Анна кашинская житие и чудеса

Для наших читателей: анна кашинская житие и чудеса с подробным описанием из различных источников.

Песнь 1

Ирмос: Воды древле манием Божественным во едино сонмище совокупивый, и разделивый море израильтеским людем, Сей Бог наш препрославлен есть, Тому Единому поим, яко прославися.

Даждь ми, Господи, разумение, да достойно воспою и прославлю благоугождшую Ти преподобную матерь, прежде бывшую великую княгиню Анну, и возопию Тебе, Христу моему, яко препрославлен еси.

О тебе, блаженная мати Анно, хощу ныне язык подвигнути и слово прострети: споспешествуй ми, недостойному, молитвами твоими, да достойно восхвалю тя и воспою Господеви моему, яко прославися.

Со младых ногтей твоих страх Божий имела еси в сердце твоем, блаженная, егоже до конца содержала еси, укрепляема Божественною благодатию, тем и душу твою спасла еси, выну поющи Христу, яко прославися.

Богородичен: Тобою, Пречистая Владычице, от всех родов предъизбранная Дево, весь мир обновися, и весь род человеческий от лести диавольския свободися, и вопиет ко Христу, яко прославися.

Песнь 3

Ирмос: Неплодная душе и безчадная, стяжи плод благославный, веселящися, возопий: утвердихся Тобою, Боже, несть свят, несть праведен, паче Тебе, Господи.

Око душевное чисто и здраво имела еси от юности твоея, блаженная, имже всегда зрела еси к Горнему селению, егоже и достигла еси, и ныне Христу воспеваеши: несть свят и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Из благочестиваго корене произрасла еси, блаженная, и, во вся дни жития твоего с супругом твоим чисто и непорочно пребывающи, вопияла еси ко Христу: несть свят и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Ничтоже пред Богом вящше есть доброты душевныя. Ты же, преподобная мати, соблюла еси ю непреткновенно, вопиющи ко Христу: несть свят и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Богородичен: Отроковице Чистая, Мати Господа нашего, помози ми, недостойному рабу Твоему, воспети угодницу Сына Твоего и Бога моего, преподобную матерь Анну, и рещи ко Христу: несть свят и несть праведен, паче Тебе, Господи.

Кондак, глас 8

Скоропослушную помощницу, вси, сущии в бедах, благочестно воспоем, Анну святую, днесь любовию сошедшеся во обретение честных мощей ея. Воспоем песнь Единому в Троице Богу, радующеся, сподобльшему нас видети пречистое сокровище честных мощей ея: от мног бо лет сокровены быша, напоследок же нам явлены и источают многа и различна исцеления. Яко да молитвами ея к Богу от всяких находящих зол избавимся, радостною душею и веселием сердца благодарная воспоем, глаголюще: радуйся, утверждение граду нашему.

Седален, глас 3

Воспитана была еси, блаженная, от рождших тя в заповедех Господних, яко лоза в красноцветущих виноградех, тем тя ублажаем и святую память твою верно почитаем. Моли Христа Бога, да спасет души наша.

Слава, и ныне, Богородичен

Света Превечнаго, от Отца прежде век рожденное Слово Божие, родила еси нам, Пресвятая Владычице, Христа Бога нашего, Имже вселенная от тли смертныя свободися, тем Тя непрестанно с Ним поем и величаем.

Песнь 4

Ирмос: Покрыла есть Небеса добродетель Твоя, Христе, из Кивота бо прошед святыни, Твоея Нетленныя Матере, в храме славы Твоея явился еси, яко Младенец руконосим, и исполнишася вся Твоего хваления.

Преукрашена была еси, преподобная мати, добродетельми твоими, яко цветы благоуханными и яко камением драгоценным. Тем и угодила еси Нетленному Царю и Владыце всех, Емуже и воспела еси: Господи, исполнишася вся Твоего хваления.

О, твердое основание веры, о, любы к Богу крепкая! В женстем бо естестве мужески победила еси невидимаго врага супостата и тако угодила еси Христу, вопиющи: Господи, исполнишася вся Твоего хваления.

Христов храм была еси, преподобная мати, твоею чистотою и целомудрием и прочими добродетельми, темже вместила еси в себе Святаго Духа, к Немуже и возопила еси: Господи, исполнишася вся Твоего хваления.

Богородичен: Воистину всех тварей вышши явилася еси, Владычице, и кто доволен по достоянию изрещи величие Твое? Пространнее бо небес явися чрево Твое, в немже носила еси всеми Невместимаго Бога, к Немуже и мы вопием: Господи, исполнишася вся Твоего хваления.

Песнь 5

Ирмос: Яко виде Исаия образно на Престоле превознесена Бога, от Ангел Славы дориносима, о, окаянный,— вопияше,— аз! провидех бо воплощаема Бога, Света Невечерня и миром владычествующа.

Аще и во благоденствии пребывала еси, блаженная мати, и всяко изобилие близ себе имела еси, никакоже вдалася еси на покой и веселие пищное, но, зельным трудом и воздержанием тело твое удручающи, воспевала еси Жениха твоего, Христа, Света Невечерня и миром владычествующа.

Любовию Христовою уязвившися, блаженная мати, великая княгине инокине Анно, яко доброплодная лоза в винограде, процвела еси во граде Кашине благими твоими деянии и победила еси бесовския полки, воспевающи Христа, Света Невечерня и миром владычествующа.

Истинным светом Христовым осияна была еси, мати святая, великая княгине инокине Анно, насыщающися велия благодати и воспевающи Его, Света Невечерня и миром владычествующа.

Богородичен: Ты убо, Чистая Мати Господня, чистотою и девством всех превзошла еси, темже избрана была еси в Божие вместилище и родила еси нам Христа Бога нашего, Света Невечерня и миром владычествующа.

Песнь 6

Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя, и исчезает дух мой; но прострый, Владыко, высокую Твою мышцу, яко Петра, мя, Управителю, спаси.

Из благочестиваго корене произрасла еси, преподобная мати, великая княгине инокине Анно, благочестием же и верою, аки цвет, процвела еси во твоем отечестве, во граде Кашине, и прешла еси к Горнему жительству, вопиющи ко Христу: яко Петра, мя, Управителю, спаси.

Воистину достойна еси похвалы велия, преподобная мати, великая княгине Анно, яко в женстем естестве мужескую крепость имела еси, и победила еси супостата диавола, и воспевала еси ко Владыце Христу: яко Петра, мя, Управителю, спаси.

Ей, воистину светел и тверд ум имела еси, преподобная, вся бо красная мира сего, яко уметы, вменила еси, блаженная, и ничтоже возможе поколебати непорочную твою душу, внегда воспевати ти Христу: яко Петра, мя, Управителю, спаси.

Богородичен: Лестным убо змииным преступлением низпадохом, но с Сыном Твоим, Иисусом Христом, Богом нашим, совостахом, Мати Господня, Егоже родила еси нам, Свет, и Живот, и Воскресение.

Кондак, глас 4

Яко пресветлая звезда, явилася еси в Российстей земли, во граде Кашине, преподобная мати Анно, во всех благочестивых и верных женах, аки крин, процвела еси чистым и непорочным твоим житием, во инокинях же совершенными твоими труды и подвиги, и возшла еси к Вышнему граду, радующися и веселящися, яко добре совершивши твое течение, и ныне честныя твоя мощи, аки бисерие драгое, явишася, на исцеление всем, приходящим с верою. Тем и вопием ти: радуйся, всекрасная душею, и моли Христа Бога о спасении душ наших.

Икос

Приидите, вси благовернии людие, воспоим и прославим преподобную великую княгиню инокиню Анну и тако к ней возопиим: радуйся, мати святая, великоименитая княгине инокине Анно, яко от юности твоея возлюбила еси Христа и по заповедем Его шествовала еси; радуйся, яко зельным твоим воздержанием тело твое удручила еси. Радуйся, яко сподобилася еси от Бога дара чудотворений; радуйся, яко озари Бог сердце твое, во еже восхотети облещися во иноческое одеяние и последовати Христу. Радуйся, нищим питательнице и сирым заступнице; радуйся, всем российским женам похвало и утверждение. Радуйся, всей Российстей стране твердое удобрение; радуйся, яко вместо земнаго царства Небесное обрела еси. Радуйся, яко по смерти твоей тело твое в недрех земли не подвержеся тлению; радуйся, яко предстоиши с лики святых и преподобных жен Невечернему Свету и молишися о спасении душ наших.

Песнь 7

Ирмос: Якоже древле благочестивыя три отроки оросил еси в пламени халдейстем, светлым Божества огнем и нас озари, благословен еси, взывающия, Боже отец наших.

Истинно велие чудо явися во граде Кашине, яко честныя твоя мощи многа лета землею покровены быша, ныне же Божиею благодатию явишася верху земли на исцеление всем, приходящим с верою и вопиющим: благословен Бог отец наших.

Како возможем не дивитися тебе, блаженная мати? Пребыла бо еси, аки свеща светящи, посреде российских жен чудным твоим житием, выну воспевающи: благословен Бог отец наших.

Утверждена была еси, мати преподобная, аки адамант крепкий, добродетельми твоими и, яко невеста, украшена была еси монисты златыми — делы твоими благими, воспевающи Христу: благословен еси, Господи Боже отец наших.

Богородичен: Юницу Тя нескверную, Деву и Богородицу, издалеча пророцы имены различными нарекоша: ин бо Тя гору мысленну нарече, другий же — Родительницу Божию, ов же — руно, ов же — священную дверь. Темже и мы вси достойно Тя поем и славословим во веки.

Песнь 8

Ирмос: Служити Живому Богу в Вавилоне отроцы претерпевше, о мусикийских органех нерадиша и, посреде пламене стояще, боголепную песнь воспеваху, глаголюще: благословите, вся дела Господня, Господа.

Како изглаголю величие Божие на тебе, преподобная мати Анно, явльшееся? Яко по толицех летех обретошася мощи твоя нетленны, на удивление всем человеком, поющим: благословите, вся дела Господня, Господа.

Ничтоже есть дражайше пред Богом добродетельныя души, еяже весь мир недостоин. Темже и ты, преподобная мати Анно, паче всего прилежала еси о сицевей безсмертней вещи, поющи: благословите, вся дела Господня, Господа.

Яко свещу светлу, уготовала еси кроткую душу твою, преподобная мати Анно, темже по смерти твоей многа исцеления недужным излияшася от честных мощей твоих. Сего ради мы вопием: благословите, вся дела Господня, Господа.

Богородичен: Господа моего и Бога Рождшая, Мати Безневестная, дерзновение имущи к Нему, заступи и сохрани мя Твоим ходатайством, яко да воспою: благословите, вся дела Господня, Господа.

Песнь 9

Ирмос: Сладкою Пречистаго Твоего рождества стрелою уязвлени, Чистая, Твоей достожеланней доброте дивящеся, песньми ангельскими достойно Тя яко Матерь Божию величаем.

Имиже весть судьбами прославляет Господь святыя Своя, ихже имена написана суть на Небеси в книгах животных, Тойже и тя прослави Своим милосердием, преподобная мати Анно. Тем тя поем и величаем.

Ныне с лики Ангельскими на Небесех предстоиши Владыце всех, преподобная мати Анно, молящи о граде твоем и о чтущих верою святую память твою, недугующим же подающи исцеление от честных мощей твоих. Тем тя поем и величаем.

Юна еще возрастом бывши, преподобная мати Анно, тесным и прискорбным путем шествовала еси, всякия сладости, яко горести, отвращающися, ныне же достигла еси неизреченныя радости. Тем тя поем и величаем.

Богородичен: Ааронов жезл прозябей, Владычице, прежде неплоден быв, послежде цвет и плод испусти; такожде и Ты, Пресвятая Дево, безмужно родила еси Христа Бога нашего. Тем Тя поем и величаем.

Светилен

Страхом Божиим ограждена была еси, преподобная, и, никакоже убоявшися демонских сил, отшла еси ко Трисиянному Великому Свету и ныне пребываеши в неизреченней светлости со всеми святыми. Тем тя молим: молися о нас, творящих святую память твою.

Кондак 1

Избранней и предивней угоднице Христове, скорой помощнице и молитвеннице нашей, похвальная воспеваем ти, о нас пред Христом Богом предстательнице. Ты же, яко имущая велие дерзновение ко Господу, молися, да избавит от бед и скорбей ны, зовущия:

Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Икос 1

Ангелов Творец честную отрасль благочестиваго корене благоверных Российских князей избра тя во образ всем, сияющую верою, любовию, чистотою, да вси, зряще твое богоугодное житие, со благоговением и радостию глаголем ти сице:

Радуйся, яко от младенства благодати Божия исполнилася еси; радуйся, яко в житии твоем добродетельми многими просветилася еси.

Радуйся, правило веры и благочестия; радуйся, образе кротости и смирения.

Радуйся, светило любве и воздержания; радуйся, даров Святаго Духа честное вместилище.

Радуйся, скорбных утешение; радуйся, княгинь и инокинь Российских похваление.

Радуйся, живущих в мире тихое пристанище; радуйся, благочестивых родителей утешение.

Радуйся, градов Твери и Кашина и всея земли нашея украшение; радуйся, ныне с лики ангельскими на небесех Владыце всех предстоящая.

Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 2

Провидев Господь ангелоподобное житие твое, яко святое имя Его прославиши и, якоже заповеда святый апостол, бдительна, святолепна, целомудрена, здрава верою, любовию и терпением пребудеши, от юности твоея призва тя пети Ему: Аллилуиа.

Икос 2

Разум небесный тебе даровася, богоизбранная отроковице, непрестанно помышляти о небесных в боголюбивем крове благоверных родителей твоих. Сего ради приими от нас похвалы сия:

Радуйся, родителей благочестивых плод благословенный бывшая; радуйся, добродетели и благочестие их унаследовавшая.

Радуйся, благочестию и молитве от них наученная; радуйся, чтению Божественных Писаний навыкшая.

Радуйся, жития святых и поучения их возлюбившая; радуйся, от святителей ростовских научение приимшая.

Радуйся, с родители твоими благословению и наставлению иереев Господних присно внимавшая; радуйся, аки крин благовонный во Отечествии твоем процветшая.

Радуйся, от младых ногтей твоих страх Божий имевшая; радуйся, от юности твоея горняя мудрствовавшая.

Радуйся, сим путь спасения нам показавшая; радуйся, непоколебимое на Господа Иисуса упование неизменно сохраньшая.

Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 3

Сила Вышняго от юности Твоея воистину осеняше тя, и храняше, и возбуждаше на молитвы, пощение и милосердие, во еже благочестивым предком твоим подражати и Господеви воспевати: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи благочестивыя родители, прилежала еси богоугодному житию, благодатию Божиею во всяцем деле блазе всегда подкрепляема сущи. Темже дивящеся таковому от юности твоея рачению, со умилением зовем ти:

Радуйся, яко Господь Бог благоизволи от юности освятити тя; радуйся, яко Богатый милостию обогати тя благодатию Своею.

Радуйся, яко Господь исполни тя страха Божия, премудрости и разума; радуйся, яко от младенчества Господеви прилепилася еси.

Радуйся, яко со страхом Божиим и усердием храму Божию и службам церковным присно прилежала еси; радуйся, яко и в доме неусыпно правило молитвенное исправляла еси.

Радуйся, яко всякое дело твое с молитвою сопрягашеся; радуйся, яко труд твой благодарением Богу скончавашеся.

Радуйся, чистоты душевныя и телесныя хранительнице; радуйся, неустанным благотворением и милостынями верным скорая помощнице.

Радуйся, девам чистым премудрая устроительнице; радуйся, чадом нашим добрая учительнице.

Радуйся, благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 4

Буря бед и напастей утесняше тогда Отечество наше и веру православную, и вси бедствоваху от нашествия иноплеменник и междоусобныя брани. Ты же, юнице, сердцем чистая, во уединении суще, изливала еси в молитве пред Господем душу твою, ангельскую песнь вопиюще: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавши боголюбивая княгиня Ксения, мати святаго князя Тверскаго Михаила, о благочестии твоем, княгине Анно, рече послом своим: слышах, яко есть у Ростовскаго князя дщи зело добродетельна, премудра же и прекрасна; сию убо, Божиим изволением, видети желаю в супружестве за сыном моим. И абие по благодати Божией исполнися желание сердца ея, да тобою Бог прославится и да вси воспевают тебе:

Радуйся, невесто, промыслом Божиим предуказанная; радуйся, голубице чистая и непорочная сердцем.

Радуйся, мудрая евангельская дево, во свете веры и дел благих ходившая; радуйся, яко невозвратным путем по заповедем Владыки твоего шествовала еси.

Радуйся, яко за преславныя добродетели твоя внити в чертог Царя Небеснаго сподобилася еси; радуйся, всем женам российским похвало и утверждение.

Радуйся, чистотою твоею всем родом твердое научение; радуйся, яко согласие супругом, по молитвам к тебе, подавала еси.

Радуйся, неисповедимыми судьбами Божиими от Него прославленная; радуйся, новая чудеса и знамения многа чтущим тя явившая.

Радуйся, яко царя боговенчаннаго и отрасли дома его на поклонение мощем твоим подвигла еси; радуйся, яко и сердца верных к почитанию и воспрославлению твоему привлекла еси.

Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 5

Яко светлая звезда, богомудрая невесто, присными твоими сопровождаема, с великою славою во град Тверь во храм Спаса нашего, прибыла еси, князи же и народи, велелепно сретающе тя, радовахуся о тебе, вопиюще Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше тя вельможи, клирики и мирстии людие богоспасаемаго града Твери, на брак честный с возлюбленным князем их Михаилом притекшую, изыдоша в сретение твое и вопияху ти, глаголюще:

Радуйся, от Ливана невесто, во образ единения Христа и Церкве, сочетатися браком со князем нашим грядущая; радуйся, чистая голубице, пришествием твоим мир с Богом и в человецех благоволение знаменующая.

Радуйся, от Бога князю нашему в делех управления помощнице уготованная; радуйся, за невинныя и люте страждущия ходатаице, промыслом Божиим предуказанная.

Радуйся, о нуждах и потребах наших пещися от Бога поставленная; радуйся, сокровище матерняго попечения, от Господа нам данное.

Радуйся, светило милосердия, над градом нашим восходящее; радуйся, звездо утренняя, присно радость нам возвещающая.

Радуйся, облаче всесветлый, дождь любве и помощи всем достойным твоего заступления искапати обещаяй; радуйся, во образ женам христианским свыше пронареченная.

Радуйся, вдовицам и сирым покрове, провидением посланный; радуйся, юным девам и женам прибежище и укрепление.

Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 6

Проповедуют о богоугодном житии твоем, блаженная мати, в супружестве и княжении, добродетели твоея: велие благочестие, смиренномудрие, милосердие, истинныя матерняя любы ко всем, поющим о тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия богоугодное житие твое, яко красная заря, призывающая всех на богоугождение и на делание свое со усердием, да вси последующе ти зовут:

Радуйся, со князем, супругом твоим, во всяком благочестии и чистоте пожившая; радуйся, и чада твоя во страсе Божии воспитавшая.

Радуйся, Церкве Божией благодеявшая и благолепие храмов Божиих любившая; радуйся, и по кончине твоей любовь многу в душах граждан боголюбивых возжигавшая.

Радуйся, яко от всякаго недуга прибегающия с верою к тебе исцеляеши; радуйся, яко от лютаго насилия диавольскаго молящияся к тебе изымаеши.

Радуйся, яко присно всякое попечение о блазе владомых имевшая; радуйся, в скорбех и страданиих несчастным, сирым и бедным, помощнице теплая.

Радуйся, больных целительнице скорая и чудная; радуйся, ищущим пути ко спасению наставнице благодатная.

Радуйся, яко по преставлении твоем сподобилася еси от Бога дара чудотворений; радуйся, полки иноплеменных молением твоим от града Кашина отгнавшая.

Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 7

Хотя Господь истинное благочестие твое явити и в терпении тя укрепити, скорби многи попусти на тя, да просветишася, яко же злато в горниле, и да поеши Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новаго страстотерпца яви Господь, супруга твоего благовернаго князя Михаила, емуже сострадающи венцем от Бога венчалася еси, благоверная княгине, да прославляюще прославльшаго тя Господа, поем сице:

Радуйся, праведная Анно, носящая дух сокрушен к сильному Богу разумов; радуйся, многия скорби и беды претерпевшая.

Радуйся, молитвою вся побеждавшая; радуйся, терпением и упованием супруга твоего утешавшая.

Радуйся, от единаго Господа помощи ожидавшая; радуйся, к Нему милостивому с горькими слезами припадавшая.

Радуйся, от Господа якоже злато в горниле скорбей очищенная; радуйся, якоже камень драгий чистотою сияющая.

Радуйся, винограде, из точила приносяй вино благовонное; радуйся, манно, питающая и услаждающая всех требующих.

Радуйся, источниче разума, от Бога разумов вся напояй; радуйся, росо, орошающая и оживляющая страну твою, от нашествия иноплеменных пострадавшую.

Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 8

Странник в неверней стране явися, благоверный супруг твой, всеблаженная Анно, егда завистию и клеветою сродник своих к безбожному царю ордынскому приведен бысть. Ты же скорбь сердца твоего покрывающи, излиха вопияла еси Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Весь еси желание мое, весь сладость Сладчайший Иисусе! Сице моляшеся Михаил, князь христолюбивый, и тако глаголаше: аще Бог соизволит, хочу ити сам во Орду ко беззаконному царю, хочу сам дати ответ и душу мою положити за овцы стада Христова по слову Его. Ты же, супружнице князя благочестиваго, вдохновленная благодатию свыше, рекла еси ему: поистине блажен будеши во вся роды. Сего ради вси приглашаху ти сице:

Радуйся, блаженная мати в женстем естестве мужескую крепость имевшая; радуйся, долготерпеливно упованием на Господа укреплявшаяся.

Радуйся, глаголавшая князю: Господь будет твой помощник; радуйся, рекшая ему: за Господа пострадав, воистину блажен будеши.

Радуйся, яко и сама уготовлялася еси пострадати за Спаса Христа; радуйся, спострадавшая супругу твоему в скорби мнозе.

Радуйся, аще и не плотию, обаче сердцем за Христа страдавшая; радуйся, токмо постом, молитвою и благодатию Божиею подкреплявшаяся.

Радуйся, воплем крепким ко Господу взывавшая; радуйся, глаголавшая: изми нас, Господи, от человек лукавых и от мужей неправедных, ополчавших брани, избави нас.

Радуйся, супруга твоего презрети славу и всю сладость мира сего тленнаго увещававшая; радуйся, и нам крепкое упование подающая.

Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 9

Все сердце Твое содрогнуся, богомудрая, егда вестник печальную весть принесе, яко благоверный супруг твой Михаил во многих страданиих смерть мученическую претерпе, и абие в скорби велией, преклоньше колена, ко Отцу Небесному, возстенала еси: буди воля Твоя. Ангели же, возносяще душу блаженнаго на Небо, пояху: Аллилуиа.

Икос 9

Витии многовещаннии не возмогут изрещи скорби твоя и крепость любве твоея, егда со чады твоими текла еси во сретение мощей блаженнаго князя, супруга твоего. Темже и мы, ублажающе болезни сердца твоего, глаголем сице:

Радуйся, огненное искушение Господа ради претерпевшая; радуйся, приобщитися страстем Христовым удостоившаяся.

Радуйся, с верою и любовию понесшая крест твой и Христу последовавшая; радуйся, прелести мира сего спасения ради презревшая.

Радуйся, яко и во явлении Славы Его возрадуешися и восторжествуеши; радуйся, в бедах и скорбных обстояниих помощнице нам скорая.

Радуйся, яко и сама в житии твоем Христа ради многоскорбная была еси; радуйся, душ смятенных умиротворительнице тихая.

Радуйся, унывающим утешительнице дивная; радуйся, недоумевающим советнице мудрая.

Радуйся, призывающим тя молитвеннице теплая; радуйся, с верою и упованием умирающим споручнице крепкая.

Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 10

Спасительнаго подвига ищущи, блаженная многоскорбная княгине Анно, теплыми молитвами непрестанно Бога моляше, да не лишит ю достояния святых и наследия Небеснаго Своего Царствия, поющую Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стена нерушимая, пристанище и предстательство к тебе притекающих была еси, блаженная, утешение и веселие. Сего ради зовем ти:

Радуйся, и во вдовстве бывшая правительнице мудрая, Ольге святей подобная и милосердная; радуйся, чада твоя во страсе Божием содержавшая.

Радуйся, ходити в заповедех Господних и являти ко всем милость поучавшая; радуйся, блаженная, нищия питавшая и убогия призиравшая.

Радуйся, странныя в дом твой вводити повелевшая, пищу и одежду им подававшая; радуйся, сирыя и вдовицы заступавшая и всем просящим помощи помогавшая.

Радуйся, много душею за чада твоя поболевшая; радуйся, супружнице добляя.

Радуйся, иноческое строгое житие во вдовстве проводившая; радуйся, печальми земными угнетенным мир вечный раскрывающая.

Радуйся, у Распятаго на Кресте за ны, грешныя, мира и тишины непрестанно просившая; радуйся, в нынешнем житии всем помощнице теплая.

Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 11

Пение и молитвы непрестанныя возносити Богу хотящи, блаженная, пришла еси во обитель девичу и тамо, с великим смирением молящися, повелела еси себе пострищи во Ангельский чин, и тако, помощию Всевышняго Бога, в малом времени превзошла еси добродетельми вся бывшая тамо постницы, поющи Господеви: Аллилуиа.

Икос 11

Светоподательный светильник была еси, богоблаженная: князи бо, княгини, чада твоя и вся благочестно живущая во градах Твери и Кашине, обитель твою посещавшия, непрестанно поучала еси Бога боятися, Тому всегда угодная творити и жити в любви друг ко другу. Сего ради вси прославляху тя сице:

Радуйся, мирския суеты отрешившаяся; радуйся, Небеснаго Отечества возжелавшая.

Радуйся, Христа всем сердцем возлюбившая; радуйся, к подножию ног Его присно припадавшая.

Радуйся, великим ангельским образом украсившаяся; радуйся, на иноческия подвиги и борения устремившаяся.

Радуйся, иноческому послушанию всецело предавшаяся; радуйся, всю себе в жертву непорочную принесшая.

Радуйся, ум и сердце твое молитве посвятившая; радуйся, яко Христос во успении твоем в чертог Свой тя всели.

Радуйся, яко и мощи твоя нетленны сохрани, многими чудесы и исцеленьми к тебе приходящих обогати; радуйся, наставнице инокиням и собеседнице Ангелом.

Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 12

Благодать и велие дерзновение твое пред Богом ведуще, тебе, преподобная мати, молимся: молися о нас ко Господу, да избавит ны от всех бед и напастей и сохранит и утвердит ны во святей вере, во святом благочестии и чистоте, да тихое и безмолвное житие поживем и поем благодеющему тобою Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще твое прославление, ублажаем тя, преподобная, яко многомощную о нас молитвенницу пред Господем, утешительницу и покровительницу, и возглашаем ти сице:

Радуйся, подвигом добрым подвизавшаяся; радуйся, течение скорбное постом, бдением и молитвою непрестанно совершавшая.

Радуйся, носившая на земли венец терновый; радуйся, унаследовавшая на Небеси венец нетленный.

Радуйся, супружнице страстотерпца Христова; радуйся, с ним спострадавшая и венчавшаяся.

Радуйся, молитвами твоими град Кашин от смертоносныя язвы избавившая; радуйся, яко веру к тебе несумненную и надежду известную в любящих тя возгрела еси.

Радуйся, от Господа всех благих нам подательнице; радуйся, во всех скорбех и обстояниих утешительнице.

Радуйся, от враг видимых и невидимых защитнице; радуйся, о нас пред Господем в день праведнаго воздания предстательнице.

Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно.

Кондак 13

О, преподобная и преблаженная мати Анно! Молися присно Христу Богу нашему даровати людем православным на враги победы и одоление, и миру умирение, и всей Российстей земли великое утверждение, нам же грехов оставление и жития исправление, да тако Небеснаго Царствия наследницы будем, в радости поюще со Ангелы Богу: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Ангелов Творец…» и 1-й кондак «Избранней и предивней…».

Молитва

О преподобная и преблаженная мати Анно! Смиренно припадающе к честным мощем твоим, молимся со слезами прилежно: не забуди убогих твоих до конца, но поминай нас всегда во святых твоих и благоприятных молитвах к Богу. О преблаженная великая княгине Анно! Не забуди присещати чад твоих, аще бо телом и преставилася еси от нас, но и по смерти жива пребываеши и не отступаеши от нас духом, сохраняющи нас от стрел вражиих, всякия прелести бесовския и козней диавольских. Молитвеннице наша усердная! Не престай молящися за ны ко Христу, Богу нашему, аще бо мощей твоих рака пред очима нашима выну видима есть, но святая душа твоя, со Ангельскими воинствы у Престола Вседержителя предстоящи, достойно веселится. К тебе убо припадаем, тебе молимся, тебе мили ся деем: молися, преблаженная Анно, Всемилостивому Богу нашему о спасении душ наших, еже испросити нам время на покаяние и невозбранно прейти от земли на Небо, мытарств горьких и вечныя муки избавитися и Небесному Царствию наследником быти со всеми преподобными, от века угодившими Господу нашему Иисусу Христу, Емуже слава, со Безначальным Его Отцем, и с Пресвятым, и Благим, и Животворящим Его Духом, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

25 июня – Перенесение мощей и второе прославление благоверной великой княгини Анны Кашинской.

3 августа – Обретение мощей благоверной княгини.

анна кашинская житие и чудеса

Святая Анна Кашинская

В сонме русских святых благоверная княгиня Анна Кашинская занимает особое место. Каждому святому присуща в большей степени та или иная христианская добродетель. Княгиня Анна воплощает в себе добродетель терпения. Это душевное свойство в христианстве имеет настолько высокое значение, что без него невозможно обретение иных, более возвышенных, добродетелей – смирения и кротости. Оно отворяет дверь ко спасению, полагает основание духовному подвигу. Не случайно апостол и евангелист Лука выделяет его как средоточие христианских добродетелей:   «Терпением вашим спасайте души ваши» (Лк.: 21, 19). В Евангелии на этот счет есть и прямое обетование самого Спасителя: «…претерпевший до конца спасен будет» (Мф.: 10, 22).   Значение этих слов раскрывается благодаря связанному с ними пророчеству: «И от умножения беззаконий во многих оскудеет любовь» (Мф.: 24, 12) – то есть способность терпеть оказывается мерой любви в человеческом сердце, мерой зрелости христианского характера.

анна кашинская житие и чудеса

На долю святой праведной Анны выпало множество скорбей. Она была приуготовлена к монашеству – высшей ступени христианского духовного делания – всей своей предыдущей жизнью. Дочь Ростовского князя Димитрия Борисовича, правнучка святого благоверного князя Василия Ростовского, принявшего мученическую смерть за отказ изменить святой православной вере, она проходила земной путь в обстоятельствах, требовавших от христиан предельно строгого хождения в вере – до готовности в любой момент стать исповедником и мучеником за Христа: Русь в ту пору находилась под игом Орды.

анна кашинская житие и чудеса

С юности княгине пришлось постичь непрочность земного счастья и скоротечность мирских благ. Удары следовали один за другим. В 1294 году скончался ее отец. В 1296 году сгорел дотла великокняжеский терем со всем имуществом. Вскоре после этого сильно заболел ее супруг – молодой князь Михаил Тверской. Едва миновала опасность, как во младенчестве умерла Феодора – первенец великокняжеской четы. А в 1318 г . княгиню постигло новое горе: за отказ поклониться идолам в Орде был замучен ее муж – князь Михаил. Для православных людей самым прискорбным обстоятельством было то, что этот эпизод был спровоцирован соперничеством единоверного московского князя Юрия. В истории Церкви нередки случаи, когда подвиг одного из супругов, принявших мученический венец, освящает обоих, поскольку для другого бескровным мученичеством становится сама жизнь. Такова история святых мучеников Адриана и Наталии, сохранившей вдовство после исповеднического подвига мужа. Такова история и св. благоверной княгини Анны Кашинской.

анна кашинская житие и чудеса

Ожесточенный, воинствующий мир отнимал у нее ближних одного за другим: в 1325 г . старший сын ее, Димитрий-Грозные Очи, встретив в Орде князя Юрия Московского, виновника смерти отца, поразил его и был казнен ханом. В 1339 г . в Орде погибают ее второй сын Александр и внук Феодор: им отрубили головы и тела их разняли по суставам. Это была месть Орды за восстание Твери против татар во главе с двоюродным братом хана Узбека.

Вскоре после мученической кончины сына и внука Анна приняла монашество – сначала в Твери, а затем, по просьбе младшего сына Василия, перебралась в специально выстроенный для нее монастырь. Внутренняя монашеская жизнь – тайна; для людей, знавших ее в миру, и для многих поколений верующих открыто только, что княгиня посвятила себя сокровенному подвигу. Ее уделом стала молитва за безвременно усопших близких и за умиротворение Русской земли. Здесь она и преставилась в 1368 г ., удостоившись перед кончиной принять великий ангельский образ – схиму. Тело ее было погребено в Успенском храме монастыря.

Имя благоверной княгини Анны с течением времени было забыто до того, что к гробнице ее относились непочтительно. И только в 1611 году, вследствие явления ее благочестивому клирику, в жителях города Кашина пробудилось особое благоговение к своей небесной покровительнице, невидимо защищавшей их от врагов и спасавшей их город от разорения. Слух о чудесах от мощей благоверной княгини Анны дошел до благочестивого царя Алексея Михайловича и Святейшего Патриарха Никона, и на Московском Соборе постановлено было открыть ее мощи. 21 июня 1649 года состоялось обретение мощей новой святой Русской Православной Церкви. Перенесение их из деревянного Успенского собора в каменный Воскресенский произошло позднее, 12 июня 1650 года. За всю историю Русской Церкви до наших дней ни одна святая не удостоилась столь блистательного и пышного торжества.

Однако вскоре святая княгиня Анна неожиданно становится символом раскольников, пострадав уже после кончины от неразумных ревнителей; и тогда Патриарх Иоаким отменил канонизацию. Это необычайное событие, драматичное и единственное в истории Русской Православной Церкви, произошло в 1677 году.

Хотя церковная развенчанность святой благоверной княгини Анны длилась 230 лет, народ сохранил веру в ее предстательство пред Господом. В бедах и искушениях, перед началом серьезных дел и перед вступлением в брак, перед принятием монашеского пострига верующие шли молиться ко гробу благоверной Анны.

В 1908 г . почитание благоверной княгини Анны было восстановлено, и в 1910 г .   в Петербурге был освящен первый храм во имя этой святой. К дню перенесения честных мощей святой благоверной княгини Анны – 12 июня – было приурочено и восстановление ее церковного почитания.

В годы войны и революции образ княгини стал русским людям даже ближе. Претерпевший на земле и удостоенный награды от Бога имеет дерзновение быть молитвенным предстателем за тысячи страждущих душ. И сегодня святая благоверная княгиня Анна Кашинская остается верной спутницей и заступницей вдов и сирот, подавая утешение всякому скорбящему христианскому сердцу.

Анна Кашинская

Видео: Анна Кашинская благоверная святая княгиня инокиня

Анна Кашинская: молитва, акафист, канон

Анна Кашинская: видео

Анна Кашинская: фотографии

Анна Кашинская: книги

анна кашинская житие и чудеса

Святая Анна Кашинская

Житие Анны Кашинской

Анна Кашинская (в монашестве – София) – Святая Благоверная Княгиня-инокиня, родилась в октябре 1280 года.

Память Святой Преподобной Анны Кашинской совершается трижды в год: 15 октября в день преставления (н. ст или 2 октября по ст. стилю), 25 июня в день вторичного прославления в 1909 году (н. ст или 12 июня по ст. стилю) и 3 августа в день обретения честных мощей (н. ст или 21 июля по ст. стилю).

Святая Анна Кашинская – одна из трех дочерей ростовского князя Дмитрия Борисовича. В 1294 году 8 ноября в Спасском соборе города Тверь состоялось её венчание с князем Михаилом Тверским.

У супругов родились дочь и четверо сыновей:

  • Дмитрий Грозные Очи (родился 15 сентября 1298 года);
  • Феодора (родилась 11 октября 1299 года);
  • Александр (7 октября 1300 года);
  • Константин (1307 год);
  • Василий (между 1307 и 1318 г.).

анна кашинская житие и чудеса

Михаил Тверской и Анна Кашинская

Летом 1318 года Анна вместе с сыном Василием провожала мужа Михаила Тверского в последнюю для него поездку в Золотую Орду. 22 ноября 1318 года Михаил Тверской был казнен ханом Узбеком, впоследствии тело его было привезено в Тверь 6 сентября 1319 года. Погибли в Золотой Орде и её сыновья Дмитрий Грозные Очи (1326), Александр (1339), внук Фёдор (1339).

Время принятия монашеского пострига Анной Кашинской неустановленно. В 1358 году она упоминается как София в Тверском женском монастыре во имя Святителя Афанасия. Летом 1367 года князь кашинский Василий Михайлович, сын Анны Кашинской, захватил Тверь, но пришедшие на помощь литовский войска заставили его оставить город. Вместе с сыном Тверь покинула и Анна Кашинская. Местом её духовных подвигов стал город Кашин. Скончалась Анна Кашинская 2 октября 1368 года (ст. стиль).

анна кашинская житие и чудеса

Схима Преподобной Святой Анны Кашинской в Успенском соборе, 1910 год

Место погребения Анны Кашинской было найдено в 1611 году. Об этом повествует «Чудо о пономаре Герасиме». В старой деревянной Успенской церкви, которая сильно обветшала, разрушился церковный помост, таким образом, бывший под полом гроб оказался на поверхности. Не зная чьё это захоронение, жители города Кашина относились к нему без должного благоговения. В одну из ночей пономарю Успенской церкви Герасиму явилась Анна Кашинская со словами: «Почему гроб мой ни во что не ставите и меня призираете? Сколько мне быть попираемой вашими ногами?». Также дала наказ Герасиму рассказать о своем явлении настоятелю храма.

Многочисленные чудеса и исцеления стали происходить после этого у гроба Анны Кашинской. Всего до прославления святой Анны было записано 41 чудо. В город Кашин привозили больных из различных городов российских. В 1645 году побывал в Кашине и боярин В. И. Стрешнев – родственник царя Михаила Феодоровича. Он-то и подал челобитную царю о прославлении святой Анны. В 1647 г. царь Михаил Феодорович умер, не успев отдать распоряжений.

анна кашинская житие и чудеса

Запрестольный крест в старой Успенской церкви, подаренный Царем Алексеем Михайловичем

Лишь в 1649 году по повелению царя Алексея Михайловича состоялось освидетельствование мощей Анны Кашинской, сопровождавшееся чудесами. Анну Кашинскую причислили к лику святых. 12 июня 1650 года произошло перенесение её мощей в Воскресенский собор.

В 1650-1652 г.г. было написано «Сказание об обретении и перенесении мощей святой Анны Кашинской». Канон и тропарь на обретение мощей написаны кашинским протоиереем Иваном Наумовым и посадским человеком Семеном Осиповым. Житие Анны Кашинской скорее всего написал старец Соловецкого монастыря Игнатий. В 1675-1676 г.г. был создан комплекс агиографических памятников, посвященных Анне Кашинской.

анна кашинская житие и чудеса

Соборная церковь Успения Божией Матери, в которой были обретены мощи Преподобной Анны Кашинской

В 1677 году царь Феодор Алексеевич должен был посетить город Кашин и мощи Анны Кашинской. Однако патриаршая комиссия, направленная в тот год 12-21 февраля, приняла решение о запрете почитания мощей Анны Кашинской. Данное решение было озвучено на малом соборе в Москве. Решение это было утверждено и Собором 1678-1679 г.г. Тогда же был переименован придел во имя Анны Кашинской Успенского собора в честь Всех святых. Основания для деканонизации были представлены в 13 пунктах. Основной из них звучал так: «правая рука согбена, яко двуперстно благословляющая».

Почитание Анны Кашинской после деканонизации в самом Кашине не прекратилось. Тверские епископы видя продолжающиеся исцеления у её гроба этому и не противились. В 1818 году разрешил печатать месяцесловы с указанием памяти Анны Кашинской и Священный Синод. 2 октября 1899 года Тверская консистория ознакомилась с рапортом протоиерея Иоанна Аменитского об исцелении Е.С. Зубановой по молитвам Анне Кашинской. Тогда же Тверской и Кашинский архиепископ Димитрий распорядился возобновить запись о чудесах исцеления у мощей Анны Кашинской, которая продлилась вплоть до 1909 года.

анна кашинская житие и чудеса

Кашинское купечество и протоиерей Иоанн Аменитский обращаются с прошением к Императору Николаю II об повторной канонизации Анны Кашинской

В 1901 году архиепископ Димитрий обратился в Синод с просьбой о восстановлении совершения служб Анне Кашинской. От киевского митрополита Феогноста было получено положительное заключение, но разрешение не было дано. Лишь после съезда архиереев в Киеве в 1908 году Священный Синод дал свое согласие испросив прежде согласие императора на восстановление общецерковного почитания Анны Кашинской. Днем памяти Анны Кашинской Священный Синод определил 12 июня (ст. стиль). Ныне каждый год 25 июня город Кашин принимает многочисленных паломников, приезжающих на Крестный ход во имя Святой Благоверной княгини-инокини Анны Кашинской.

Вопрос: Где находятся мощи Анны Кашинской?

Ответ: Мощи Святой благоверной княгини-инокини Анны Кашинской находятся с 1993 года в Вознесенском кафедральном соборе (северная часть храма, рядом с алтарем).

анна кашинская житие и чудеса

Рака с мощами Анны Кашинской

В 1994 году, 25 июня, День города Кашина и День почитания Святой благоверной княгини-инокини Анны Кашинской был совершен первый Крестный ход с её мощами по следующему маршруту: Вознесенский собор, церковь святых Петра и Павла, Воскресенский собор, Пролетарская площадь, Вознесенский собор. Ныне Крестный ход проводится по маршруту: Вознесенский собор, Воскресенский собор, Пролетарская площадь, Вознесенский собор.

 анна кашинская житие и чудеса

Серебряная рака с мощами Святой Анны Кашинской

Ковчег с мощами Святой благоверной княгини-инокини Анны Кашинской помещен в серебряную раку, имеющую вес 54 кг., изготовленную мастером из Сергиева Посада на пожертвования жителей Москвы, Твери, Санкт-Петербурга и других городов России.

анна кашинская житие и чудеса

Памятник Анне Кашинской у Воскресенского собора

О, преподобная мати Анно, моли Бога о нас!

«Кашин Православный» 2010-2014 ©

Житие преподобной благоверной великой княгини инокини Анны Кашинской, чудотворицы.

празднование святой совершается 12/25 июня и 2/15 октября

Святая благоверная княгиня Анна Кашинская родилась во второй половине XIII века в г. Кашине, входившем в Ростово-Суздальское княжество. Она была дочерью великого князя Ростовского Димитрия Борисовича. С юных лет святая Анна была воспитана в страхе Божием, научена смирению и послушанию. Ее наставником был святитель Игнатий, епископ Ростовский (+1288; память 28 мая), который известен строгим подвижничеством и миролюбием. Как и все княжеские дочери, святая Анна была научена разным видам рукоделия. Когда княжна подросла, слава о ее уме, скромности и красоте стала известна в других княжествах. Тверская княгиня Ксения отправила к Ростовскому князю Димитрию послов с таким наказом: «Есть бо у него… дщерь едина, зело добродетельна, премудра же и прекрасна, сию… желаю видети в супружестве сыну моему в жену; возлюбих бо ю добронравия ея ради». Посольство Тверской княгини увенчалось успехом: святая Анна была отдана в жены Тверскому князю Михаилу, впоследствии благоверному князю-мученику (+1318, память 22 ноября).

Венчание благоверной княгини Анны со святым князем Михаилом состоялось 8 ноября 1294 года в Преображенском кафедральном соборе в Твери. Таинство брака совершил епископ Тверской Андрей. Летописец замечает, говоря о женитьбе князя Михаила, что «бысть радость велия в Твери». Кашинцы же в связи с радостным событием построили в Кашине Михайловский храм и триумфальные ворота из Кремля к тверской дороге, назвав их также «Михайловскими». В кашинском Успенском соборе ежегодно 8 ноября была установлена праздничная служба.

Благоверная княгиня Анна была образцом христианской супруги и матери и украсилась многими семейными добродетелями. Святые супруги жили в любви и согласии, заботились о благе своего народа, были милосердны к бедным и сиротам. У них было пятеро детей: сыновья Димитрий (1299), Александр (1301), Константин (1306), Василий (1309) и дочь Феодора (1300),— которых они воспитали в страхе Божием и научили христианским добродетелям.

Несмотря на бедствия, святая Анна была счастлива. Невзгоды она переносила со свойственными ей смирением и покорностью воле Божией. В 1295 году Тверь была истреблена страшным пожаром. В 1296 году новый пожар уничтожил великокняжеский дворец; святые князь и княгиня едва спаслись. «Се же чудо бысть,— отмечает летописец,— како Бог заступи князя». В том же году был мор скота и сильная засуха, тяжело заболел великий князь. Любвеобильное и сострадательное сердце благоверной княгини Анны переживало все горести, выпавшие на долю ее народу. Постоянные междоусобицы князей, борьба за великокняжеский престол нередко вызывали походы князей друг на друга. Это приводило к разорению Отечества и многим другим бедам. Святой княгине Анне приходилось неоднократно провожать в походы мужа, оплакивая его как перед смертью.

В 1318 году святой князь Михаил, чтобы отвратить нашествие татар на Тверь, которое должно было принести смерть многим людям, разрушение храмов и монастырей и разорение всей Тверской земле, отправился в Орду. Святая княгиня Анна знала, что он едет на верную смерть, но как истинная христианка и патриотка мужественно благословила его в этот путь. Перед разлукой она увещевала благоверного князя: «Молю тебя, господин мой… когда предстанешь пред нечестивым царем, как добрый воин Христов, и когда предадут тебя злоковарным мукам, не бойся грядущих на тебя зол, да не устрашит тебя ни огонь, ни колеса, ни меч, ни сечиво, но будь терпелив, пойдя на сие добровольно… Возлюби, господин мой, Единого Господа Иисуса Христа». В прощальных словах святой княгини Анны — вся глубина ее любви к Богу, ее жертвенная преданность Его святой воле, величие ее христианской души.

Святая Анна с детьми проводила святого князя Михаила до реки Нерль. Полагают, что близ деревни Малиник Калязинского уезда было последнее прощание благоверных супругов. Святой князь Михаил был замучен в Орде 22 ноября 1318 года. Только в июле следующего года узнала благоверная княгиня Анна о мученической кончине своего супруга. Узнав о том, что святые мощи его привезены в Москву, она отправила туда посольство. Нетленное тело святого мученика было перенесено в Тверь и погребено в Преображенском соборе.

В последующие годы скорби благоверной княгини Анны еще более умножились. В 1325 году в Орде был замучен ее старший сын — великий князь Тверской Димитрий Грозные Очи. В 1327 году второй сын Александр разбил татарское войско, опустошавшее тверские земли. В отместку хан собрал новое войско и разгромил Тверь; князь Александр вынужден был скрываться во Пскове. Десять лет многострадальная мать не видела сына, а в 1339 году князь Александр и его сын Феодор были убиты в Орде. Древнее житие так описывает жизнь благоверной княгини Анны до принятия монашества: «Еще в дому своем она… частым молением выну Богу молящи, яко да и ю не лишит достояния святых лику. И многу посту и воздержанию себе вдавши, кротостию и смирением украшашеся, нищих питая, и странных и убогих повелеваше в дом свой вводити и питати, и сирот, и вдовиц заступая». После смерти князя Михаила святая Анна решила исполнить свое давнее желание—«едину Богу в молчании работати». Она приняла постриг в Тверском Софийском монастыре с именем Евфросиния. Переменив княжеские палаты на убогую иноческую келлию, святая Анна стала подвизаться в еще большем посте, бдении и молитве.

По-матерински сострадая бедным и несчастным, она по-прежнему старалась им помочь.

В 1365 году младший сын благоверной княгини Василий, единственный оставшийся в живых к тому времени, упросил свою мать-старицу переселиться в его удельное княжество – на родину святой Анны. Со скорбью провожала Тверь благоверную инокиню Евфросинию в Кашин. С великой радостью встречали ее там кашинцы. Все жители вышли навстречу известной своим благочестием святой подвижнице. В Кашине был сооружен Успенский монастырь, где святая приняла схиму с именем Анна. Всенощные бдения, непрестанная молитва, воздержание — были каждодневным подвигом схимонахини Анны. Святая пребывала в безмолвии, которое прерывала только для наставления князя Василия. Она учила его помнить о смерти, держаться правды, быть смиренным, кротким и долготерпеливым.

Господь открыл святой Анне день смерти. Она скончалась в глубокой старости 2 октября 1368 года и была погребена в соборном храме в честь Успения Божией Матери. Святая благоверная княгиня Анна не оставила и по смерти свое земное Отечество: молитвами своими она оберегала город Кашин от несчастий. Неоднократно в городе возникал пожар, но быстро прекращался, не распространяясь на большие пространства. В 1606—1611 годах поляки несколько раз осаждали Кашин, но не могли взять его.

После кончины благоверная княгиня Анна чтилась местно, но по прошествии нескольких столетий память о ней ослабела. Когда в 1611 году святая Анна исцелила пономаря Успенского храма Герасима от тяжкой болезни (святая явилась ему в схимническом одеянии), почитание благоверной княгини Анны возобновилось; у гробницы святой стали происходить исцеления. В 1649 году, по ходатайству духовенства и граждан Кашина, царь Алексей Михайлович распорядился освидетельствовать мощи княгини Анны. 21 июля 1649 года архиепископ Тверской и Кашинский Иона с клиром открыл гробницу и обрел нетленные мощи благоверной княгини Анны. В том же году Собор Русской Церкви постановил причислить благоверную княгиню Анну к лику святых и открыть ее честные мощи для всеобщего поклонения. На обретение мощей была составлена служба.

Церковное прославление благоверной княгини Анны и торжественное открытие ее мощей состоялось 12 июня 1650 года. В тот день святые мощи благоверной княгини Анны были перенесены из деревянного Успенского собора в древний каменный Воскресенский собор. На перенесение мощей иеромонах Епифаний Славинецкий составил службу. Тогда же было установлено общецерковное празднование два раза в год: 21 июля, в день обретения мощей, и 2 октября, в день кончины. Ныне память святой Анны празднуется также и 12 июня, в день перенесения мощей. Житие благоверной княгини Анны написано вскоре после ее прославления старцем Соловецкого монастыря Игнатием (впоследствии митрополит Сибирский).

В 1677 году Патриарх Иоаким (1674—1690) и Собор упразднили празднование памяти благоверной княгини Анны в связи с обострением старообрядческого раскола, использовавшего ее имя в своих целях. Однако в народе почитание святой Анны не прекратилось. Память о святой поддерживалась чудесами от ее мощей. Во время войны 1812 года по молитвам благоверной княгини Анны Кашин был избавлен от разорения французами. Благодарные жители города в 1817 году перенесли святые мощи благоверной княгини Анны из древнего в новосооружаемый Воскресенский собор. В 1848 году во время холеры мор прекратился после крестного хода по городу с иконой святой Анны. К святым мощам приходило множество богомольцев из других губерний страны.

В 1909 году, по многочисленным прошениям кашинцев, церковное почитание святой благоверной княгини Анны было восстановлено. Празднование приурочено к 12 июня, дню первого перенесения ее мощей. Ныне святые мощи почивают в храме в честь святых апостолов Петра и Павла в г. Кашине.

Оценка 3.9 проголосовавших: 11
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here