶν. Τὴν τιμιωτέραν τῶν Χερουβεὶμ καὶ ἐνδοξοτέραν ἀσυγκρίτως τῶν Σεραφείμ, τὴν ἀδιαφθόρως Θεὸν Λόγον τεκοῦσαν, τὴν ὄντως Θεοτόκον, σὲ μεγαλύνομεν.

Читайте также – Иверская икона Божией Матери «Вратарница» – с пронзенным ликом

Молитва Пресвятой Богородице в честь иконы Ее «Достойно есть»

О пресвятая и премилостивая Владычице Богородице! Припадающе к святей иконе Твоей, смиренно молимся Тебе: вонми гласу моления нашего, виждь скорби, виждь беды наша и, яко любвеобильная Мати, потщися на помощь нам безпомощным, умоли Сына Твоего и Бога нашего, да не погубит нас за беззакония наша, но явит нам человеколюбно Свою милость. Испроси нам, Владычице, у благости Его телесное здравие и душевное спасение, и мирное житие, земли плодоносие, воздуха благорастворение, и благословение свыше на вся благая дела и начинания наша, православному воинству нашему на вся враги победу и одоление. И якоже древле призрела еси милостиво на смиренное славословие послушника афонскаго, воспевавшего Тя пред пречистою иконою Твоею, и послала еси к нему Ангела научити его пети песнь небесную, еюже славословят Тя Ангели, тако и ныне приими наше усердное молитвословие, Тебе приносимое. О Царице всепетая! Простри ко Господу богоноснеи Твои руце, имиже Богомладенца Иисуса Христа носила еси, и умоли Его избавити нас от всякаго зла. Яви, Владычице, Твою милость к нам: болящия исцели, скорбящия утеши, бедствующим помози и сподоби нас благочестно житие сие земное совершити, христианскую непостыдную кончину получити и Небесное Царствие наследити Матерним ходатайством Твоим к рождшемуся от Тебе Христу Богу нашему, Емуже со Безначальным Его Отцем и Пресвятым Духом подобает всякая слава, честь и поклонение ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Читайте также:

  • Афон: сокровенная жизнь
  • На Святой Горе Афон

Песнь 1

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Афон, иже наречеся Святая Гора, Всенепорочная, Чистая, якоже прорекла еси, ныне светло празднует Тебе, Святей воистину Горе сущей, и Божественное совершает днесь Тебе торжество.

Божественным присно Гавриил тайнам Твоим изрядным служит чудно, о Всенепорочная, темже и ныне, Дево, Твоея песни, радуяся, поет предначатие.

Не престаеши, Всенепорочная, совершати присно рабом Твоим преславная чудеса, Мати Чистая, и во вся времена изливати благодеяния, Пресвятая, яко Благодетельница наша.

Како изреку величайшее, совершенное тобою, Архангеле, близ скита Карейскаго чудо, егда научил ны еси твоим явлением песни достоиней Богоматере?

Песнь 3

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный Источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби.

Приспе время собратися всем отцем в храме Протатстем, всенощную совершити хвалу, тогда Божественную песнь Твою, Чистая, воспевает Архангел.

Прииде со иными и старец онаго послушника инока, и сему единому оставшуся Гавриил Архангел явися в подобнем образе, предначиная песнь Твою.

Приложение творяше к песни Твоей, яко предначатие, Чистая, тоя, юже прежде воспе Косма, Божественный Твой служитель, глаголя, яко тако обычай есть им начинати песнь Твою.

О, чудес Твоих страшных, Архангеле Божественный Гаврииле! Како во иночестем образе песнь воспел еси Богоматери днесь и, яко подобаше, возвеличил еси?

Седален, глас 4

Удивися инок Ангела песни, странно поющаго тую пред Твоею песнию, о Чистая, явльшуся сему во образе подобнем, а понеже инок написатися желаше оней, на дщице каменней рукою чудно начерта, и невидим бысть. Оттоле проповедася всем песнь сия, еже Богородицу Тя славити, Всенепорочная.

Песнь 4

Ирмос: Неизследный Божий совет, еже от Девы воплощения Тебе, Вышняго, пророк Аввакум усмотряя, зовяше: слава силе Твоей, Господи.

Достойно, предначинаше, яко воистину есть блажити Тя, Пречистая, Богородицу, Присноблаженную и воистину Пренепорочную и Бога Матерь Всенескверную.

Предначинательную сию песнь Божественному Гавриилу странно поющу, удивляшеся слушаяй инок, а понеже вопрошаше, тако пети, рече, обыкохом.

Глаголати и ему тако повелеваше Гавриил сие предначатие, таже пети песнь Космы Божественную и всех научити сему, Божественный рече Архангел.

Занеже проси инок, Гаврииле Божественне, написати песнь, юже услыша, ты начертал еси абие на дске каменней, Архангеле. Слава неизреченней силе твоей.

Песнь 5

Ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.

Ужасеся человек дивным чудесем, егда чудо узре, яко дска каменная начертася и внезапу собеседующий ему невидим бысть, Гавриил, славный и честный Архистратиг.

Старец, егда во утрие в келлию свою возвратися и егда странная сия услыша, дску же каменну узре, рукою начертанну, взем же абие с учеником сию, принесоша Горы начальствующим.

Знаемы и всем известны быша сия чудеса, Дево, понеже дску каменную абие в царствующий град торжественно отслаша Горы начальствующий, во еже славити Тя всем.

Стекошася вси во убогое обиталище, в немже странное чудо содеяся, и Твоей иконе, пред неюже воспета бысть песнь, Всечистая, благоговейне покланяющеся, единогласно уставиша в Протате той хранитися.

Песнь 6

Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

С неизреченною вси стекошася радостию и веселием, еже взяти честную икону Твою, иереи, и монашествующии, и все Горы множество, Пречистая.

Божественную Твою икону сию со всяким благоговением держаще отцы вси, плещуще, с песньми и пеньми внесоша в Божественный храм Твой, Пречистая.

Дево! Стояние всенощное совершиша, любовию Тебе чтуще и Архангела, песнь Твою возвестивша, и ныне мы такожде вас вкупе почитаем.

Отцы Божественнии, с песньми, по таинодействии, вземше Божественную Твою икону, внутрь храма, в невходимая, со многим благоговением поставиша.

Кондак, глас 4

Празднует днесь весь Афон, яко песнь прият от Ангела чудно Тебе, Чистей Богоматери, Юже вся тварь чтит, славящи.

Икос

Ныне да веселится множество отцев Афона: се бо Деве прежния песни, юже чудно воспе Ей Косма, Божественный песнопевец, Гавриил ныне поет предначатие, иже: Достойно есть яко воистину,— глаголаше иноку,— блажити Тя, Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего; сему повелеваше, да тако вси предначинают Твою песнь. И, сию начертав рукою на дске каменней, внезапу бысть невидим. Инок же, дивяся, воспеваше, якоже научися, чистую Богоматерь, Юже вся тварь чтит, славящи.

Песнь 7

Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии паче Создавшего, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Преизрядную честь воздаяху вси отцы, и прежнии и нынешнии, сей иконе Твоей Божественней, Пренепорочная, праведнейше: чести бо премногия удостоися преславно.

Велия благодати удостоися Божественная икона Твоя, Пренепорочная, ясно бо пред нею Твоей песни предначатие первее возгласися благоволением Твоим. Темже по долгу ныне сей с любовию покланяемся.

Не боготворим икону Твою, Пречистая, якоже на ны клевещут, но относительне чтим, Пренепорочная, сию, радующеся, лобызаем чествовательно, раби Твои, ныне же и во веки.

С Тобою, Пресвятая, не престаем чтити и славнаго Гавриила, нас ныне песни Твоей научившаго, иже и прежде, Тебе возглашая, взываше: радуйся, Благодатная.

Песнь 8

Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть: тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Отроком благочестивым подражающе, Богородице, о чудесех Твоих, яже творит Господь во славу Твою, Пречистая, воспевающе, поем: Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки.

Воистину благословен, иже сподобися услышати Божественныя хвалы Твоя от Ангела, Пресвятая Дево Пренепорочная, якоже Сын Твой благоволи, имже всех научи пети Тя достойно и превозносити Тя во вся веки.

«Пение»—по достоянию уставися именовати место оно, идеже совершися сие чудо, якоже нарицание удержася до нас и навсегда, на память, Пречистая, чудесе, яко да воспеваем Тя и превозносим во вся веки.

«Достойно есть» — даже до ныне нарицается ясно и келлия та, в нейже и Божественная Твоя икона, пред неюже первее воспето бысть песни Твоея, Дево Чистая, предначатие, яко да поют Тя вси достойно и превозносят Тя во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, духом просвещаемь, да торжествует же Безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.

Вси раби Твои, стекаемся во храм Твой Божественный и празднуем, светло совершающе ныне торжество, в летную днесь память чудесе Твоея песни восполнения, Богородице, Чистая Приснодево.

Достойно есть,— не престаем, радующеся, глаголати,— блажити Тя, Присноблаженную же яко воистину и Пренепорочную и Матерь Бога нашего,— от Ангела сим ныне научившеся, Богородице, Чистая Приснодево!

Вкупе славнаго и Божественнаго Архангела Гавриила днесь, радующеся, прославляем, благодарственная пения приносяще, дивным чудом всех научившаго Божественней песни Чистыя Богоматере, радуйся, таинниче неизреченных, взывающе.

Радуйся, храм Протата преславный, хвалящийся сокровищем всечестныя, Божественныя и благодать точащия иконы единыя Богоматере и Предстательницы Афона: Гора бо сия избранный жребий Ея соделася.

Светилен

Соберитеся, взыграйте, светло торжествуйте, Гавриил бо Божественный монашествующему ныне предста в иночестем образе, песнь Богоматерню первый провещав в Горе Афонстей, стяжавшей Ю Предстательницу.

Кондак 1

Избранней Богом от человеческаго рода послужити воплощению предвечнаго Слова, преблагословенней Деве Богородице, достойно воспеваемой от Ангел на Небеси, мы грешнии на земли дерзаем приносити хвалебное пение; еже милостиво от нас приемши, всемилующая Царице Богородице, от всяких бед нас спаси и вечных мук свободи, да зовем Ти:

Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Икос 1

Архангел Гавриил с небесе послан бысть от Тебе, Богородице, к смиренному послушнику горы Афонския, в пустынней келии воспевавшему Ти хвалебныя песни пред святою Твоею иконою, да научит его пети песнь небесную, еюже славословят Тя Ангели в Сионе горнем. Темже и мы дольнии, воспоминая таковое Твое о людех благопромышление, со благодарением вопием Ти сице:

Радуйся, достойно восхваляемая от Архангел и Ангел; радуйся, ублажаемая от всех небесных сил.

Радуйся, Присноблаженная и Пренепорочная; радуйся, Мати Бога нашего.

Радуйся, честнейшая Херувим; радуйся, славнейшая без сравнения Серафим.

Радуйся, без истления Бога Слова рождшая; радуйся, воистину сущая Богородице.

Радуйся, величаемая на небеси и на земли; радуйся, воспеваемая горними и дольними.

Радуйся, едина благословенная в женах; радуйся, израстившая нам плод живота.

Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Кондак 2

Видев послушник пустынный дивнаго пришельца, в келию его пришедшаго и песнь пресладкую Тебе, Владычице, воспевшаго, не уразуме в нем Ангела быти, но зело усладися пением его небесным и проси, да напишет ему словеса поемыя песни; егда же узре, яко под перстом его каменная дска умягчися, и пишемая словеса на ней углубишася, яко на песце, позна в сем чудесное действо и возопи к рождшемуся от Тебе Богу Слову: Аллилуиа.

Икос 2

Разумом богоозаренным новую песнь открывая, рече Архангел послушнику, яко тако воспевают Тя, Богородице, Ангелов лицы в обителех горних, и повеле ему, да возвестит человеком словеса песни небесныя и научит их ангелоподобно пети Тебе:

Радуйся, благодатная Марие; радуйся, яко Господь с Тобою.

Радуйся, благословенная в женах; радуйся, неискусобрачная родительнице Бога Слова.

Радуйся, непорочное селение Духа Святаго; радуйся, зачатие несказанное явившая.

Радуйся, рождество нетленное показавшая; радуйся, Матерью и Девою пребывшая.

Радуйся, во обою непорочно и свято себе сохраньшая; радуйся, Ангелов чистотою Твоею превозшедшая.

Радуйся, горних умов непрестающее удивление; радуйся, человеческаго рода возвышение.

Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Кондак 3

Силою Божиею Гавриил Архангел твердый камень в мягкий воск претвори и на нем перстом своим написа словеса песни хвалебныя Тебе, Богородице, да вси познают великое чудо и несомненно уверуют, яко тако воистину воспевают Тя горе силы небесныя, имже подражающе, и мы поем величия Твоя, Дево, и в радости духовней вопием прославльшему Тя Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имея простоту душевную и непорочное сердце, послушник смиренный сподобися ангельския беседы и лицезрения чиноначальника горних сил, мы же, лукавством и злобою потемненнии, со трепетом взирающе на святую икону Твою, Владычице, молим Ти ся прилежно, обрати ны от злоб наших и научи нас во смирении и кротости духа глаголати Тебе:

Радуйся, Гору Афонскую освятившая Твоим благодатным присутствием; радуйся, холмы и дебри ея исполнившая славою Твоих чудес.

Радуйся, ангельскаго явления сподобльшая пустынножительство Афонское; радуйся, обители иноческия в нем умножившая во спасение душ человеческих.

Радуйся, и всем, в посте и молитве пребывающим, обещавшая Твое заступление; радуйся, от треволнения моря житейскаго спасающая кающихся.

Радуйся, благодать Сына Твоего и Бога низводящая на места, Тебе посвящаемыя; радуйся, рай мысленный показавшая храмы Божия.

Радуйся, пристанище небурное содевающая в онех ищущим спасения; радуйся, всем потребным ко благочестию нас снабдевающая.

Радуйся, жительствующим богоугодно Подательнице благ временных и вечных; радуйся, Ходатаице нам Царствия Небеснаго.

Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Кондак 4

Буря недоумения смути старца инока, егда услыша песнь нову и чудну из уст своего ученика и узре дску каменну, яко воск, начертание приимшу; егда же уведа о посещении дивнаго посетителя, Гавриилом нарекшагося, уразуме, яко той есть, иже древле благовести Тебе, Дево, безсеменное зачатие Бога Слова. Темже величая величия Твоя, Царице горних и дольних, воспеваше радостно Ангелов и человеков Творцу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше о посещении Архангелове иноцы горы Афонския, стекахуся видети дску, на нейже преестественно начертана быша письмена песни небесныя, и воспеваху Тя благоговейно пред святою иконою Твоею, Владычице, пред неюже воспе Тя Архангел. Приими убо и наша приносимыя Тебе молитвы с пением таковым:

Радуйся, яко о Тебе радуется ангельский собор; радуйся, яко о Тебе торжествует человеческий род.

Радуйся, на руку Твоею носившая Носящего всяческая; радуйся, вместившая во чреве Твоем Невместимаго всем миром.

Радуйся, Создателю Твоему плоть заимодавшая; радуйся, Краснейшаго паче всех сынов человеческих рождшая.

Радуйся, млеком питавшая Питающаго всяческая; радуйся, попечение имевшая о Сыне Твоем, Сущем Промыслителе всея твари.

Радуйся, похвало девства; радуйся, матерей славо.

Радуйся, в рождестве девство сохраньшая; радуйся, рождество с девством сочетавшая.

Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Кондак 5

Боговидец Моисей иногда на каменных скрижалех закон Божий, начертанный перстом Божиим, получи, иноцы же горы Афонския песнь небесную во славу Богоматере, на дске каменней начертанную, от Архангела прияша и, сим наученнии ангельское славословие Тебе приносити, воспеша тако благоволившему о них Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше начальницы Горы Афонския чудо велие в явлении Архангелове и песни новей, доску с начертанными от Ангела письмены препроводиша к царю и патриарху Цареграда, во уверение истины преславнаго сего чудесе; тии же радостно прияша ю, яко залог благоволения Божия, во всей Церкви Православней узакониша воспевати песнь ангельскую в похвалу Тебе, Богородице, и взываху Ти во умилении сице:

Радуйся, преукрашенная лепотами всех добродетелей, Дево; радуйся, Невесто неневестная.

Радуйся, возрастившая цвет неувядаемый, Христа; радуйся, раю словесный, Древо жизни нам прозябшая.

Радуйся, сене небесная, от зноя страстей нас сохраняющая; радуйся, покрове миру, ширший облака.

Радуйся, древо благосеннолиственное, прохладу спасительную верным подающее; радуйся, источниче Воды живыя, от неяже пияй ктому не умирает.

Радуйся, Судии праведнаго умоление; радуйся, грехов наших прощение.

Радуйся, во славе небесней одесную Бога пребывающая; радуйся, земнородных милосердием Твоим не оставляющая.

Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Кондак 6

Проповедует Святая Церковь величие чудес Твоих, Марие Богородице, и светло красуется, воспевая Ти песнь ангельскую, от небес на землю принесенную чиноначальником горних сил Гавриилом; с нимже помолися, Госпоже Пречистая, к Сыну Твоему и Богу, да незыблему во благочестии сохранит Церковь Свою и посрамит вся востания еретическая и раскольническая, нас же, чад Ея, сподобит неосужденно воспевати Ему: Аллилуиа.

Икос 6

Возсияла еси многими лучами чудес, о милостивая Богомати, чрез святую икону Твою, Владычице, и сими не точию Гору Афонскую, но и множайшая места озарила еси, да научимся звати Тебе:

Радуйся, радосте наша, услаждающая скорбныя сердца, к Тебе отверстыя; радуйся, благая Заступнице, на помощь к нам ускоряющая.

Радуйся, залог спасительный нам в иконе Твоей даровавшая; радуйся, Афонскую Гору и многия страны ею прославльшая.

Радуйся, Надеждо наша известная; радуйся, упование наше непостыдное.

Радуйся, скорбей наших разрешение; радуйся, печалей наших утоление.

Радуйся, веры православныя утверждение; радуйся, неверия и зловерия посрамление.

Радуйся, любве Божественныя явление; радуйся, чудес преславных совершение.

Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Кондак 7

Хотящим жати спасение милостивая Покровительница и Помощница являешися, Мати Божия, и присно ходатайствуеши за них к Сыну Твоему и Богу, аще бо кто и падает в некое согрешение, немощию плоти обложен, обаче Тобою возстание получает во спасение, яко всем хощеши спастися и в разум истины приити воспевающим Христу Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Ново небо и нова земля уготованы от Сына Твоего и Бога любящим Его, Госпоже Всеблагая, к нимже стяжахом Тя Путеводительницу изрядну. Темже молим Тя, не попусти нас погибнути в дебрех греховных, но приведи нас стезею правою в страну света и радости вечныя, да Тебе вопием хвалебно:

Радуйся, Сиона горняго первейшее украшение; радуйся, обителей дольних присноготовое заступление.

Радуйся, земле благая, Клас спасительный миру израстившая; радуйся, ниво неоранная, оплодотворенная Духом Святым.

Радуйся, Огнь Божества во чрево Твое приемшая; радуйся, глад падшаго человечества Хлебом жизни утолившая.

Радуйся, Престоле Царя Славы; радуйся, палато преукрашенная Вседержителя.

Радуйся, храме одушевленный Триипостаснаго Бога; радуйся, двере Господня, еюже Сын Божий пройде к нам.

Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Кондак 8

Странное явление Архангела, на горе Афонстей иногда бывшее, смотрение бысть Божественное, имже прославися всепетое имя Твое, Марие Богородице, и вси вернии научишася ангелоподобно воспевати Тя, Херувимов честнейшую и Серафимов славнейшую Матерь Бога нашего, о Нейже радуется всякая тварь и род человеческий благодарно взывает ко Господу: Аллилуиа.

Икос 8

Все упование наше на Тя возлагаем, Мати Божия, и в скорбех наших к святей иконе Твоей усердно притекаем, чающе от нея утешение благодатное получити. Помози убо нам, Владычице, с терпением и благодарением всякия скорби переносити и вместо ропота малодушнаго благоумиленно взывати Тебе:

Радуйся, всех скорбящих Радосте; радуйся, всех печальных Утешение.

Радуйся, труждающихся и обремененных сладкий покое; радуйся, болезнующих и огорченных живительная отрадо.

Радуйся, в час скорбных недоумений мысль благую на сердце полагающая;

радуйся, во дни уныния надеждою вечных благ воодушевляющая.

Радуйся, искушаемым руку помощи простирающая; радуйся, гнев Божий от глав наших отводящая.

Радуйся, мирное устроение обуреваемым напастьми подающая; радуйся, во благих желания наша дивно исполняющая.

Радуйся, терпеливых страдальцев дарами благодатными увенчавающая; радуйся, всех благоподвизающихся блаженства райскаго сподобляющая.

Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Кондак 9

Вси Ангели небеснии немолчными похвалами Тя ублажают, Царице и Владычице всея твари, мы же земнии и перстнии кую похвалу достойную принесем Ти, Всепетая? Обаче, надеющеся на милосердие Твое неисчетное, любовию к Тебе понуждаеми, поем чудеса Твоя, проповедуем благодеяния Твоя, славословим имя Твое и, усердно припадая ко святей иконе Твоей, рабски вопием изображенному на ней вкупе с Тобою Богомладенцу Христу: Аллилуиа.

Икос 9

Витий риторстии глаголы не довольни к пению чудес Твоих, Богородице, обаче благая сущи, веру нашу вместо риторскаго благословесия милостиво приими, веси бо и любовь нашу, еюже сердца наша к Тебе исполнены. Темже благоутробно услыши нехитростныя наша песни, имиже дерзаем благохвалити Тя сице:

Радуйся, сопрестольное Отцу Слово в ложеснах Твоих вместившая; радуйся, Свет незаходимый рождшая.

Радуйся, жизнь вечную миру даровавшая рождеством Твоим; радуйся, Превечнаго, яко Младенца, на руку Твоею носившая.

Радуйся, граде одушевленный Всецаря; радуйся, скиние освященная живаго Бога.

Радуйся, нижняя сочетавшая с вышними; радуйся, миротворице, Божественнаго мира преисполненная.

Радуйся, добрых виновная; радуйся, злых пременение.

Радуйся, оружие на враги всекрепкое; радуйся, щите верных несокрушимый.

Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Кондак 10

Спасительное прибежище от сует мира прелестнаго явися жребий Твой земный, святая воистину Гора Афонская, Богородице Дево, ознаменованная многими Твоими чудесы. Но и на всяком месте с любовию призывающих Тя услыши и заступи, Сына же Твоего умоляти не престай, Всеблагая, да не отступна пребывает благодать Его от мест, идеже в собрании верных поется Ему хвалебная песнь: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси девственником, Преблагословенная Дево, и столп крепок от лица вражия всем подвижником благочестия: Тебе бо дадеся велия сила темныя адския силы побеждати и от искушений их душепагубных человеки избавляти, наипаче же тех, иже целомудренно и свято на земли пребывают. Сего ради девства и целомудрия рачители согласно Тебе зовут:

Радуйся, чистотою сияющая паче солнца; радуйся, девства начало и освящение.

Радуйся, крине, облагоухавший падшее человечество; радуйся, во смирении Твоем осененная благоволением Всевышняго.

Радуйся, верная рабо Господня; радуйся, яко Тя блажат вси роди.

Радуйся, яко сотвори Ти величие Сильный; радуйся, яко соцарствуеши с Сыном Твоим во славе вечней.

Радуйся, ходатаице Божия к людем благоволения; радуйся, грешных к Богу дерзновение окриляющая.

Радуйся, неистощимый источниче милостей и щедрот; радуйся, преисполненная сострадания к страждущим.

Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Кондак 11

Пение наше, аще было бы и тьмочисленное, не довлело бы к достойному прославлению милостей Твоих, Преблагословенная Мати Божия, яже непрестанно изливаеши роду нашему; обаче да не неблагодарни явимся пред Тобою, по силе нашей похвальная восписуем Ти с верою и любовию и, воспоминая неисчетная чудотворения Твоя, вопием верховному Творцу чудес Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоподательными лучами чудес икона Твоя, о Всемилостивая Владычице, на Святей Горе Афонстей и повсюду немерцаемо сияет и весь мир православный благодатно просвещает. Сего ради грядут к ней от лет древних на поклонение православных собори, умиленно воспевая пред нею благохваления Ти таковая:

Радуйся, Царя Христа миру явившая; радуйся, на иконе Твоей вкупе с Ним изображенная.

Радуйся, клеще таинственная, Исаиею провиденная; радуйся, купино неопалимая, боговидцем Моисеем предзримая.

Радуйся, руно орошенное Гедеона; радуйся, чаще приосененная, Аввакумом воспетая.

Радуйся, двере затворенная, Иезекиилю показанная; радуйся, горо несекомая, Даниилу явленная.

Радуйся, многообразне от пророк предвозвещенная; радуйся, пророческих речений сбытие явившая.

Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Кондак 12

Благодати причастная Твоя икона, Богородице Дево, яко сокровище драгоценное, Церкви Христовой от Тебе подадеся, в ней бо обещалася еси с нами быти до скончания века, рекши о первонаписанней Твоей иконе: «С нею благодать Моя и сила!» Веруем, Всепетая, яко не оскудеет глагол Твой сей, и яко во иконе Твоей святей на всяцем месте и зде с нами пребываеши, идеже верно поется Сыну Твоему и Богу хвалебная песнь: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще чудеса Твоя, Богородице, припадаем усердно ко святей иконе Твоей, лобызаем ю с сердечною любовию и, яко присно сущей с нами, молим Ти ся: воззри на ны милосердием Твоим, Мати Божия и, якоже Тя зрим ныне на иконе изображенную, тако скодоби нас узрети Тя в час грозный смертный, от руки диаволи нас исхищающую и в Царствие Христово приводящую ны державною десницею Твоею, да Тебе благодарственно взываем:

Радуйся, по Бозе первое наше прибежище и покрове; радуйся, Матернею любовию Твоею весь мир христианский объемлющая.

Радуйся, во святом житии верныя утверждающая; радуйся, благую христианскую кончину им подающая.

Радуйся, от власти лютаго миродержца уповающия на Тя избавляющая; радуйся, на мытарствах воздушных заступающая славящих Тя.

Радуйся, врата райская нам отверзающая; радуйся, Царствие Небесное любящим Тя ходатайствующая.

Радуйся, во славе небесней приседящая Сыну Твоему и Богу; радуйся, во общение Славы Его и чтущия Тя вводящая.

Радуйся, телес наших здравие; радуйся, душ наших спасение.

Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Кондак 13

О всепетая Мати, рождшая святых Святейшее Слово, от Ангел воспеваемая на Небеси и от человек славимая на земли! Приими милостиво сие малое моление наше и даруй душевное спасение и телесное здравие всем, верно чтущим Тя и поющим Богу: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й «Архангел Гавриил…» и кондак 1-й «Избранней Богом…».

Молитва

О пресвятая и премилостивая Владычице Богородице! Припадающе к святей иконе Твоей, смиренно молимся Тебе: вонми гласу моления нашего, виждь скорби, виждь беды наша и, яко любвеобильная Мати, потщися на помощь нам безпомощным, умоли Сына Твоего и Бога нашего, да не погубит нас за беззакония наша, но явит нам человеколюбно Свою милость. Испроси нам, Владычице, у благости Его телесное здравие и душевное спасение, и мирное житие, земли плодоносие, воздуха благорастворение, и благословение свыше на вся благая дела и начинания наша, православному воинству нашему на вся враги победу и одоление. И якоже древле призрела еси милостиво на смиренное славословие послушника афонскаго, воспевавшего Тя пред пречистою иконою Твоею, и послала еси к нему Ангела научити его пети песнь небесную, еюже славословят Тя Ангели, тако и ныне приими наше усердное молитвословие, Тебе приносимое. О Царице всепетая! Простри ко Господу богоноснеи Твои руце, имиже Богомладенца Иисуса Христа носила еси, и умоли Его избавити нас от всякаго зла. Яви, Владычице, Твою милость к нам: болящия исцели, скорбящия утеши, бедствующим помози и сподоби нас благочестно житие сие земное совершити, христианскую непостыдную кончину получити и Небесное Царствие наследити Матерним ходатайством Твоим к рождшемуся от Тебе Христу Богу нашему, Емуже со Безначальным Его Отцем и Пресвятым Духом подобает всякая слава, честь и поклонение ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Среди колоссального количества священных образов Девы Марии и Младенца Христа особенное почитание приобрели экземпляры с Афонской горы. Икона Божией Матери «Достойно есть» обладает интригующей историей возникновения, которая бережно хранится в анналах церковных преданий.

В православной традиции этот святой лик вместе с известной молитвой («Достойно есть») имеет огромное значение для людей, просящих о здоровье и благополучии. Этот могущественное изображение способно исцелить разум человека от всех смертных грехов.

Иконография

Тот образ «Достойно есть», известный мирянам сегодня, сложился в позднейший период.

Изначально она была совершенно иной: это было типичное поясное изображение Богоматери с Младенцем Иисусом на руках и напоминало стиль «Умиления». На последующих списках эти две божественные фигуры сохраняются в качестве основы.

Икона Божией Матери «Достойно есть» («Милующая»)

Остальные элементы рождались и добавлялись к образу в процессе духовного нахождения и осмысления чудотворных событий.

  • На одном уровне с головами Девы Марии и Иисуса-Младенца, с обеих сторон, демонстрируются два небесных посланника с простертыми объятиями.
  • В самом верху святого изображения «Достойно есть» восседает Всевышний Отец, которого окружает Небесная армия Архангелов. Эти создания символизируют о божественности песнопения, обращенного к Богу.
  • Изображения главных фигур, Богородицы и Младенца, обретают новые черты, говорящие об их царском величии.
  • На их главах располагаются короны, а взгляды обращены в сторону молитвенника, который располагается в руках новорожденного Христа. В этом свитке находятся подтверждения того, что Иисус является истинным правителем духовности.

В церковных иконографиях известны и другие разновидности священного образа «Достойно есть». В сюжете демонстрируются сонмы ангелов и святых, читающих молебен перед Пречистой Матерью. Эта разновидность образа широко использовалась в древнерусском искусстве XVII столетия.

По стилю эта святыня близка фресковым изображениям под названием «О Тебе радуется», которую обыкновенно размещали на церковных алтарях.

  • Богоматерь представлена в полный рост, она держит на руках Всеблагого Младенца.
  • Фигура Пречистой Девы окружается двойной (иногда тройной) мандалой (геометрической фигурой сложной конструкции), символизирующей Небесную обитель.
  • Над фигурами Матери и Христа в облаках изображен Всевышний Отец.
  • По сторонам предстают ангелы и святые угодники в порядке иерархии.
  • Вокруг образа Пречистой пишется текст молитвенного прошения «Достойно есть».

Интересно! Святыня нередко писалась на специфических сосудах, которые называют панагиарами. В них находится освященная Богоматерью просфора. Панагиары выносятся во время возношения чина о Панагии (небольшого образа Девы Марии, Христа или Троицы).

Сегодня в русских храмах верующий найдет множество списков прославленной «Милующей» святыни. Её можно обнаружить в Галерной гавани Санкт-Петербурга или в столичной Троице-Сергиевой Лавре. Списки были доставлены сюда прямо со Святой Горы. Священнослужители России и прихожане утверждаются во мнении, что Пречистая Дева оказывает божественное милосердие для нашего народа.

Икона Пресвятой Богородицы «Достойно есть» («Милующая»)

О чем можно молиться образу

Афонская Святая Гора является великим местом, где озаряется мрак и горесть греховной жизни. Здесь, по словам мудрейших святых отцов, невидимой связью происходит соединение мирской жизни и Небесной обители. На этой земле, находящейся под особым покровительством Пречистой девы, и пребывает Икона Божией Матери «Достойно есть». Верующий человек никогда не останется одиноким на жизненном пути, ему сопутствуют: Ангел-Хранитель, Дева Мария и Господь. Молитвенное обращение за помощью происходит перед чудотворными иконами.

На заметку!«Достойно есть» является широкоупотребительной православной молитвой в процедуре богослужения. Авторство приписывается церковному поэту по имени Косма Маюмский, жившему в VIII столетии. Молитва всегда сопровождается особым припевом «Честнейшую херувим».

«Милующая» святыня Пречистой Девы помогает в следующем:

  • Позволяет успешно завершить задуманное начинание.
  • Молебен перед святым ликом помогает возвратить утерянное здоровье.
  • Пречистая Дева имеет силы восстановить оптимальные отношения в кругу семьи.
  • Человек, читающий молитвенные слова перед святыней «Достойно есть», может получить прошение самого тяжкого греха.
  • Могущество Божией Матери имеет силу помогать в самых безнадежных проблемах, так как она известна своим божественным терпением и всепрощающим отношением даже к преступникам.
  • Царица Небесная избавляет от зависти, уча радоваться достижениям окружающих.
  • Если верующий замечает в себе большие наклонности к блуду или чревоугодию, необходимо искренне и смиренно просить Пречистую Матерь избавления от этих наваждений, препятствующих освобождению души.
  • Молитвы перед святым ликом «Милующей» избавляют от демона гнева, который покоится в сердце и проявляется в самый неподходящий момент.
  • Если христианин пытается искоренить в себе отвратительную жадность, молитва Деве Марии избавит человека от мыслей, что материальные блага имеют какую-то ценность.

Верующему чрезвычайно важно признать собственную вину и заглушить гордость, не позволяющую адекватно подойти к решению. Она лечит душу и тело от лени, которая отталкивает человека от посещения храмов.

Интересно! После Трулльского Собора 691 года в византийской столице Афон, родина иконы «Милующей» Богородицы, стал местом исключительно монашеским. Многие христиане, испытавшие гонения со стороны магометан, устремлялись на эту Священную Гору.

Как правильно молиться перед образом

Пречистая Дева отличается бесконечным милосердием, понимает каждого прихожанина и способна изменить судьбу. К ней стекается большое количество народа: они просят об исцелении тела и сердец. В Летописях описано множество чудесных событий, которые происходили по воле Богородицы.

«Милующая» святыня Пречистой Девы

Прошение для каждого верующего уникально, к святыне разрешено обращаться, как получается. Священнослужители утверждают, что она понимает все языки.

  • Самое лучшее — читать тексты, составленные авторитетным духовенством или посланные небесными ангелами. Такие прошения грамотно структурированы, а каждое слово несет правильную и глубокую мысль.
  • В обращении к Пречистой Деве следует отрешиться от прошлых обид и сконцентрироваться на цели прихода.
  • Следует попросить у неё прощения за греховную жизнедеятельность и признать, что Богородица имеет силы исцелять болезни и избавлять от греховности.
  • Мысли просящего направляются на спасение своей души и всех других. Нужно умолять о спасении от мук в вечном огне.
  • Только после таких глобальных молебнов рекомендовано переходить на бытовые проблемы.
  • Нельзя жаловаться на обстоятельства и других людей, требовать наказаний или пытаться заставить кого-то поступать по собственному желанию. Это будет расцениваться как колдовская практика, а не православная искренняя молитва.

Важно! «Достойно есть» используется самостоятельно, в любые моменты при наличии свободного времени. Если верующий читает на четках, необходимо взять благословение у священнослужителей. Последние поощряют возникшее стремление, но предупреждают, что различные демоны сразу же начинают воздвигать искушения перед разумом неофита.

Нельзя опускать руки, следует практиковать ежедневную молитву перед образами Христа, Девы Марии и святых угодников.

Краткая история приобретения святого лика

В конце VII столетия благородному монаху Петру во сне явилась Божия Матерь, которая поведала, что домом её будет Афон и Святая Гора. Преподобный инок прибыл в то место, которое указала ему Дева Мария, и провел в здешней пещере около 50 лет. Сама святыня чудесным образом оказалась там, где обещала найти прибежище.

Предание о «Милующей» Пречистой Деве гласит: в X веке рядом с афонским монастырем, в пещере поселился некий престарелый монах с послушником. Однажды старец собрался в церковь, наказав ученику провести вечернюю службу в келье. Когда пришла ночь, послушник услышал стук и, отворив, увидел монаха, которого с большой любовью пригласил в обитель.

Гость и ученик старца начали совместную ночную службу. Когда пришел черед восхваления Пречистой Девы, оба смиренно обратились к «Милующей» святыне и стали воспевать «Честнейшую Херувим». Молодой ученик приметил, что незнакомец обращается к святыне иным образом, впереди ставя молитву «Достойно есть». Монах пел прекрасным голосом, а икона засияла чудесным светом. После этого незнакомец записал текст молитвенного обращения «Достойно есть» на плите из камня, представился Гавриилом и незаметно исчез.

Этот чудотворный лик перенесли в соборный храм Афона, где она и сегодня стоит на божественном алтаре. Она излучает милосердие и благодатные дары, а также исцеляет всех желающих.

Важно! Икона «Достойно есть» обладает колоссальным авторитетом в православной традиции и имеет чрезвычайное значение. Пречистая Дева так милосердна и добра, что прощает самые тяжелые грехи.

Верующий, искренне просящий о благополучии у святыни, несомненно, обретет желаемое. Большое количество людей возлагает на неё надежды и видит, как Богоматерь производит огромное количество чудесных деяний.

Оценка 5 проголосовавших: 3
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here