Акафист коневской иконе божией матери

Для наших читателей: акафист коневской иконе божией матери с подробным описанием из различных источников.

Песнь 1

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Сияние славы Отчия, Сый от Света, Свете Присносущный, озари, молю, ум и сердце мое, Иисусе, и наполни мя Духа, да воспою, радуяся, Тебе Рождшия дивная чудеса.

Пою сердцем и усты не древнюю златую стамну, в ней же бе манна, но пою Деву Богородицу, носившую Христа во чреве, и славлю Тоя образа богосовершаемая чудеса.

Ты, по Соломону, источник вертограда и кладязь воды живы, истекающия от Ливана, о Мати Жениха Церкви, от иконы бо Твоея, Владычице, благодатныя струи присно на нас лиются.

Сердца наша привлекла еси, Дево Чистая, и тайным образа Твоего благолепием, и боголепными онаго чудесы. Темже, поюще, молим Тя: и наша души благообразны соделай, Владычице.

Песнь 3

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный Источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби.

Якоже Богоотец древле пред Божиим кивотом ликоваше, сице Арсений из Афона со образом Кивота одушевленнаго, в мысленнем ликовствовании грядый в Россию, моляшеся Первообразней, да чтущих Ю вечныя славы сподобит.

Якоже новая луна, явися на Российстей тверди Твоя, Владычице, икона, озаряющи сущия во тьме и приводищи ко свету богоразумия. И нас, грешных, молим Тя со слезами, спаси от тьмы неразумия и Твоя певцы вечныя славы сподоби.

Утверди, прослави Церковь Сына Твоего, верных Помощнице, обитель сию, и вся грады, и страны в мире сохрани и всех, любящих славити честный образ Твой, венцев славы сподоби.

Расторгни пленицы наших грехопадений, избави от рова страстнаго жития и даруй свободу рабом Твоим, Богородице, да скончаем прочее живота нашего в мире и покаянии, уповающе наследити вечную славу.

Седален, глас 4

Исполнение закона и пророков рождшая, Христа Бога, исполни радости и веселия всех, чтущих святую икону Твою, Владычице, да, светло днесь празднующе, Тя радостно воспоем и любовию имя Твое прославим, яко Ты еси едина от всех родов избранная, Благословенная и Препрославленная.

Песнь 4

Ирмос: Седяй в Славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

Зряще на Твою, Богородительнице, икону, молим Тя, яко Матерь Света Незаходимаго: отжени от нас мрак страстей Того светлостию, да, просвещшеся, воспоем: слава силе Твоей, Господи.

Ты тихое обуреваемым, Богородице, пристанище, Ты радость печалию погруженным, болящим Ты исцеление и покров всем, к Тебе прибегающим, Владычице, едина Чистая и Благословенная.

Не надеемся на князи, ни на сыны человеческия, но все наше упование на Твоего Сына, Богородице, возлагаем, и веруем непреложно, яко Той есть спасение наше, и не постыдимся.

Тя, Богоневесто Чистая, недостойнии раби, славим, лобызающе бренными устны образ Твой святый, и Тебе молимся со слезами: спаси нас от лютых грехопадений, да избавимся от вечныя муки.

Песнь 5

Ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.

Неисповедимое чудес море вемы Тя, Богородице: паче бо ума и слова оными Ты прославилася еси. Тем ныне, яко Матерь Божию, в песнех Тя славим, раби Твои, благодарственно.

Дивный в чудесех Бог дивен и во святых Своих, Тобою без сравнения дивен показася, Богородице, яко во утробе Твоей вместитися благоволи и сотвори Тя Честнейшую и Славнейшую Серафимов.

Тобою возстают разслабленнии, недугующии исцеляются, слепии прозирают, от бесов томимии свобождаются, радуйся, Источниче дарований, Богоблагодатная Дево.

Слово Отчее Ипостасное рождшая, Дево Пренепорочная, избави от безсловесия душу раба Твоего и даруй ми слезы сердечныя, да ныне плачевныя пролию струи, прежде нежели постигнет плач неутешный.

Песнь 6

Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Светлый составляет лик икона Твоя, Владычице, к ней же мы взирающе, сердцем и устны благословим, поем и величаем Твое к нам матернее благоутробие и купно от Тебе рождшагося Бога славим.

Торжествующе ныне радостно во храме Твоем, Пречистая, и Твоему припадающе честному образу, молим Тя умиленно: сотвори нас достойны быти лика празднующих в торжестве избранных Сына Твоего рабов.

Да рыдают демони, жегоми суще невещественным огнем от святыя иконы Девы Чистыя, и да бежат от человек в бездну, им уготованную, мы же, веселящеся, в песнех Богородицу величаем.

Живоносный Источниче, Богородице Дево, зноем страстей палимую душу мою напои благодатными струями Сына Твоего и услади горесть сердца моего зрением святаго образа Твоего.

Кондак, глас 8

Препрославленная Вышняго Мати созывает к песнопению нас Своего образа пришествием от Новаграда и возбуждает зрением того на подвиг, побеждати сопротивных силу, и к Ней, яко нашея радости виновней, пети: радуйся, Невесто Неневестная.

Икос

Како отверзу бренная уста и воспою Небо одушевленное, Деву Марию, от Неяже нам возсия Солнце мысленное, Христос, просвещаяй всякаго человека? Недоумеет бо ум мой, безгласием язык связуется. Но к чудес виновней Той иконе зряще, ангельски воспоем, глаголюще: радуйся, неистощимое сокровище благодати; радуйся, чудес неизследимая пучино. Радуйся, всем верным Божественное услаждение; радуйся, скорбящим всерадостное веселие. Радуйся, обидимым скорое избавление; радуйся, в житейстем мори спасительное окормление. Радуйся, обуреваемым страстьми тихое пристанище; радуйся, оружие, во брани мысленней противныя поражающее. Радуйся, молние, попаляющая диавола; радуйся, врачевство, болезни вся исцеляющее. Радуйся, миро благовонное всему миру; радуйся, горо, вся осененная Божеством. Радуйся, Дево, всех благих виновная верным; радуйся, Невесто Неневестная.

Песнь 7

Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Не твари преклоняем колена, падоша бо истукани, но Тебе, во огни Спасшаго дети родившая; Тебе и, образ Твой лобызающе, молимся: спаси ны от огня страстей, от бед и напастей рукою отцев Бога Благословеннаго.

Кумирослужения умнаго избави мя, Богородице, истребляющи от души страстная помышления, и сердца моего олтарь освяти всегда имени Сына Твоего, Господа Иисуса, да воспою Ему: отцев Боже, благословен еси.

Похвалу святому Арсению составляет и нас, раб Твоих, радостотворит чудотворная Твоя, Владычице, икона, еяже ради ныне мы торжествуем и Тя в песнех, Всепетая, величаем, славяще отцев Бога Благословеннаго.

Исполни, о Дево Благодатная, благими Твою обитель и всякому граду и стране потребная свыше низпосылай: Ты бо еси Мати Небесе и земли Царя и вся от Него, елика просиши, восприемлеши в пользу рабом Твоим.

Песнь 8

Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть; тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

В пещи отроки орошает древле и посреде огня, о, чудесе! сохраняет неопально Сын Твой, Дево Богоотроковице, и ныне Тя, Матерь Свою, чудес творительну показует. Темже Тя чтим и превозносим имя Твое во веки.

Рачителие чистоты, пустынное сословие, монашествующии лицы, воспойте похвальная Деве Чистей, Богоизбранней и, зряще велие чудес сокровище, икону Ея святую, превозносите имя Девы во веки.

Триипостаснаго Божества Един Сый от Тебе, Богоблагодатная, воплотися и Тя главизну спасения нашего показа, темже спаси, молим Тя со слезами, поющих и превозносящих имя Твое во веки.

В премирном ликующи свете, не презри нас, долу сущих во тьме земной, но, ликом Твоим призирающи, призри и матерним благоутробием на рабы Твоя и светом Сына Твоего, Владычице, отжени от нас мрачныя прилоги лукаваго.

Песнь 9

Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же Безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.

Радости виновна Ты еси и торжества нашего, Богородице, икона бо Твоя озаряет смысл наш к славословию и возбуждает пети Тебе: радуйся, Хранительнице наша; радуйся, твердое ограждение и спасение душ наших.

Собери разстоящая во едино, мир мирови рождшая, Православие утверди непоколебимо и вся ны соблюди непреткновенны быти во исповедании Сына Твоего, яко едина верных Помощница.

Тя, едину в женах Благословенную, мы, грешнии, поюще, молим: избави нас, Пречистая, от страстей греховных благодатию Сына Твоего и укрепи ны в заповедех Его ходити время прочее непорочно, спасающи в мире души наша.

Сердцем моим горя, пою Деву Богоотроковицу и недоумеваюся, благоволит ли пению устен грешника? Но, о Владычице Всеблагая, смиренно молю Тя: приими сию жертву хваления раба Твоего.

Светилен

Кто Сия, проницающая, аки утро, добра, яко луна, избранна, яко солнце? Сия храм одушевленный Небеснаго Царя, Сия палата Слова, Сия едина Чистая и Благословенная Мати Божия, Юже, поюще, величаем.

Тропарь, глас 1

Возсия нам, яко солнце светозарное от востока в велелепии, Твоя, Владычице, икона, озаряющи чудес сиянием преславно всех, выну приходящих к ней с верою и любовию и молящихся усердно Твоему, еже о Сыне Твоем и Бозе, величию. Слава Богу, Арсением сию давшему нам, слава возвратившему от Новаграда, слава действующему тою всем исцеления.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Сия́ние сла́вы О́тчия, Сы́й от Све́та, Све́те Присносу́щный, озари́, молю́, у́м и се́рдце мое́, Иису́се, и напо́лни мя́ Ду́ха, да воспою́, ра́дуяся, Тебе́ Ро́ждшия ди́вная чудеса́.

Пою́ се́рдцем и усты́ не дре́внюю злату́ю ста́мну, в не́йже бе́ ма́нна, но пою́ Де́ву Богоро́дицу, носи́вшую Христа́ во чре́ве, и сла́влю Тоя́ о́браза богосоверша́емая чудеса́.

Ты́, по Соломо́ну, исто́чник вертогра́да и кла́дязь воды́ жи́вы, истека́ющия от Лива́на, о Ма́ти Жениха́ Це́ркви, от ико́ны бо Твоея́, Влады́чице, благода́тныя струи́ при́сно на на́с лию́тся.

Сердца́ на́ша привлекла́ еси́, Де́во Чи́стая, и та́йным о́браза Твоего́ благоле́пием, и боголе́пными о́наго чудесы́. Те́мже, пою́ще, мо́лим Тя́: и на́ша ду́ши благообра́зны соде́лай, Влады́чице.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в Боже́ственней Твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.

Я́коже Богооте́ц дре́вле пред Бо́жиим киво́том ликова́ше, си́це Арсе́ний из Афо́на со о́бразом Киво́та одушевле́ннаго, в мы́сленнем ликовствова́нии гряды́й в Росси́ю, моля́шеся Первообра́зней, да чту́щих Ю́ ве́чныя сла́вы сподо́бит.

Я́коже но́вая луна́, яви́ся на Росси́йстей тве́рди Твоя́, Влады́чице, ико́на, озаря́ющи су́щия во тьме́ и приводя́щи ко све́ту богоразу́мия. И на́с, гре́шных, мо́лим Тя́ со слеза́ми, спаси́ от тьмы́ неразу́мия и Твоя́ певцы́ ве́чныя сла́вы сподо́би.

Утверди́, просла́ви Це́рковь Сы́на Твоего́, ве́рных Помо́щнице, оби́тель сию́, и вся́ гра́ды, и страны́ в ми́ре сохрани́ и все́х, лю́бящих сла́вити честны́й о́браз Тво́й, венце́в сла́вы сподо́би.

Расто́ргни плени́цы на́ших грехопаде́ний, изба́ви от ро́ва стра́стнаго жития́ и да́руй свобо́ду рабо́м Твои́м, Богоро́дице, да сконча́ем про́чее живота́ на́шего в ми́ре и покая́нии, упова́юще насле́дити ве́чную сла́ву.

Седа́лен, гла́с 4:

Исполне́ние зако́на и проро́ков ро́ждшая, Христа́ Бо́га, испо́лни ра́дости и весе́лия все́х, чту́щих святу́ю ико́ну Твою́, Влады́чице, да, све́тло дне́сь пра́зднующе, Тя́ ра́достно воспое́м и любо́вию и́мя Твое́ просла́вим, я́ко Ты́ еси́ еди́на от все́х родо́в избра́нная, Благослове́нная и Препросла́вленная.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в Сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Зря́ще на Твою́, Богороди́тельнице, ико́ну, мо́лим Тя́, я́ко Ма́терь Све́та Незаходи́маго: отжени́ от на́с мра́к страсте́й Того́ све́тлостию, да, просве́щшеся, воспое́м: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Ты́ ти́хое обурева́емым, Богоро́дице, приста́нище, Ты́ ра́дость печа́лию погруже́нным, боля́щим Ты́ исцеле́ние и покро́в все́м, к Тебе́ прибега́ющим, Влады́чице, еди́на Чи́стая и Благослове́нная.

Не наде́емся на кня́зи, ни на сы́ны челове́ческия, но все́ на́ше упова́ние на Твоего́ Сы́на, Богоро́дице, возлага́ем, и ве́руем непрело́жно, я́ко То́й е́сть спасе́ние на́ше, и не постыди́мся.

Тя́, Богоневе́сто Чи́стая, недосто́йнии раби́, сла́вим, лобыза́юще бре́нными устны́ о́браз Тво́й святы́й, и Тебе́ мо́лимся со слеза́ми: спаси́ на́с от лю́тых грехопаде́ний, да изба́вимся от ве́чныя му́ки.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, и ме́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.

Неисповеди́мое чуде́с мо́ре ве́мы Тя́, Богоро́дице: па́че бо ума́ и сло́ва о́ными Ты́ просла́вилася еси́. Те́м ны́не, я́ко Ма́терь Бо́жию, в пе́снех Тя́ сла́вим, раби́ Твои́, благода́рственно.

Ди́вный в чудесе́х Бо́г ди́вен и во святы́х Свои́х, Тобо́ю без сравне́ния ди́вен показа́ся, Богоро́дице, я́ко во утро́бе Твое́й вмести́тися благоволи́ и сотвори́ Тя́ Честне́йшую и Сла́внейшую Серафи́мов.

Тобо́ю возстаю́т разсла́бленнии, неду́гующии исцеля́ются, слепи́и прозира́ют, от бесо́в томи́мии свобожда́ются, ра́дуйся, Исто́чниче дарова́ний, Богоблагода́тная Де́во.

Сло́во О́тчее Ипоста́сное ро́ждшая, Де́во Пренепоро́чная, изба́ви от безслове́сия ду́шу раба́ Твоего́ и да́руй ми́ сле́зы серде́чныя, да ны́не плаче́вныя пролию́ струи́, пре́жде не́жели пости́гнет пла́ч неуте́шный.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, Богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Све́тлый составля́ет ли́к ико́на Твоя́, Влады́чице, к не́й же мы́ взира́юще, се́рдцем и устны́ благослови́м, пое́м и велича́ем Твое́ к на́м ма́тернее благоутро́бие и ку́пно от Тебе́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Торжеству́юще ны́не ра́достно во хра́ме Твое́м, Пречи́стая, и Твоему́ припа́дающе честно́му о́бразу, мо́лим Тя́ умиле́нно: сотвори́ на́с досто́йны бы́ти ли́ка пра́зднующих в торжестве́ избра́нных Сы́на Твоего́ рабо́в.

Да рыда́ют де́мони, жего́ми су́ще невеще́ственным огне́м от святы́я ико́ны Де́вы Чи́стыя, и да бежа́т от челове́к в бе́здну, и́м угото́ванную, мы́ же, веселя́щеся, в пе́снех Богоро́дицу велича́ем.

Живоно́сный Исто́чниче, Богоро́дице Де́во, зно́ем страсте́й пали́мую ду́шу мою́ напо́й благода́тными струя́ми Сы́на Твоего́ и услади́ го́ресть се́рдца моего́ зре́нием свята́го о́браза Твоего́.

Конда́к, гла́с 8:

Препросла́вленная Вы́шняго Ма́ти созыва́ет к песнопе́нию на́с Своего́ о́браза прише́ствием от Нова́града и возбужда́ет зре́нием того́ на по́двиг, побежда́ти сопроти́вных си́лу, и к Не́й, я́ко на́шея ра́дости вино́вней, пе́ти: ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

И́кос:

Ка́ко отве́рзу бре́нная уста́ и воспою́ Не́бо одушевле́нное, Де́ву Мари́ю, от Нея́же на́м возсия́ Со́лнце мы́сленное, Христо́с, просвеща́яй вся́каго челове́ка? Недоуме́ет бо у́м мо́й, безгла́сием язы́к связу́ется. Но к чуде́с вино́вней Тоя́ ико́не зря́ще, а́нгельски воспое́м, глаго́люще: ра́дуйся, неистощи́мое сокро́вище благода́ти; ра́дуйся, чуде́с неизсле́димая пучи́но. Ра́дуйся, все́м ве́рным Боже́ственное услажде́ние; ра́дуйся, скорбя́щим всера́достное весе́лие. Ра́дуйся, оби́димым ско́рое избавле́ние; ра́дуйся, в жите́йстем мо́ри спаси́тельное окормле́ние. Ра́дуйся, обурева́емым страстьми́ ти́хое приста́нище; ра́дуйся, ору́жие, во бра́ни мы́сленней проти́вныя поража́ющее. Ра́дуйся, мо́лние, попаля́ющая диа́вола; ра́дуйся, врачевство́, боле́зни вся́ исцеля́ющее. Ра́дуйся, ми́ро благово́нное всему́ ми́ру; ра́дуйся, горо́, вся́ осене́нная Божество́м. Ра́дуйся, Де́во, все́х благи́х вино́вная ве́рным; ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Не тва́ри преклоня́ем коле́на, падо́ша бо истука́ни, но Тебе́, во огни́ Спа́сшаго де́ти роди́вшая; Тебе́ и, о́браз Тво́й лобыза́юще, мо́лимся: спаси́ ны́ от огня́ страсте́й, от бе́д и напа́стей руко́ю отце́в Бо́га Благослове́ннаго.

Кумирослуже́ния у́мнаго изба́ви мя́, Богоро́дице, истребля́ющи от души́ стра́стная помышле́ния, и се́рдца моего́ олта́рь освяти́ всегда́ и́мени Сы́на Твоего́, Го́спода Иису́са, да воспою́ Ему́: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Похвалу́ свято́му Арсе́нию составля́ет и на́с, ра́б Твои́х, радостотвори́т чудотво́рная Твоя́, Влады́чице, ико́на, ея́же ра́ди ны́не мы́ торжеству́ем и Тя́ в пе́снех, Всепе́тая, велича́ем, сла́вяще отце́в Бо́га Благослове́ннаго.

Испо́лни, о Де́во Благода́тная, благи́ми Твою́ оби́тель и вся́кому гра́ду и стране́ потре́бная свы́ше низпосыла́й: Ты́ бо еси́ Ма́ти Небесе́ и земли́ Царя́ и вся́ от Него́, ели́ка про́сиши, восприе́млеши в по́льзу рабо́м Твои́м.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть; тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

В пещи́ о́троки ороша́ет дре́вле и посреде́ огня́, о, чудесе́! сохраня́ет неопа́льно Сы́н Тво́й, Де́во Богоотрокови́це, и ны́не Тя́, Ма́терь Свою́, чуде́с твори́тельну показу́ет. Те́мже Тя́ чти́м и превозно́сим и́мя Твое́ во ве́ки.

Рачи́телие чистоты́, пусты́нное сосло́вие, мона́шествующии ли́цы, воспо́йте похва́льная Де́ве Чи́стей, Богоизбра́нней и, зря́ще ве́лие чуде́с сокро́вище, ико́ну Ея́ святу́ю, превозноси́те и́мя Де́вы во ве́ки.

Триипоста́снаго Божества́ Еди́н Сы́й от Тебе́, Богоблагода́тная, воплоти́ся и Тя́ глави́зну спасе́ния на́шего показа́, те́мже спаси́, мо́лим Тя́ со слеза́ми, пою́щих и превознося́щих и́мя Твое́ во ве́ки.

В преми́рном лику́ющи све́те, не пре́зри на́с, до́лу су́щих во тьме́ земно́й, но, ли́ком Твои́м призира́ющи, при́зри и ма́терним благоутро́бием на рабы́ Твоя́ и све́том Сы́на Твоего́, Влады́чице, отжени́ от на́с мра́чныя прило́ги лука́ваго.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Ра́дости вино́вна Ты́ еси́ и торжества́ на́шего, Богоро́дице, ико́на бо Твоя́ озаря́ет смы́сл на́ш к славосло́вию и возбужда́ет пе́ти Тебе́: ра́дуйся, Храни́тельнице на́ша; ра́дуйся, тве́рдое огражде́ние и спасе́ние ду́ш на́ших.

Собери́ разстоя́щая во еди́но, ми́р ми́рови ро́ждшая, Правосла́вие утверди́ непоколеби́мо и вся́ ны́ соблюди́ непреткнове́нны бы́ти во испове́дании Сы́на Твоего́, я́ко еди́на ве́рных Помо́щница.

Тя́, еди́ну в жена́х Благослове́нную, мы́, гре́шнии, пою́ще, мо́лим: изба́ви на́с, Пречи́стая, от страсте́й грехо́вных благода́тию Сы́на Твоего́ и укрепи́ ны́ в за́поведех Его́ ходи́ти вре́мя про́чее непоро́чно, спаса́ющи в ми́ре ду́ши на́ша.

Се́рдцем мои́м горя́, пою́ Де́ву Богоотрокови́цу и недоумева́юся, благоволи́т ли пе́нию усте́н гре́шника? Но, о Влады́чице Всеблага́я, смире́нно молю́ Тя́: приими́ сию́ же́ртву хвале́ния раба́ Твоего́.

Свети́лен:

Кто́ Сия́, проница́ющая, а́ки у́тро, добра́, я́ко луна́, избра́нна, я́ко со́лнце? Сия́ хра́м одушевле́нный Небе́снаго Царя́, Сия́ пала́та Сло́ва, Сия́ еди́на Чи́стая и Благослове́нная Ма́ти Бо́жия, ю́же, пою́ще, велича́ем.

Данная статья содержит: молитва иконе коневской божьей матери – информация взята со вcех уголков света, электронной сети и духовных людей.

Коневская икона Божией Матери: описание, интересные факты и отзывы

История Коневской иконы Божией Матери началась далеко за пределами земли российской – на Афоне, а только после прибыла в Россию.

У истоков истории

Сие достопочтенное событие (прибытие великой иконы на Русскую землю) состоялось в конце 14 века. Молодой монах Арсений отправился на Афон, чтобы провести несколько лет в строгом посте и молитве Богу.

По истечении трех лет он решил возвратиться в Новгород, чтобы воскресить древнейшие традиции и возродить подвиг иночества на родной земле. Игумен одного из Афонских монастырей по имени Иоанн Зидон, у которого монах попросил благословения на благое дело, не только разрешил ему с Божьей помощью осуществлять свои планы, но и дал чудотворную икону Божьей Матери. В наставление послушнику он произнес пророческие слова, указав, что вскоре тот станет игуменом.

По прибытии на российскую землю монах сразу же направился к архиепископу Новгородскому и Псковскому Иоанну с целью просить разрешение и благословение на основание монастыря. С легкого слова архиепископа Арсений отправился на Коневский остров Ладожского озера. Коневская икона Божией Матери отправилась вместе с ним. Там спустя время был воздвигнут монастырь Рождества Пресвятой Богородицы вместе с обителью.

Изгнание бесов и торжество Божией Матери

Арсений знал о чудотворной силе иконы еще с тех времен, когда он жил на Афоне. И здесь в монастыре на русской земле не только он один ощущал неведомую благодать и спокойствие, исходившее от иконы.

До торжественного прибытия иконы на земли России почти все люди, проживавшие на острове, исповедовали языческую религию и поклонялись силам природы, а в центре острова находился главный объект поклонения – священный каменный идол. Арсений, вооружившись словом Божиим и взяв в руки икону Коневской Божией Матери, прошел с крестным ходом по всему острову и остановился у языческого идола-камня. Арсений стоял на этом месте и от всего сердца, от всей души совершал молитву Господу-Богу.

Велика сила святыни: в один момент камень перестал нести в себе языческую силу, а бесы, вырвавшиеся из него, стали черными воронами и разлетелись во все стороны. С тех пор ранее главный языческий идол стал главным символом возрождения православия на Коневской земле.

Покров и защита Коневской земли

Не перед кем из жителей острова не стоял вопрос, Коневская икона Божией матери в чем помогает человеку? Да во всем, и об этом знали все дети и взрослые в округе.

Не один раз она спасала эти земли от различных бед и напастей, потому и стала почитаться как защитница и покровительница Коневского острова и окружных земель. И даже когда шведы нападали на Карелию, Матерь Божия не отвернулась от людей, а помиловала, спасла и защитила. Во время этого же нападения было совершено покушение на саму икону Божией Матери. Враги, не стыдясь ни Бога, ни Царя, хотели разграбить монастырь и разгромить его. Невероятно, но в один момент с неба, на котором не было ни туч, ни облаков, раздался сильный грохот и сверкнула молния – начиналась буря. Лед вокруг Коневского острова в одночасье потрескался и разломился, так что шведы просто не смогли добраться до острова и осуществить задуманное.

Это событие стало еще одним неоспоримым фактом заступничества Пресвятой Богородицы.

“Хроники смутного времени. “

Через некоторое время Швеция объявила России жестокую войну, как раз когда российская армия была совершенно не готова и не имела достойного вооружения. К сожалению, неподготовленность русских солдат не прошла даром – армия терпела громадные потери. Всем послушникам, монахам, игуменам и священникам Коневского монастыря пришлось в срочном порядке эвакуироваться в более безопасные места. На некоторое время пристанищем братства и самой Коневской иконы стал Новгородский Деревяницкий монастырь.

Спустя 18 лет они смогли вернуться на родные земли, но натянутые отношения между вооруженными странами не заставили долго ждать очередного военного противостояния. Инокам вновь пришлось возвратиться в Деревяницкий монастырь, а потом в Тихвинскую обитель.

Торжественное возвращение Коневской Иконы Божией Матери домой состоялось в конце 19 века с благословения митрополита Гавриила. Несколько позже на месте, где нашел свое вечное пристанище игумен Арсений, была воздвигнута церковь в честь Введения Пресвятой Богородицы в храм. Но вот уже на протяжении пятидесяти лет чудотворная икона хранится в монастыре Новый Валаам в Хейнявеси.

Храм Коневской иконы в поселке Саперном

Храм Коневской иконы Божией Матери в Саперном (Ленинградская область, Приозерский район) был построен не так давно и ныне открыт для посещения прихожан и паломников со всей страны и ближнего зарубежья.

Возведение и освящение храма состоялось в конце ХХ века, но преображать и улучшать внешний вид строители и зодчие не прекращали еще несколько лет после освящения. Так продолжалось до тех пор, пока здание не приняло современный вид. Этот храм на самом деле не такой простой и многим отличается от других. Он состоит из двух частей: подземной и наземной.

При закладывании фундамента до глубочайших мелочей было продумано, как обустроить придел Преподобного Сергия Радонежского, который был выкопан и обустроен вручную. Специально для подземной части был изготовлен мраморный иконостас, а мастера трудились над настенной росписью. Торжественное освящение подземного храма было проведено в 2003 году. Многие считают за честь окрестить своих детей, а также и взрослых в нижней церкви, где в земле сооружена специальная чаша размером с человеческий рост для полного погружения.

Храм и больница при нем

Храм был построен по проекту талантливого архитектора Н. С. Веселова, который разработал дизайн в стиле северного деревянного зодчества. Первоначальная задумка касалась постройки храма и дальнейшей постройки монастыря вокруг деревянного строения, но сейчас церковь считается частью местного реабилитационного центра “Воскресение”, предназначенного для лечения наркозависимых с последующей реабилитацией на монастырских просторах.

Весь персонал лечебного центра исповедует устав схожий с монашеским, а также сам принцип избавления людей от тяжелой наркологической зависимости построен на православной идее. Пациентами лечебницы являются только мужчины, период реабилитации составляет примерно от шести до девяти месяцев. Небольшими группами мужчины могут приходить в храм и гулять в округе на живописной территории, получая исцеление не только с помощью докторов и медицинских препаратов, но и от природы. Здесь же хранится Коневская Икона Божией Матери. В Саперном около храма расположен небольшой парк с фонтаном – это место весьма полюбилось прихожанам и паломникам.

Просьбы об исцелении пред чудотворной иконой

Акафист Коневской иконе Божией Матери читают в самых различных случаях. Матерь Божия не оставляет без помощи всех искренне просящих её помощи, особенно к ней обращаются, чтобы исцелиться от бесов, распространенных болезнях глаз, слепоты, наркозависимости и паралича. Когда нет возможности читать акафист или же не умеете, вы можете обратиться к Божией Матери с искренней молитвой от всего сердца своими словами.

В таких случаях важно помнить, что в молитве перед Богом важны не слова и правильность произношения, а чистота помыслов, покаяние, чистосердечность прошения. Все верующие должны понимать, что не понять наших слов могут люди, но только не Бог. Бог – все и всегда понимает, но понимаем ли мы его? Когда возникает потребность, обязательно нужно молиться так, как умеешь. Молитва к Божией Матери имеет огромную силу и способна творить чудеса.

И прихожанам, и пастырям известно, что Коневская икона Божией Матери способна творить чудеса, и это действительно так!

Праздник в честь иконы

День Коневской иконы Божией Матери приходится на 10/23 июля. Ежегодно в честь праздника в Коневском скиту чтят память Божией Матери, совершая молитвенное богослужение: Литургию и крестных ход с иконой во главе.

В обычные дни храм открыт ежедневно, кроме понедельника. А еженедельно перед чудотворной Коневской иконой Божией Матери читают акафист.

Молитва иконе коневской божьей матери

икона Божьей Матери «ГОЛУБИЦКАЯ» (КОНЕВСКАЯ)»

23 июля (10 июля по старому стилю)

История чудотворной иконы Божьей Матери «ГОЛУБИЦКАЯ» (КОНЕВСКАЯ)» связана с житием преподобного Арсения Коневского. Желая видеть высокие образцы иноческих добродетелей и испытать все лишения сурового монастырского подвижничества, он отправился на Афон. Проведя там три года в непрерывных подвигах духовного совершенствования, Арсений решил возвратиться в своё Отечество, чтобы на родине продолжать начатый им путь подвижничества. Игумен одного афонского монастыря, прозорливый старец Иоанн Зидон, благословил его в путь иконой Божией Матери.

И вот, сопутствуемый иконой Богородицы, Арсений в 1393 году возвратился в Россию, пришёл в свой родной город Новгород, и вскоре по благословению архиепископа Новгородского Иоанна отправился на поиски места под будущую обитель по реке Волхов в Ладожское озеро или, как оно называлось в старину – Нево-озеро,. Осмотрев много островов, подвижник остановился, наконец, на острове, который был известен под именем Коневца. Здесь преподобный Арсений водрузил крест, построил себе келью, а через некоторое время соорудил храм в честь Рождества Пресвятой Богородицы. Подвижническая жизнь Арсения привлекла к нему желающих подражать ей, и вскоре на острове возник монастырь, получивший название Коневский.

Чудесная помощь Божией Матери Арсению была явлена при самом начале поселения его на острове. От одного рыбака преподобный узнал, что на северо-западной стороне острова находится очень большой камень, который весьма почитается суеверными окрестными жителями. Ежегодно весной они переправляют на этот остров на выпас свой скот, оставляют его без пастуха и забирают обратно глубокой осенью. Отправляясь же со скотом на берег, жители оставляют на острове у священного камня одного коня в жертву духам за сохранение в целости скота. Конь исчезал бесследно, так что на следующую весну не находили даже его останков. Это показывало, что духами — покровителями острова жертва принята. «И доселе, — говорил рыбак, — духи обитают под этим камнем и наводят страх на людей».

Выслушав рассказ рыбака, преподобный Арсений с иконой Богородицы отправился к этому камню и, сотворив молитву, прогнал бесов. Предание говорит, что злые духи, приняв вид воронов, улетели с острова на Выборский берег, в большую губу, которую вскоре местные жители назвали Чёртовой Лахтой. И впоследствии Божия Матерь являла множество чудес от Своей иконы.

Чудотворный образ Коневский изображает Богородицу с Предвечным Младенцем, держащим двух (иногда одного) голубиных птенцов. В настоящее время икона Божьей Матери находится в православном Ново-Валаамском монастыре в Финляндии. Чтимый список (копия) иконы XVII века находится в московском храме Воскресения Словущего на Успенском Вражке.

Пред иконой Пресвятой Богродицы «Коневская» молятся об исцелении от беснования, болезней глаз и слепоты, от паралича и расслабления.

Молитва к Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Коневской»

Также читайте у нас на сайте:

Иконы Божьей Матери – Информация о видах иконописи, описания большинства икон Божией Матери.

Жития Святых – Раздел посвященный Житиям Православных Святых.

Начинающему христианину – Информация для тех, кто недавно пришел к Православной Церкви. Наставления в духовной жизни, базовая информация о храме и т.д.

Литература – Собрание некоторой Православной литературы.

Православие и оккультизм – Взгляд Православия на гадания, экстрасенсорику, сглаз , порчу , йогу и подобные “духовные” практики.

Коневская икона Божией Матери, в чем помогает

Хотите узнать Коневская икона Божией Матери в чем помогает? Тогда вы зашли по адресу, ведь в нашей статье собрана вся информация об этой Святыне.

Каким образом явилась народу икона?

  • На горе Афон впервые увидали Коневскую икону.
  • А в Россию она прибыла много позже – в 14 веке.
  • А на Афоне она найдена была монахом, которого звали Арсений.
  • На гору ту он пошел для того, чтобы наедине с собой остаться и подумать о жизни.
  • Он хотел там провести время в молитвах и посте.
  • Остановился он там в одном из монастырей, где и вручена была ему эта икона.
  • С этой иконой монах Арсений в Россию прибыл и просил там разрешения на строительство храма у архиепископа Новгородского.
  • Разрешение ему дали быстро и принялся монах строить храм на Коневском острове Ладожского озера.
  • Конечно же чудотворная икона всюду следовала за Арсением.
  • И вот, спустя некоторое время, был построен монастырь Рождества Пресвятой Богородицы.
  • 23 июля празднуют день этой иконы.
  • На иконе красуется Дева Мария с Иисусом на руках.
  • Иисус сидит к Богоматери спиной, а она его нежно обнимает.

Где находится ее оригинал?

  • Во время военных действий и нападок на остров иконе пришлось много путешествовать.
  • Но сейчас она хранится в монастыре Новый Валаам в Хейнявеси.

Кому помогает Коневская Богоматерь?

  • Помогает эта икона абсолютно всем.
  • С любой болезнью к ней прийти можно и с любой проблемой.
  • Особенно хорошо у нее получается изгонять бесов из людей, что встречается в настоящее время довольно часто.
  • С болезнями, связанными с потерей зрения, эта икона хорошо справляется.
  • Зависимость от алкоголя, табака и наркотиков – для Коневской Богоматери – не проблема. Она с легкостью избавляет от этих пристрастий.
  • Парализованные больные на ноги встают очень быстро после прочтения над ними молитв, обращенных к Коневской Матери Божией.
  • Не так давно был возведен Храм Коневской иконы Божией Матери в Саперном.
  • Есть в этом храме и список иконы Коневской Божией Матери.
  • На две части храм поделен – подземную и наземную. Этим он отличается от остальных храмов.
  • При храме больница позже построена была.
  • В этой больнице успешно лечат самых тяжелых больных с помощью традиционной медицины и молитв, обращенных именно к Коневской иконе Богородицы.
  • Особенно хорошо справляются врачи там с наркозависимыми больными.
  • Они отбивают у таких больных охоту вновь пробовать наркотики.

Как молиться и какие молитвы читать можно пред нею?

  • Если в вашей семье есть кто-то с зависимостью от алкоголя, сигарет или наркотиков, то над ним можно прочесть молитву Богородице Коневской
  • Текст молитвы, изгоняющей страсть к увеселительным веществам, может быть таким: “Матушка Господняя, взываю я к милости твоей. Избавь ты, родимая моя (имя того, кого избавить надо от пристрастия) от пагубной привычки употреблять гадость всякую. Изгони ты дьявола, поселившегося в нем и требующего от души его греха смертного. Лишь одной тебе могу доверить это дело я, Великая Дева Мария. Аминь!”

Вот теперь вам стало известно Коневская икона Божией Матери в чем помогает и какие слова читать пред нею можно.

Коневская икона Божией Матери

Православные христиане со всего мира почитают чудотворную Коневскую икону Божией Матери. В молитве перед образом Пречистой Девы многие находят спасение и утешение.

Чудотворный образ Богородицы славится способностью исцелять от одержимости, избавлять от пленительных искушений и пагубных зависимостей. Божия Матерь не оставит без внимания ни одну заблудшую душу, которая обратится к помощи Ее с покаянием и неподдельной верой.

История Коневской иконы Божией Матери

Коневская икона Божией матери, называемая также «Голубицкая», имеет легендарное происхождение. История Иконы Богородицы берет свое начало на Афоне, святой горе. В XIV веке образ был привезен в Россию послушником церкви.

Юный церковный служитель Арсений направился на Афон, дабы прожить там в уединении долгие годы и придерживаться строгого поста, вознося молитвы Создателю. Спустя три года он принял решение отправиться обратно в Новгород, дыбы вернуть забытые канонические традиции монашества, обретенные им на священной земле. Настоятель одной из Церквей Афона, Иоанн Задон, дал благословение Арсению на благочестивые деяния и вместе с тем вручил ему икону Богоматери. В напутствии он предрек своему своему послушнику, что станет он вскоре настоятелем православного монастыря.

Сразу после прибытия на родную землю монах отправился к митрополиту Иоанну, чтобы испросить дозвления возвести монастырь. Получив положительный ответ, Арсений направился на остров Коневский, находящийся на Ладожском озере. Вместе с собой он взял и икону Божией Матери. По прошествии некоторого времени там был возведен Рождество-Богородичный монастырь. А образ Богородицы получил свое название по наименованию острова.

Где находится икона

На сегодняшний день списки с Коневской иконы Божией Матери можно обнаружить во многих православных церквях в России и за ее рубежом. Во время войны оригинал иконы перемещали во многие храмы, но в настоящее время она располагается в Новом Валааме, в Хейнявеси в Финляндии. В России образ можно найти в Московской Благовещенской церкви и в городе Торжок, в Воскресенском храме.

В чем помогает чудотворный образ

Христиане предаются чистосердечным молитвам пред святым ликом в самых различных случаях. Пресвятая Дева помогает всем молящимся и просящим о помощи. Чаще всего перед Коневским образом православные люди молятся об избавлении от одержимости, исцелении от болезней, связанных с глазами, в том числе от слепоты. Также молитвы перед иконой способны помочь тем, кто зависим от наркотических веществ, страдающим параличом, онемением.

Описание иконы

На иконе изображена Богородица с Божественным Младенцем, держащим на руке двух голубей (иногда на иконе можно встретить одного голубя). На обратной стороне иконы изображен образ Спаса Нерукотворного. Икона Коневская входит в число иконописного типа Одигитрия.

Дни празднования иконы

Празднование Коневской иконы Божией Матери происходит 23 июля по новому стилю. Коневские монахи ежегодно в день праздника совершают литургию и крестный ход с иконой. Каждую неделю пред иконой Коневской Божией Матери свершают хвалебно-благодарственное пение, так называемый акафист.

Молитвы пред иконой

Молиться следует искренно и с добротой. Богородица услышит и поможет каждому, кто прочтет молитву пред ней с чистым сердцем и со всей откровенностью.

«Небесная Царица, Дева Мария! Услышь благочестивые молитвы наши пред образом твоим несокрушимым. Ты, Матерь Божия, хранительница всех христиан. Молим о помощи Твоей, Владычица Небесная, помогающая всем православным, дарящая любовь и веру усердно молящимся. К Твоему величию обращаемся. Сохрани от соблазнов мирских, от сладострастия греховного, от хитростей дьявольских, от врагов и болезней наших. Спаси нас и наставь на путь истинный. К Тебе в молитвах прибегаем, о Святая Богородица! Исцели и не дай проникнуть бесам в души наши грешные! Во веки веков. Аминь».

Молитва об избавлении от пагубных зависимостей:

«Богородица Пресвятая! Обращаюсь с молитвой к Тебе и прошу о благосклонности Твоей. Избавь, Всеславная, (имя) от наклонности губительной, увлечения гибельного. Прогони демона, сидящего в нем и склоняющего ко греху земному. Лишь Ты одна способна помочь, лишь на Тебя в надежде уповаем. Аминь!»

Неподдельная вера и сильные молитвы помогут вам изменить собственную судьбу. Молитесь во имя своего светлого будущего и лучшей жизни для всех людей. Мы желаем вам крепкой веры. Будьте счастливы и не забывайте нажимать на кнопки и

Смотрите также:

Журнал о звездах и астрологии

каждый день свежие статьи об астрологии и эзотерике

Икона Божией Матери «Споручница грешных»

Икона «Споручница грешных» глубоко почитается православными христианами. Это одна из самых удивительных икон, чей духовный смысл .

Икона «Покров Пресвятой Богородицы»

Икона «Покров Богородицы» — одна из самых значимых святынь среди всех православных образов. Эта икона символизирует .

Владимирская икона Божией Матери

Образ Богоматери особенно почитается всеми православными христианами. Владимирская икона примечательна особой силой: молитвы перед ней .

Казанская икона Божией Матери

Казанская икона Божией Матери широко известна среди православных христиан. Заступница и защитница всех людей находится практически в каждом домашнем .

Икона Божией Матери «Умягчение злых сердец»

Икона «Умягчение злых сердец» — одна из самых почитаемых в православном мире. Ее почитание связано с чудодейственной силой, способной исцелять .

Канон Пресвятыя Богородицы в честь иконы Ея «Коневская», глас 4.

Песнь 1

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Сияние славы Отчия, Сый от Света, Свете Присносущный, озари, молю, ум и сердце мое, Иисусе, и наполни мя Духа, да воспою, радуяся, Тебе Рождшия дивная чудеса.

Пою сердцем и усты не древнюю златую стамну, в ней же бе манна, но пою Деву Богородицу, носившую Христа во чреве, и славлю Тоя образа богосовершаемая чудеса.

Ты, по Соломону, источник вертограда и кладязь воды живы, истекающия от Ливана, о Мати Жениха Церкви, от иконы бо Твоея, Владычице, благодатныя струи присно на нас лиются.

Сердца наша привлекла еси, Дево Чистая, и тайным образа Твоего благолепием, и боголепными онаго чудесы. Темже, поюще, молим Тя: и наша души благообразны соделай, Владычице.

Песнь 3

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный Источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби.

Якоже Богоотец древле пред Божиим кивотом ликоваше, сице Арсений из Афона со образом Кивота одушевленнаго, в мысленнем ликовствовании грядый в Россию, моляшеся Первообразней, да чтущих Ю вечныя славы сподобит.

Якоже новая луна, явися на Российстей тверди Твоя, Владычице, икона, озаряющи сущия во тьме и приводищи ко свету богоразумия. И нас, грешных, молим Тя со слезами, спаси от тьмы неразумия и Твоя певцы вечныя славы сподоби.

Утверди, прослави Церковь Сына Твоего, верных Помощнице, обитель сию, и вся грады, и страны в мире сохрани и всех, любящих славити честный образ Твой, венцев славы сподоби.

Расторгни пленицы наших грехопадений, избави от рова страстнаго жития и даруй свободу рабом Твоим, Богородице, да скончаем прочее живота нашего в мире и покаянии, уповающе наследити вечную славу.

Седален, глас 4

Исполнение закона и пророков рождшая, Христа Бога, исполни радости и веселия всех, чтущих святую икону Твою, Владычице, да, светло днесь празднующе, Тя радостно воспоем и любовию имя Твое прославим, яко Ты еси едина от всех родов избранная, Благословенная и Препрославленная.

Песнь 4

Ирмос: Седяй в Славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

Зряще на Твою, Богородительнице, икону, молим Тя, яко Матерь Света Незаходимаго: отжени от нас мрак страстей Того светлостию, да, просвещшеся, воспоем: слава силе Твоей, Господи.

Ты тихое обуреваемым, Богородице, пристанище, Ты радость печалию погруженным, болящим Ты исцеление и покров всем, к Тебе прибегающим, Владычице, едина Чистая и Благословенная.

Не надеемся на князи, ни на сыны человеческия, но все наше упование на Твоего Сына, Богородице, возлагаем, и веруем непреложно, яко Той есть спасение наше, и не постыдимся.

Тя, Богоневесто Чистая, недостойнии раби, славим, лобызающе бренными устны образ Твой святый, и Тебе молимся со слезами: спаси нас от лютых грехопадений, да избавимся от вечныя муки.

Песнь 5

Ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.

Неисповедимое чудес море вемы Тя, Богородице: паче бо ума и слова оными Ты прославилася еси. Тем ныне, яко Матерь Божию, в песнех Тя славим, раби Твои, благодарственно.

Дивный в чудесех Бог дивен и во святых Своих, Тобою без сравнения дивен показася, Богородице, яко во утробе Твоей вместитися благоволи и сотвори Тя Честнейшую и Славнейшую Серафимов.

Тобою возстают разслабленнии, недугующии исцеляются, слепии прозирают, от бесов томимии свобождаются, радуйся, Источниче дарований, Богоблагодатная Дево.

Слово Отчее Ипостасное рождшая, Дево Пренепорочная, избави от безсловесия душу раба Твоего и даруй ми слезы сердечныя, да ныне плачевныя пролию струи, прежде нежели постигнет плач неутешный.

Песнь 6

Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Светлый составляет лик икона Твоя, Владычице, к ней же мы взирающе, сердцем и устны благословим, поем и величаем Твое к нам матернее благоутробие и купно от Тебе рождшагося Бога славим.

Торжествующе ныне радостно во храме Твоем, Пречистая, и Твоему припадающе честному образу, молим Тя умиленно: сотвори нас достойны быти лика празднующих в торжестве избранных Сына Твоего рабов.

Да рыдают демони, жегоми суще невещественным огнем от святыя иконы Девы Чистыя, и да бежат от человек в бездну, им уготованную, мы же, веселящеся, в песнех Богородицу величаем.

Живоносный Источниче, Богородице Дево, зноем страстей палимую душу мою напои благодатными струями Сына Твоего и услади горесть сердца моего зрением святаго образа Твоего.

Кондак, глас 8

Препрославленная Вышняго Мати созывает к песнопению нас Своего образа пришествием от Новаграда и возбуждает зрением того на подвиг, побеждати сопротивных силу, и к Ней, яко нашея радости виновней, пети: радуйся, Невесто Неневестная.

Икос

Како отверзу бренная уста и воспою Небо одушевленное, Деву Марию, от Неяже нам возсия Солнце мысленное, Христос, просвещаяй всякаго человека? Недоумеет бо ум мой, безгласием язык связуется. Но к чудес виновней Той иконе зряще, ангельски воспоем, глаголюще: радуйся, неистощимое сокровище благодати; радуйся, чудес неизследимая пучино. Радуйся, всем верным Божественное услаждение; радуйся, скорбящим всерадостное веселие. Радуйся, обидимым скорое избавление; радуйся, в житейстем мори спасительное окормление. Радуйся, обуреваемым страстьми тихое пристанище; радуйся, оружие, во брани мысленней противныя поражающее. Радуйся, молние, попаляющая диавола; радуйся, врачевство, болезни вся исцеляющее. Радуйся, миро благовонное всему миру; радуйся, горо, вся осененная Божеством. Радуйся, Дево, всех благих виновная верным; радуйся, Невесто Неневестная.

Песнь 7

Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Не твари преклоняем колена, падоша бо истукани, но Тебе, во огни Спасшаго дети родившая; Тебе и, образ Твой лобызающе, молимся: спаси ны от огня страстей, от бед и напастей рукою отцев Бога Благословеннаго.

Кумирослужения умнаго избави мя, Богородице, истребляющи от души страстная помышления, и сердца моего олтарь освяти всегда имени Сына Твоего, Господа Иисуса, да воспою Ему: отцев Боже, благословен еси.

Похвалу святому Арсению составляет и нас, раб Твоих, радостотворит чудотворная Твоя, Владычице, икона, еяже ради ныне мы торжествуем и Тя в песнех, Всепетая, величаем, славяще отцев Бога Благословеннаго.

Исполни, о Дево Благодатная, благими Твою обитель и всякому граду и стране потребная свыше низпосылай: Ты бо еси Мати Небесе и земли Царя и вся от Него, елика просиши, восприемлеши в пользу рабом Твоим.

Песнь 8

Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть; тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

В пещи отроки орошает древле и посреде огня, о, чудесе! сохраняет неопально Сын Твой, Дево Богоотроковице, и ныне Тя, Матерь Свою, чудес творительну показует. Темже Тя чтим и превозносим имя Твое во веки.

Рачителие чистоты, пустынное сословие, монашествующии лицы, воспойте похвальная Деве Чистей, Богоизбранней и, зряще велие чудес сокровище, икону Ея святую, превозносите имя Девы во веки.

Триипостаснаго Божества Един Сый от Тебе, Богоблагодатная, воплотися и Тя главизну спасения нашего показа, темже спаси, молим Тя со слезами, поющих и превозносящих имя Твое во веки.

В премирном ликующи свете, не презри нас, долу сущих во тьме земной, но, ликом Твоим призирающи, призри и матерним благоутробием на рабы Твоя и светом Сына Твоего, Владычице, отжени от нас мрачныя прилоги лукаваго.

Песнь 9

Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же Безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.

Радости виновна Ты еси и торжества нашего, Богородице, икона бо Твоя озаряет смысл наш к славословию и возбуждает пети Тебе: радуйся, Хранительнице наша; радуйся, твердое ограждение и спасение душ наших.

Собери разстоящая во едино, мир мирови рождшая, Православие утверди непоколебимо и вся ны соблюди непреткновенны быти во исповедании Сына Твоего, яко едина верных Помощница.

Тя, едину в женах Благословенную, мы, грешнии, поюще, молим: избави нас, Пречистая, от страстей греховных благодатию Сына Твоего и укрепи ны в заповедех Его ходити время прочее непорочно, спасающи в мире души наша.

Сердцем моим горя, пою Деву Богоотроковицу и недоумеваюся, благоволит ли пению устен грешника? Но, о Владычице Всеблагая, смиренно молю Тя: приими сию жертву хваления раба Твоего.

Светилен

Кто Сия, проницающая, аки утро, добра, яко луна, избранна, яко солнце? Сия храм одушевленный Небеснаго Царя, Сия палата Слова, Сия едина Чистая и Благословенная Мати Божия, Юже, поюще, величаем.

Тропарь, глас 1

Возсия нам, яко солнце светозарное от востока в велелепии, Твоя, Владычице, икона, озаряющи чудес сиянием преславно всех, выну приходящих к ней с верою и любовию и молящихся усердно Твоему, еже о Сыне Твоем и Бозе, величию. Слава Богу, Арсением сию давшему нам, слава возвратившему от Новаграда, слава действующему тою всем исцеления.

Оценка 5 проголосовавших: 3
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here